1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکاس پیشکسوت « مسعود معصومی » درگذشت+مراسم تشییع

عکاس پیشکسوت « مسعود معصومی » درگذشت+مراسم تشییع

عکاس پیشکسوت « مسعود معصومی » درگذشت
در پی بروز عوارض کهولت سن و بیماری، صبح امروز جمعه ۱۳ اسفند ماه، استاد پیشکسوت عکاسی حرفه ای در بسیاری از گرایش های عکاسی « مسعود معصومی » در سن ۷۹ سالگی چشم از جهان فرو بست و به دیار حق عزیمت کرد.
مسعود معصومیمسعود معصومی از پایه‌گذاران تلفیق عکاسی صنعتی و تبلیغاتی با دید هنری است که از ایشان به عنوان نخستین عکاس دارای تحصیلات دانشگاهی در دوران معاصر یاد می شده است.
مرحوم مسعود معصومی با اینکه در رشته هایی در عکاسی چون: نور و آتلیه و تبلیغات صاحب نام و بود ولی در برخی دیگر از رشته های عکاسی نیز تجربه های موفق و چشمگیری داشت.
استاد معصومی بیش از یک دهه بود که از تهران به استان گیلان عزیمت کرده و در منطقه ای به نام طاهر گوراب در حومه شهرستان های ماسال و صومعه سرا زندگی می کرد و هر از چند گاهی پذیرای عکاسان و دانشجویان و دوستان خود بود.
عکاس فقید مسعود معصومی متولد ۱۳۱۶ حدود پنجاه سال قبل برای انجام تحصیلات تکمیلی به کشور آلمان رفت و طی سال‌های ۱۹۶۹-‏ ‏۱۹۵۵ تحصیلات دانشگاهی در رشته عکاسی را در مدرسه ای دولتی در مونیخ آلمان به پایان برد.
حدود سی و چند سال قبل به ایران برگشت و از آن سال‌ها عکاسی صنعتی- تبلیغاتی را با بر پا ساختن آتلیه ‏لورکا شروع کرد که تا امروز نیز ادامه دارد.‏
علاوه بر کارگاه عکس لورکا به عنوان استاد عکاسی در دانشگاه های عکاسی ایران در سال های مختلف تدریس کرد و عکاسان چیره دست و خبره ای را تربیت کرد.
معصومی تدریس را در دانشکده روزنامه نگاری (علوم ارتباطات) آغاز کرده و تا زمانی که توانایی جسمی به ایشان مجال داد دانش خود را در محیط هایی چون: دانشگاه شهید ‏بهشتی، دانشکده صدا و سیما، دانشگاه تهران، دانشگاه هنر، دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه عکاسی خبری، عکاسی معماری، کارگاه نورپردازی، عکاسی ‏صنعتی وعکاسی تبلیغاتی در اختیار دانشجویان قرار داد.
مرحوم معصومی در موقعیت حضور در استان گیلان نیز به قدر توانایی با برگزاری دوره های فشرده آموزش عکاسی همچنان فعالیت های خود را در امر تدریس دنبال می کرد.
بسیاری از عکاسان نامدار امروز روزگاری در کلاس آموزش عکاسی این استاد فقید حضور داشته و از ان جمله می توان به: محمد خدادادی مترجم زاده، سعید بهروزی، محمد ‏حکاک، محمد ستاری، حمید شاهرخ، جواد کیان، نادر سماواتی، اصغر دانش پور، محسن زارعی و علیرضا زینال نام برد.
آخرین تجلیل از مقام شامخ علمی و شخصیت هنری استاد فقید عکاسی مسعود معصومی اوایل دی ماه سال جاری با حضور جمعی از علاقه‌مندان هنر عکاسی در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد.
مدیریت رسانه پایگاه عکس چیلیک به نمایندگی از سوی همکاران و عکاسان و مخاطبین این رسانه، آرزوی آرامشی در خور برای روح این عکاس فقید و صبری شایسته برای خانواده و سایر بازماندگان ایشان آرزومند است.
————————————————————————————————————————————————————————————————————————
مراسم تشییع پیکر این استاد فقید ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه عصر روز شنبه ۱۴ اسفند ماه جاری در محل قبرستان امامزاده ابوطالب واقع در شمال تهران، فرحزاد، ایثارگران شمالی، خیابان امامزاده داوود برگزار می شود.
عکس چهره : فخرالدین فخرالدینی

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس « آیین در بنارس » در نگارخانه آرته
پسین
علائم حیات در انجمن عکاسان ایران مشاهده شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست