1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکاسان دور دوم جشنواره عکس تعاون معرفی شدند

عکاسان دور دوم جشنواره عکس تعاون معرفی شدند

عکاسان راه یافته به دور دوم جشنواره عکس تعاون تعیین و معرفی شدند .
دبیرخانه جشنواره عکس تعاون پس از نشر فراخوان سومین دور جشنواره که به شکل تخصصی ، شرکت تعاونی های سراسر کشور را هدف موضوعی خود معرفی و آثار رسیده به دور دوم جشنواره را که با رویکردی عمومی به مفهوم تعاون پرداخته بود بررسی و پس از ارزیابی های مفهومی و فنی ، با نظر کارشناسان و داوران ، عکاسان راه یافته به این دور از جشنواره را اعلام کرد .

مهدی سروری دبیر جشنواره عکس و پوستر تعاون با اعلام این خبر ، به آمار فایل عکس های رسیده اشاره کرد و گفت : در دور دوم جشنواره ، دبیرخانه پذیرای تعداد ۱۳۰۵ قطعه فایل عکس از سراسر کشور بوده است که به زودی آمار مشارکت استان ها را نیز به تفکیک – همچون دور نخست – اعلام خواهیم کرد . این تعداد فایل عکس رسیده پس از ارزیابی مفهومی به مرحله داوری سپرده شد و در نهایت تعداد ۲۴ قطعه عکس در دور دوم جشنواره مورد پذیرش نهایی قرار گرفت .
سروری تعداد عکس های دارای بار معنایی تعاون را نسبت به دور نخست بیشتر اعلام کرد و این را نشانه ای از دقت نظر و ظرافت دید عکاسان دانست .

جشنواره عکس تعاون دبیر جشنواره عکس تعاون با تشکر از کاوس صادقلو ، محمدرضا بهشتی منفرد و منصوره معتمدی به عنوان اعضای هیات داوری از گروه داوران در هماهنگی و همراهی با کارشناس مفهومی جشنواره و تعامل مثبت ایشان یاد کرد و وجود کارشناس مفهومی را بدون حق رای در کنار داوران از نکات مثبت به دست آمده در شیوه ی داوری عکس ها برشمرد .
مدیرمسئول پایگاه عکس چیلیک در راستای پایین آوردن ضریب خطا و افزایش اطمینان به مراحل سنجش و داوری ، اعلام کرد : با نظر اعضای حاضر در نشست ارزیابی ، تمامی آثار بررسی شده در دور نخست و دور دوم را که شرایط حضور در نمایشگاه نیافتند را به مرحله سنجش و ارزیابی سومین دور جشنواره منتقل می شوند تا با بیشترین ضریب  اطمینان نسبت به انتخاب عکس ها توسط کارشناسان گوناگون ، امکان سنجش مفهومی و بررسی فنی موارد کیفی مورد ارزیابی قرار گیرد .

دبیرخانه جشنواره عکس تعاون با معرفی عکاسانی چون : جواد گلزار خرم ، مهناز نورالهی فرد و محمد نیک عهد به عنوان داوران سومین جشنواره عکس تعاون ، اسامی عکاسان صاحب اثر در نمایشگاه دومین دور جشنواره را به این ترتیب معرفی کرد : عالیه سعادت پور از استان اصفهان، علی معصومی از استان اصفهان (خوانسار)، عبدالرضا محسنی از تهران، امیر بهروزی راد از استان گیلان (رشت)، امیر قادری از استان مرکزی (اراک)، امیر جلال از استان مرکزی (ساوه)، آرین نصرالهی از استان کردستان (سنندج)، بهنام هرمزی از استان خوزستان (آبادان)، بهزاد استادیان از استان تهران، داود کهن ترابی از استان البرز (کرج)، فیروزه جمعه پور از استان گیلان (لاهیجان)، ایران مهدی پور از استان آذربایجان شرقی (اهر)، جواد عسکراوغلی از استان آذربایجان غربی (ارومیه)، مهدی گلپایگانی از استان البرز (کرج)، فاطمه(رامش) حسینی لاهیجی از تهران، محمود صادقی از بوشهر، مجید حجتی از اصفهان، مجید خالقی مقدم از استان اردبیل، محمد وروانی فراهانی از استان مرکزی (اراک)، محمدرضا خرازی از تهران، پرویز گلی زاده از استان آذربایجان شرقی (اهر)، شهرام نجفی از استان زنجان و سمیه فروغی از استان مرکزی (اراک).
عکاسان معرفی شده تا پایان اذرماه جاری فرصت دارند تا با تحویل فایل عکس از امکان دریافت حق التالیف مربوط به آثارشان برخوردار شوند .

در بخشی از متن فراخوان سومین جشنواره عکس تعاون آمده است : از آنجا که در دور نخست ، مفهوم تعاون به شکل کلی لحاظ شد و در دور دوم ، مفاهیم تعاون در فرهنگ اقوام مورد نظر قرار گرفت ، در سیر تکمیلی موضوع و مضمون ، دور سوم علاوه بر موضوع های یاد شده به مصادیق عینی واژه « تعاون » در سطح شرکت های تعاونی سراسر کشور اختصاص یافته است.
در این زمینه هماهنگی های اولیه در خصوص پذیرش و همکاری با عکاسان متقاضی با شرکت های تعاونی تمامی استان های کشور به عمل آمده است . هماهنگی نهایی منوط به درخواست عکاس از دبیرخانه و معرفی ویژه به اداره کل استان و صدور مجوز است .
لازم به یادآوری است در دور نخست جشنواره نیز تعداد ۲۴ عکاس توانستند با ۲۷ قطعه عکس به نمایشگاه راه پیدا کنند که مطابق با ضوابط یاد شده در فراخوان، حق التالیف ایشان پرداخت شد.
همچنین از سوی دبیرخانه تورهای عکاسی یک روزه برای حضور عکاسان و تولید فایل عکس از شرکت تعاونی های برتر شهر و استان ، طراحی و در حال برگزاری است .
اخبار و اطلاعات تکمیلی پیرامون سومین جشنواره عکس تعاون را می توانید از طریق تماس با دبیرخانه ۸۸۳۴۸۸۲۴ و یا ارتباط با دبیر جشنواره با شماره ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ پیگیر شده و یا از طریق پایگاه عکاسی از ایران و آژانس خبری دوربین پیگیری نمایید .

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
آشنایی با عکاسان : « ایو آرنولد »
پسین
تور عکاسی از شرکت تعاونی گیاهان دارویی مهدارو

به تازگي منتشر شده

۲ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • با عرض سلام و خسته نباشید . لطفا روش ارسال فایل اصلی تصاویر را اطلاع رسانی فرمایید . عکس های برگزده هر عکاس برای ارسال فایل اصلی مشخص است یا عکاس باید هر ۵ عکس ارسالی در مرحله دوم را ارسال نماید ؟
    با تشکر
    علی معصومی

    پاسخ
    • مسئول بخش اخبار
      ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ۱۶:۳۱

      جناب اقای علی معصومی
      با سلام و احترام
      ضمن تبریک به شما به پاس این موفقیت، بر اساس استعلام انجام شده از همکاران دبیرخانه، هیچ ضرورتی به ارسال تمامی فایل ها نیست!
      شما می توانید منتظر تماس همکاران دبیرخانه با شماره تماس اعلامی تان در فایل اطلاعاتی پیوست شده در کنار عکس ها باشید
      و یا تنها کافی است نام و شماره کارت ۱۶ رقمی عابربانک تان را به شماره همراه دبیر جشنواره پیامک نمایید.
      تطبیق نام صاحب حساب با صاحب اثر الزامی است .

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست