1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. سفر عکاسان مستندکار به کارگاه های خشت زنی

سفر عکاسان مستندکار به کارگاه های خشت زنی

کارگاه تجربی عکاسی از کارگران خشت زنی و کوره های آجرپزی در قالب ۷۸ومین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک با حضور عکاسان مستندکار در حاشیه شهرستان تاکستان واقع در استان قزوین برگزار شد.
همسفران هفتادوهشتمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک(Chiilick.com) طی سفری یک روزه، در یک حرکت بامدادی روز پنجشنبه ۵ شهریور ماه از مقابل دفتر پایگاه عکس چیلیک عازم شدند و همزمان با اذان صبح به مقصد رسیدند. این در حالی بود که پس از اقامه نماز و صرف صبحانه همزمان با کیفیت نور صبحگاهی به محوطه های هماهنگ شده وارد شده و به عکاسی مشغول شدند.
این همسفران در ادامه سفرهای کارگاهی و عکاسی برگزار شده و در پس گذر از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک در حرکتی هدفمند، با عبور از مسافتی بیش از دویست و پنجاه کیلومتر به مقصد رسیدند و عکاسی شان را با پراکنده شدن در وسعت منطقه آغاز کردند.

 

عکاس: ابراهیم باقرلو

عکاس: ابراهیم باقرلو

کارگران کارگاه های خشت زنی با وجود اینکه دستگاه های صنعتی توانسته بخش بزرگی از زحمات ایشان را تسهیل کند سالها است که در کنار خانواده با این کار امرار معاش کرده اند. سختی کار و عدم دسترسی به بسیاری از امکانات، اشکالاتی را در روند تامین خانواده کارگران برای شان رقم زده است. این در حالی است که با وجود شرایط اقتصادی موجود و افزایش هزینه های سوخت و دیگر موارد، سالیانه شاهد تعطیلی برخی از این کارگاه ها بوده ایم.  کارگاه هایی که ظرف سالهای اخیر از شکل دستیو نظام مکانیزه تبدیل شده اند و با وجود تولید بالاتر، با مشکلاتی متفاوت تر مواجه شده اند.
مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد و بررسی عکس های این تور برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار گیرند.
از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی های: روایی، مستند اجتماعی، طبیعت، معماری و مفهومی افزایش دهند.

 

عکاس: محمدرضا خرازی

عکاس: محمدرضا خرازی

اسامی عکاسان همسفر در تور عکاسی چیلیک به قصد کارگران خشت زنی و کوره های آجرپزی به این ترتیب معرفی می شود: مریم آموسا، فهیمه اکبری ، ابراهیم باقرلو ، معصومه حضرتی ، محمدرضا خرازی ، محمدرضا رحیمی، فاطمه کریمخان ، مهدی سروری، مریم خداوردی ، فاطمه سادات حجازی، مهری راست قدم ، زهرا سادات طباطبایی قدس ، سیدمهدی طباطبایی ، امیرعلی محمدی ، میترا محمدی ، گل گونه نجفی ، مرتضی حیدری.
مدیریت تور عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » از امین رحمانی عکاس موفق و مستعد شهرستان تاکستان ، به پاس پذیرش و راهنمایی و پشتیبانی از گروه عکاسان ، تقدیر کرده و همچنین از محمدرضا یوسفی نیز به دلیل حضور و میزبانی از عکاسان مراتب تشکر خود را اعلام می دارد.
تورهای آتی پایگاه عکس چیلیک (Chiilick.com) با هدف عکاسی از: طبیعت دریاچه نئور تا سوباتان، طلوع خورشید در کویر ، غروب ماسوله و صبحگاه قلعه رودخان، کویر شهداد، ارتفاعات ساواشی(تنگه واشی)، آبگیر الندان، روستا و کویر ورزنه، پلور، تالاب های انزلی و میانکاله، غار کتله خور، پلور، جزیره قشم، ترکمن صحرا، نهارخوران گرگان، کردستان، سوادکوه، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، جنگل ناهارخوران گرگان، منطقه اسالم به خلخال، طبیعت آستارا، و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.

جهت مشاهده گزارش تصویری این سفر از نگاه عکاسان همسفر « ایـنجـا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
دومین سالانه عکس کرمان به کار خود خاتمه داد
پسین
دومین جشنواره ملی عکس سرمایه اجتماعی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست