1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. شرکت ۱۲ هنرمند ایرانی در نمایشگاه « یاتو » کره جنوبی

شرکت ۱۲ هنرمند ایرانی در نمایشگاه « یاتو » کره جنوبی

منبع: خبرگزاری فارس –

۱۲ هنرمند ایرانی آثار محیطی خود را به نمایشگاه « یاتو » کره جنوبی می‌برند.خبرگزاری فارس: شرکت ۱۲ هنرمند ایرانی در نمایشگاه «یاتو» کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس، احمد نادعلیان هنرمند محیطی درباره حضور تعدادی از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه « یاتو » کره جنوبی ، اظهار کرد: این نمایشگاه یک پیش‌دوسالانه است که فراخوانی را برای حضور هنرمندان کشورهای مختلف منتشر می‌کند. در این دوره از نمایشگاه من حضور ندارم، اما تعدادی از هنرمندان جوان ایرانی با آثارشان در این نمایشگاه شرکت می‌کنند. نکته جالب اینجاست که وقتی من در نمایشگاه «یاتو» شرکت کرده بودیم، تیتر رسانه‌ها این بود که نادعلیان تنها هنرمند محیطی بین‌المللی ایران است، اما امسال ۱۲ هنرمند ایرانی بین ۳۵ هنرمند شرکت‌کننده در این نمایشگاه هستند.

وی ادامه داد: هیئت انتخاب این نمایشگاه ایرانی نیستند و با این حال، آثاری که از ایران انتخاب شده نشان می‌دهد که چقدر در این زمینه روند روبه جلویی داشته‌ایم. بیان دغدغه‌های هنری با موضوع طبیعت و پرداختن به شکل تغزلی به بحران‌های این حوزه در کشورهای صنعتی پیشرفته احساس می‌شود، اما ایران به‌دلیل داشتن جغرافیای طبیعی بسیار متنوع و گسترده و آموزه‌های کهن، این زمینه را فراهم کرده که نسل جدید به هنر محیطی علاقه‌مند شود و در جشنواره‌های مختلف شرکت کند. تا کنون هنرمندان زیادی از ایران به قلمرو هنر محیطی دنیا معرفی شده‌اند.

نادعلیان همچنین بیان کرد: مرکز «یاتو» با مرکز پردیس ایران ارتباط تنگاتنگی دارد و تعاملاتی را با یکدیگر برقرار کرده‌اند. البته شناخت آن‌ها از هنرمندان ایرانی محدود به شرکت در نمایشگاه نیست.

شیرین محسنی‌نسب،آسیه محمدیان، عاطفه خاص، فائزه قائمی‌منش، فرزانه نجفی، فرشته عالم‌شاه، کریم الله‌خانی، مهدیه دهقان، مینوش زمردی‌نیا، نوشین نفیسی، شهرناز زرکش و سیما یوسف‌نیا هنرمندان ایرانی شرکت‌کننده در نمایشگاه «یاتو» هستند. این هنرمندان با آثاری در زمینه عکس و ماکت در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

گروه «یاتو» یک گروه فعال در زمینه هنر محیطی است که هر سال، هنرمندانی را از کشورهای مختلف برای اجرای برنامه‌های هنری به کره جنوبی دعوت می‌کند. در سال‌های گذشته مرکز «یاتو» همکاری فعالی با مرکز پردیس داشته و ضمن برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان ایرانی، آثار آن‌ها را به‌صورت مجلد و تقویم به چاپ رسانده است.

انتهای پیام/ج

 

پیشین
عکس‌هایی از یک هیأت که سیب نذری می‌دهد
پسین
دوربین‌ها آفت مراسم عزاداری‌اند!

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست