1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. اسامی راه یافتگان به چهارمین دوسالانه عکس سرمایه اجتماعی

اسامی راه یافتگان به چهارمین دوسالانه عکس سرمایه اجتماعی

با برگزاری نشست ارزیابی  انجام داوری آثار رسیده به دبیرخانه چهارمین دوسالانه ملی عکس سرمایه اجتماعی ، اسامی عکاسان راه یافته به نمایشگاه معرفی شدند.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، روز جمعه ۲۵بهمن ۱۳۹۸ دفتر موسسه سبزکاران بالان در شهر رشت پذیرای حضور گروه داوری چهارمین دوسالانه ملی عکس سرمایه اجتماعی شد تا با حضور: دکتر علی شاکر(دانش آموخته ارتباطات و کارشناس رسانه)، علیرضا عزتی(عکاس و کارشناس)، محمد(شباب) گلچین(عکاس فعال بومی_محلی)، کریم متقی(عکاس و کارشناس) و مهدی سروری(عکاس و مدیرمسئول رسانه پایگاه عکس چیلیک) به دبیری الوند رضازاده برگزار شد.

دوسالانه سرمایه اجتماعی

در ابتدای این نشست نسیم طواف زاده مدیر جشنواره ضمن خیرمقدم به اهداف دبیرخانه این دوسالانه اشاره کرد و در ادامه افشین میرزایی با اعلام آمار، گزارشی از طرف دبیرخانه به حاضرین ارایه کرد. الوند رضازاده هم به عنوان دبیر هیات داوران با اتکا به صحبت های انجام شده، نکاتی پیرامون هر دو بخش دوسالانه، به نظام داوری فایل عکس های رسیده اشاره کرد.
طواف زاده با نمایش دو جلد کتاب جشنواره عکس به کم ها و کاستی ها اشاره کرد و ضرورت توجه به لایه های مفهومی تری از مقوله «سرمایه اجتماعی» را در نمادها و مضامین عکس ها خواستار شد.
میرزایی نیز تعداد آثار رسیده به دبیرخانه چهارمین دوسالانه ملی عکس سرمایه اجتماعی را ۳۸۷۷ قطعه فایل عکس برشمرد که از این تعداد ۲۵۶۸ فایل عکس را مربوط به بخش اصلی دوسالانه عکس با موضوع « سرمایه اجتماعی » و تعداد ۱۳۰۹ فایل عکس را مربوط به بخش ویژه این دوره با عنوان «سرمایه اجتماعی در جشن ها، آیین ها و بازی های بومی_محلی» دانست.

دوسالانه سرمایه اجتماعی
عکس های رسیده پس از بررسی در جلسه هیات ارزیابی و تطبیق مصادیق تصویری مفهوم سرمایه اجتماعی در روزهای پیش از داوری در میانه هفته گذشته و در طی روزهای ۲۰تا۲۳ بهمن ماه با حضور هیات ارزیابی متشکل از دو جامعه شناس، خانم ها: ملاحت اسدالهی و هدا حلاج زاده، نسیم طواف زاده برگزار کننده دوسالانه عکس، افشین میرزایی دبیر اجرایی دوسالانه عکس و فاطمه ارمک مدیراجرایی دوسالانه عکس در محل دبیرخانه برگزار شد.
نتیجه تلاش گروه ارزیابی تحویل تعداد ۶۰۰ قطعه فایل عکس در بخش اصلی و ۶۲۱ قطعه فایل عکس در بخش ویژه بود که تمامی فایل عکس ها در این مرحله از ارزش های مفهومی سرمایه اجتماعی تشخیص داده شدند.

دوسالانه سرمایه اجتماعی

اسامی عکاسان راه یافته در هر دو بخش فراخوان به نمایشگاه چهارمین دوسالانه عکس سرمایه اجتماعی به این شرح معرفی شده است:
احمد بلباسی از تهران با دو عکس، پژمان مولایی از خوزستان/اندیمشک با دو عکس، مرتضی رفیع خواه از گیلان/ رشت، محمدرضا بهمرام از آذربایجان شرقی/اهر، مریم خداوردی از تهران، جمشید فرجوند فردا از کردستان/بیجار، سمانه شیرازی از مازندران/آمل، فراز آهنین از گیلان/آستارا، محسن کابلی با دو عکس از گلستان/گرگان، مجید حجتی با دو عکس از اصفهان، سیدمحمدصادق حسینی از فارس/شیراز، مهدی حیدری نژاد از گیلان/تالش، فرشید اصغری از خراسان رضوی/نیشابور، بهرام بیات از زنجان، علی سوته با سه عکس از رشت، اعظم حشمتی از تهران، حسین ملکی از اردبیل، عباس رستگار با دو عکس از خراسان شمالی/بجنورد، زهره لک از تهران، ابراهیم باقرلو با دو قطعه عکس از تهران، مصطفی عطاری از خراسان رضوی/قوچان، ابراهیم علی پور با دو قطعه عکس از کردستان/بانه، امین رحمانی با دو قطعه عکس از قزوین/تاکستان، امیر قیومی از فارس/لار، حدیث فقیری از فارس/شیراز، مجتبی محمدی از گیلان/رشت، امیر بهروزی راد از گیلان/رشت، بابک مهرافشار از اصفهان، سیدنیلوفر محمودیان از زنجان، سعیدرضا مقصودی از کرمان/شازند، سعید قاسمی از آذربایجان شرقی/اهر، کیارش کرمی با دو قطعه عکس از همدان، جواد عسگر اوغلی از اذربایجان غربی/ارومیه، مهدی زابل عباسی از خراسان رضوی/مشهد، محمد قنواتی با سه قطعه عکس از تهران، سیدحسن فتاحیان از کهگیلویه و بویراحمد/یاسوج، پویا بیات از زنجان، پویا بازارگرد از گیلان/رشت، جواد رضایی از خراسان رضوی/مشهد، سبحان مهدی زاده از گیلان/رشت، مهدی طاهری از تهران، علی سراج همدانی از اصفهان/ملک شهر، حامد نیرومند از خراسان رضوی/قوچان، میثم همرنگ از گیلان/رشت، فرشته اصلاحی از البرز/کرج، مصطفی حمزه ای از سیستان و بلوچستان/زابل، علیرضا یونسی از گیلان/رشت و مهدی عقیقی از خراسان رضوی/قوچان .

نشست داوری عکس های سرمایه اجتماعی با وجود تبعات ناشی از بارش برف سنگین شهر رشت و قطعی برق منطقه، بیش از ۱۲ساعت به طول کشید و تمامی آثار در راحل تعریف شده مورد بررسی فنی و تحلیل کارشناسانه عکاسان و کارشناسان قرار گرفتند. در پایان ۲۹ اثر در بخش اصلی و تعداد ۳۳ اثر در بخش ویژه انتخاب شدند.
دبیرخانه چهارمین دوسالانه ملی عکس سرمایه اجتماعی ضمن ابراز خرسندی در خصوص ارتقاء کیفیت موضوعی عکس های رسیده به این دوره سبت به ادوار گذشته و قدردانی از تمامی شرکت کنندگان که در چهارمین دوره دوسالانه عکس سرمایه اجتماعی ، از رشد ۱۷درصدی شرکت کنندگان و رشد ۳۰درصدی تعداد آثار ارسالی در این دوره نسبت به ادوار پیش خبر داد که خود گویای افزایش شناخت مفهوم سرمایه اجتماعی توسط عکاسان و نیل به بخشی از اهداف دوسالانه عکس سرمایه اجتماعی و تلاش حامیان و هادیان این دوره برای اطلاع رسانی این جشنواره است که بدون یاری و همدلی و برخورد حرفه ای آنها این مهم تحقق نمی یافت.


دبیرخانه چهارمین دوسالانه ملی عکس سرمایه اجتماعی مفتخر است اعلام کند که گستردگی شرکت کنندگان در این دوره شامل ۲۸ استان کشور بوده است که این تنوع و گستردگی نیز علاوه بر بار مسیولیت رسانه ای در امر اطلاع رسانی، از مصادیق توجه جامعه عکاسان کشور به فعالیت دبیرخانه دوسالانه عکس است.
همچنین عکاسان برگزیده در بخش اصلی و ویژه به استناد گاهشمار فراخوان چهارمین دوسالانه عکس در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ در مراسم اختتامیه اعلام و تقدیر خواهند شد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه گروهی عکس «پل معلق» در گالری تم
پسین
پنجمین نمایشگاه گروهی عکس « قاب‌های سفید » در گالری تم

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست