1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. سخنرانی «نسرین ترابی» پیرامون «عکس، فرهنگ، ارتباط» در ماترا

سخنرانی «نسرین ترابی» پیرامون «عکس، فرهنگ، ارتباط» در ماترا

نسرین ترابی برای روز پنجشنبه ۲۵ مهر ماه جاری/ ۱۸ اکتبر در مراسم خواهرخواندگی شهرهای ماترا و مشهد و مروری بر آثار عکاسی آنتونیو جیانوزی در پایتخت فرهنگی اروپا حضور می یابد.
«نسرین ترابی»به گزارش پایگاه عکس چیلیک این بانوی پژوهشگر تاریخ عکاسی ، پیشتر با بررسی فایل عکس های عکاس ایتالیایی «آنتونیو جیانوزی» که در سال ۱۲۷۵ هجری قمری در شهر مشهد به عکاسی پرداخته بود پیشنهاداتی فرهنگی را طرح کرد که از آن جمله یکی بررسی و تعامل بیشتر میان این دو موقعیت فرهنگی بوده است.

نسرین ترابی با درج متنی در شبکه اجتماعی از این رویداد فرهنگی_هنری اینگونه یاد کرده است که: «پیش ازین در تمام کتابهایی که در ایران در باره عکاسان ایتالیایی نوشته شد او را ناپلی می دانستند. به همت پاسکواله دوریا همشهری جیانوزی امروز می دانیم او ماترایی است.
و امسال ماترا پایتخت فرهنگی اروپاست .
طی طرحی به سفیر محترم کشورمان در ایتالیا جناب آقای حمید بیات و پی گیری های رایزن فرهنگی محترم جناب دکتر قولی اکنون به اینجا رسیده ایم».

عکس های آنتونیو جیانوزی در سال ۱۲۷۵ ه.ق از مشهد و آلبوم شماره ۳۰۴ کاخ گلستان دلیلی شد برای ارتباط میان دو پژوهشگر ایرانی و ایتالیایی و خواهرخواندگی دو شهر «ماترا و مشهد» به واسطه عکس.

از این رو نسرین ترابی با حضور در نشست اهالی فرهنگ و هنر و مروری بر آثار عکاسی آنتونیو جیانوزی در منطقه ماترا پایتخت فرهنگی اروپا در کشور ایتالیا پیرامون موضوع: «عکس، فرهنگ، ارتباط» به ایراد سخن می پردازد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
کارگاه آموزشی عکاسی در طلوع کویر بر فراز رمل ها برگزار شد
پسین
یادداشت: ثبت جهان مصرف‌زده «نگاهی به نمایشگاه ویو ابدی فرزانه فاضلی»

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست