1. خانه
  2. اخبار
  3. عکس های «آنتوان سوریوگین» در موزه عکسخانه شهر

عکس های «آنتوان سوریوگین» در موزه عکسخانه شهر

یکصدوشصت ودومین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس در موزه عکسخانه شهر به مناسبت روز عکس تاریخی، عکس هایی از آنتوان سوریوگین (از مشاهیر دوره قاجار) از مجموعه اشکان امینیان فرد اختصاص یافت.
به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " نمایشگاه حاضر با ۳۰ قطعه عکس در اندازه های مختلف از روز چهارشنبه ۹ آذرماه گشایش می یابد.

عکس های «آنتوان سوریوگین» در موزه عکسخانه شهر

 آنتوان سوریوگین یکی از عکاسان معروف و باذوق تبریز و تهران بود که در ایران به روس بودن شهرت پیدا نمود.
وی در حدود دهه آخر سده سیزدهم هجری از قفقاز به تبریز آمده عکاسخانه خود را در آن شهر دایر کرد. سپس بر اثر معروفیت به دست آمده به دربخانه مظفر الدین شاه راه یافته و جز عکاسان سرکاری شد.

آنتوان خان در تهران، در خیابان علاالدوله (فردوسی کنونی) عکاسخانه خود را دایر کرد و در اندک زمانی شهرت و معروفیتی در میان مردم تهران کسب نمود.

اشکان امینیان فرد متولد ۱۳۵۸ تهران دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ می باشد. وی از سال ها قبل به تحقیق و پژوهش در زمینه نسب شناسی رجال دوران قاجار و همچنین اسناد مکتوب و تصویری دو قرن اخیر کشورمان، ایران پرداخته است. وی پیش از این چند دوره نمایشگاه از اسناد خطی و مدال های دوره قاجار در مجموعه کاخ موزه نیاوران برپا کرده است.

این نمایشگاه تصاویری را از دوران های مختلف زندگی برخی مشاهیر ایران در دوره قاجاریه به نمایش می گذارد.

این تصاویر بیانگر بخش های مختلف زندگی این افراد می باشد که تمامی آنها مربوط به اواخر دوره قاجار یعنی سال های پایانی سلطنت ناصرالدین شاه تا احمد شاه قاجار است.

علاقمندان می توانند تا روز سه شنبه ۲۹ آذرماه همه روزه شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷، پنج شنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۳ (جمعه ها تعطیل است) از عکس های این نمایشگاه دیدن کنند.
موزه عکسخانه شهر وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری در تهران، میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز واقع شده است.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست