1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. سونا مویدزاده: «هُوز» در خدمت هنر عکاسی و عکاسان است

سونا مویدزاده: «هُوز» در خدمت هنر عکاسی و عکاسان است

مدیر ستاد برگزاری نخستین جایزه‌ی سالانه‌ی عکسِ «هُوز مَگزین» تاکید کرد که مجموعه اهداف این رویداد به «هنر عکاسی» می پردازد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک به نقل از روابط عمومی «هوز» ، سونا مویدزاده دلیل برگزاری نخستین رقابت عکاسی را دعوت از حضور عکاسان و جلب توجه ایشان به این عنوان دانست و تاکید کرد: «هُوز» از واژه‌های هنر و زمین شکل گرفته تا به هر آنچه در هنر عکاسی است بپردازد.

موسس رسانه هُور مَگزین اندیشه نخستین راه اندازی این سرویس را به تفکر و تحقیق و بررسی یک ساله و مشورت با برخی دست اندرکاران فضای عکاسی مربوط دانست و یادآور شد: «باور داشته و داریم برای ماندن بایستی منظم بود و نظم رفتاری گروه در نخستین عملکرد این برنامه توانست به خوبی نمایش داده شود».


مویدزاده از تفکر پرورش و راه اندازی یک رسانه‌ی تخصصی که عمده اهدافش خدمت به عموم هنرمندان عکاس این مرزبوم باشد یاد کرد و تاکید کرد: «از سالها پیش دغدغه ام این بوده تا اینکه پس از بررسی و مشورت با برخی اساتید این فکر پرورش یافت و نام رسانه هوز بنا شد که در برگیرنده‌ی هنر و زمین بود، رویکردی کاملا صریح به اتفاقات هنر عکاسی، از رویداهای محیط‌زیستی تا تعاملات انسانی و…»
در دوره‌ی نخست به کمک همراهان و با مشورت تیم دبیرخانه‌، هیات داوری وزین و پر افتخاری به جمع عوامل هوز مگزین پیوست تا نخستین دوره با نام این عکاسان روشن شود.
سونا مویدزاده اهداف دیگر خود را در این مسیر طولانی، فعالیت بیشتر در حوزه‌ی هنر عکاسی، سالانه‌ی هوز، کتاب های عکاسی و اگر لیاقتی باشد برگزاری رقابت های عکاسانه ی فصلی نام برد.

سونا مویدزاده به عنوان سرمایه گذار این رسانه و رویداد ادامه داد:
«با اعتماد کامل به تیم دبیرخانه‌ به امور و رویدادها نظارت کردم و‌سعی کردم سالم ترین و شفاف ترین رویداد را تحویل هنرمندان این مرز و بوم دهیم». البته که سرمایه گذاری در چنین شرایط اقتصادی قطعا بازخورد و سود مالی برای من نداشته و نخواهد داشت، چنان چه از نخستین تصمیم، هرگز! به مسائل مالی فکر نکردم و به فکر سودآوری هم نبوده ام. من باور دارم که ایران، هنرمندان بسیاری در خود پرورش داده است که نیاز به دیده شدن دارند، اهداف عمده ی من از تاسیس تا سرمایه گذاری خدمت به این هنرمندان هست، چه بسا! با رویدادی رقابت گونه و عکاسانه شروع کرده ایم تا به اهداف خود در مراحل بعد و رویداد های متفاوت بعدی دست یابیم».
اولین جایزه‌ی سالانه‌ی عکسِ «هُوز مَگزین» پس از اطلاع رسانی در تابستان سال جاری در حال سپری کردن فعالیت های دبیرخانه است و در پایان هفته جاری نشست نهایی داوری آن با رعایت اصول و پروتکل بهداشتی برگزار خواهد شد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه عکس «و آن دقایق دفاع» در موزه عکسخانه شهر
پسین
در چنین روزی «ژیل پرس» عکس نمادین خیابان وال استریت را به ثبت رساند

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست