1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. دومین جشنواره عکس فیروزه در تبریز آغاز به کار کرد

دومین جشنواره عکس فیروزه در تبریز آغاز به کار کرد

دومین جشنواره سراسری عکس فیروزه تبریز با برگزاری آیین افتتاح به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

در آیین افتتاح دومین جشنواره سراسری عکس فیروزه استاد دکتر هادی شفائیه بنیانگذار عکاسی آکادمیک در ایران نیز طی تماس تلفنی مستقیم از محل اقامت خود در کشور آمریکا، ضمن تقدیر از برگزاری چنین جشنواره هایی در تبریز تلاش مسئولان شهری را در چنین رویداد مهمی ستود.
دکتر شفائیه در بخشی از سخنان خود از عکاسان شرکت کننده در دومین جشنواره عکس فیروزه خواست تا برای تجدید خاطراتش از شهر تبریز، عکسی گروهی به یادگار از کوچه شفائیه شهر تبریز ثبت کرده و برایشان ارسال کنند.

استاد اسماعیل عباسی از چهره های شاخص عکاسی در کشور در این مراسم حضور داشت و به تبیین جایگاه و تحلیل "مجموعه عکس" پرداخت.

دومین جشنواره عکس فیروزه در تبریز آغاز به کار کرد

نجفی رئیس ستاد برگزاری دومین جشنواره سراسری عکس فیروزه در این مراسم ضمن قدردانی از حضور عکاسان کشور در این جشنواره ابراز امیدواری کرد:
آثار این جشنواره بتواند باعث ارایه راهکارهای مؤثر برای مسئولان در برنامه ریزی عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شهر تبریز شود.
مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز حضور عکاسان کشور در این رویداد مهم فرهنگی و هنری و شرکت اساتید نامدار این رشته در نمایشگاه جنبی جشنواره را- که همزمان با نگارخانه مفاخر تبریز در نگارخانه چیلیک برگزار شده – گامی موثر در جهت اعتلای فعالیت های علاقمندان این رشته هنری دانست.

دکتر شریف نژاد معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تبریز نیز طی سخنانی با اشاره به سابقه تارخی تبریز حضور عکاسان نامدار کشور در این جشنواره را گامی در راستای معرفی جلوه های فرهنگی تاریخی تبریز به هم میهنان عنوان کرد.

بنا بر گزارش دبیرخانه و طبق اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگی هنر شهردای تبریز این جشنواره ۱۰ تا ۱۴ آذر ماه با حضور بیش از سیصد عکاس کشور در تبریز برگزار می شود و عکاسان در ایام حضور خود در شهر تبریز جلوه های مختلف تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و فرهنگی این کلانشهر را به تصویر می کشند.

لازم به ذکر است فعالیت عکاسان در ثبت جلوه های تبریز و مسائل شهری وشهروندی آن از صبح امروز – چهارشنبه -۱۱ آذرماه تا پایان روز پنج شنبه ۱۲ آذر ادامه می یابد و روز جمعه نیز هیات داوران به بررسی آثار خواهند پرداخت.

مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان و اختتامیه جشنواره نیز روز شنبه ۱۴ آذر از ساعت ۱۰ صبح در مجتمع فرهنگی سینمایی ۲۲ بهمن تبریز برگزار خواهد شد.

در طول برگزاری این جشنواره در شهر تبریز " پایگاه عکس چیلیک " گزارش مراحل برگزاری این جشنواره را بلافاصله پس از دریافت از دبیرخانه، در قالب خبر و گزارش تصویری منعکس خواهد کرد.

پیشین
پیام تسلیت « انجمن صنفی عکاسان مطبوعات ایران » به مناسبت درگذشت ابوطالب امام
پسین
یادداشت اختصاصی راد مک ‌میلان به دومین جشنواره عکس فیروزه

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست