1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکاس مولف «علی اکبر آقاجری» درگذشت

عکاس مولف «علی اکبر آقاجری» درگذشت

علی اکبر آقاجری عکاس آبادانی صبح روز شنبه ۴ اردی بهشت ماه در سن ۶۲ سالگی درگذشت.
علی اکبر آقاجری عکاس خوزستانی و صاحب چندین تالیف در حوزه عکس و عکاسی که سالها در حوزه ایران شناسی ثبت هایی از مناظر طبیعی و اماکن فرهنگی و ابنیه تاریخی داشت روز گذشته پس از یک دوره بیماری سرانجام به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دنیا رفت.


آقاجری متولد سال ۱۳۳۸ در آبادان و عضو اصلی انجمن عکاسی شیراز بود که عکاسی را از دوران جوانی در دهه پنجاه اغاز کرد.
علی اکبر آقاجری کارمند شرکت ملی نفت ایران بود که در طی سالها خدمت و پس از دوران بازنشستگی با دوربین عکاسی و انرژی وافر و میل بسیارش به ایران، ثبت هایی زیبا و دلنشین از موقعیت های گوناگون داشت.
ایشان در طی سالها تلاش در حوزه تالیف و چاپ کتاب عکس و عکاسی موفق شد کتاب هایی را با عناوین: مجموعه عکس پستال آبادان/۱۳۷۷، مجموعه عکس پستال لرستان/۱۳۷۸، مجموعه عکس پستال اصفهان/۱۳۷۸، مجموعه عکس پستال شیراز شهر گل/۱۳۷۸، مجموعه عکس پستال شیراز مهد تمدن ایران-باستان/۱۳۷۹، مجموعه عکس پستال عشایر ایران زمین/۱۳۸۵، آبادان و خرمشهر به روایت تصویر/ ۱۳۸۱، ایران زمین با نگاه علی اکبر آقاجری، ایران سرزمین شکوه و زیباییها، هرمزگان/۱۳۸۳… به چاپ برساند.

مدیریت رسانه پایگاه عکس چیلیک ضمن عرض تسلیت به محضر خانواده و همکاران این عکاس فقید، به نمایندگی از سوی عکاسان و مخاطبین این رسانه، آرامشی در خور برای روح این عکاس هنرمند و صبری شایسته برای خانواده و سایر بازماندگان ایشان آرزومند است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
عکاسان برگزیده سومین جشنواره ملی عکس نگاران معرفی شدند
پسین
تاریخ اجتماعی عکاسی «رابرت هرش» با ترجمه «کیهان ولی نژاد» منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست