1. خانه
  2. اخبار
  3. دو هزار و ۱۶۳ اثر از ۳۷۱ عکاس در یادواره یاران حسین (ع)

دو هزار و ۱۶۳ اثر از ۳۷۱ عکاس در یادواره یاران حسین (ع)

دو هزار و ۱۶۳ اثر از ۳۷۱ عکاس در اولین یادواره عکس یاران حسین (ع) شرکت کردند.
به گزارش حیات به نقل از روابط عمومی یادواره عکس یاران حسین (ع) علیرضا کریمی صارمی دبیر یادواره ضمن اعلام این خبر از استقبال چشمگیر جامعه عکاسان کشور از این حرکت یاد کرد و افزود: ۳۷۱ عکاس از استان های مختلف کشور از تهران، مازندران، سمنان، هرمزگان، خوزستان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، گلستان، آذربایجان شرقی، اصفهان، آذربایجان غربی، کردستان ، یزد، مرکزی، ایلام، کرمان، کرمانشاه، قزوین، زنجان، اردبیل، گیلان، همدان، لرستان، خراسان رضوی و شمالی، فارس و قم آثارشان رابرای دبیرخانه یادواره ارسال کردند.
وی ادامه داد: علاوه بر شرکت گسترده عکاسان کشور ما شاهد حضور آثار کیفی و قابل توجه همراه با تنوع و تکثر مضامین و موضوعات بامحوریت نهضت امام حسین (ع)  و تاثیرات عاشورا بر مناسبات و روابط اجتماعی و خانوادگی جامعه امروز هستیم.
به گفته وی، هیات انتخاب و داوری در نظر دارد تا مجموعه غنی از آثار رسیده را برای نمایشگاه انتخاب نماید.
کریمی صارمی با بیان اینکه، آثار منتخب در قالب کتابی منتشر خواهد شد افزود: انعکاس فرهنگ حسینی و عاشورایی از طریق عکس وتصویر و ثبت این فرهنگ در سنت، باورها، فولکور، آیی های بومی و قومی ماندگار و تاثیرگذار است.
وی با اشاره به شرکت قابل توجه عکاسان خانم در یادواره اظهار داشت: ۳۲ درصد از عکاسان شرکت کننده را خانم ها تشکیل می دهند و آثار خوبی برای یادواره ارسال کردند.
دبیر یادوراه خاطرنشان ساخت: تهران با بیش از ۷۵ عکاس بالاترین رقم شرکت کنندگان را به خود اختصاص داد و بعد از آن مشهد در ردیف دوم قرار دارد.
گفتنی است اولین یادواره یاران حسین (ع) به همت موسسه ناجی هنر با همکاری موسسه مالی و اعتباری قوامین، صدا و سیما، انجمن سینمای جوانان ایران، آژانس عکس ایران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۱۲ تا ۱۸ در تهران برگزار می شود.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست