1. خانه
  2. اخبار
  3. گزارش تصویری
  4. دیدار از نمایشگاه عکس « اقلیم حیرانی » عکاس پیشکسوت محمد صیاد

دیدار از نمایشگاه عکس « اقلیم حیرانی » عکاس پیشکسوت محمد صیاد

تنی چند از عکاسان جوان دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک از نمایشگاه عکس « اقلیم حیرانی » عکاس پیشکسوت محمد صیاد دیدار کردند.
در طی این دیدار که با حضور عکاس و پیشکسوت عرصه عکاسی خبری استاد محمد صیاد صبور همراه شد، گفت و گوهایی صمیمی تبادل شد و این عکاس صاحب کسوت به پرسش های مطرح شده از سوی حاضران در خصوص عکس های نمایشگاه و نوع دید ایشان در عرصه خبر و رویداد و همچنین وضعیت عکاسی مطبوعاتی و خبری پاسخ داد.
در بخشی از نمایشگاه عکس «اقلیم حیرانی» محمد صیاد ، چندین دوربین عکاسی و لنزهای کاربردی ایشان در طول سالها تجربه عکاسی ویترین شده بود و تعدادی از کانتکت شیت های آرشیوی ایشان نیز جهت عرضه به بیننده نمایشگاه ارایه شده بود.

محمد صیاد صبور از پیشکسوتان عکاسی خبری در ایران است که در سال ۱۳۲۶ در شهر بندر انزلی متولد شد. از نوجوانی به تهران آمد و در آتلیه‌ی فتوپلازا مشغول به‌کار شد و عکاسی را آموخت. سپس در سال ۱۳۴۸ وارد کانون خبرنگاران شد و فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد.
بین سال‌های ۱۳۵۰-۱۳۵۷ با روزنامه‌ی آیندگان در بخش‌های سیاسی، ورزشی و اجتماعی همکاری کرد و از سال ۱۳۵۷ و در آستانه ی پیروزی انقلاب اسلامی، درحالیکه هنوز در روزنامه ی آیندگان مشغول کار بود، همکاری خود را با خبرگزاری آسوشیتدپرس آغاز کرد که تا سال ۱۳۸۰ ادامه یافت.
صیاد از آغاز جنگ ایران و عراق به صورت مستمر برای تهیه ی عکس و ارسال به این خبرگزاری به جبهه‌های جنگ می‌رفت. عکس‌های مربوط به دوران انقلاب و جنگ محمد صیاد در کتاب های مختلفی نیز به چاپ رسیده، از جمله انقلاب نور، ۴۴۴ روز: داستان گروگان‌های آمریکایی در تهران، دفاع عاشقانه و جنگ تحمیلی: دفاع در برابر تجاوز.
او در سال ۱۳۵۸ به اتفاق کاوه گلستان کتاب شورش را منتشر کرد که گزارشی تصویری از روزهای منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی است.
صیاد در سال ۱۳۵۹ به خاطر عکس‌های مربوط به شکست نیروهای دلتا در عملیات طبس موفق به دریافت جایزه‌ی بهترین عکاس خاورمیانه شد.
مرکز نبشی در تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان استاد نجات الهی(ویلا)، نبش کوچه خسرو، شماره ۵۱ واقع شده است.
عکس ها از: شاداب تحویلداری، اعظم حشمتی، سیدمهدی طباطبایی، حمیده نظری، ندار هگذر، مهری راست قدم، مریم خداوردی و مهدی سروری

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
مراسم اختتامیه جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین
پسین
نمایشگاه عکس « اهل حرم » گشایش یافت

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست