1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. عکس های ناصر میزبانی در موزه ملی ایران

عکس های ناصر میزبانی در موزه ملی ایران

نمایشگاهی از آثار عکاسی ناصر میزبانی با موضوع معماری دستکند از روز چهارشنبه ۱۵ مهر ماه ساعت ۱۱ در نگارخانه موزه ملی ایران گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه عکاس تعداد ۵۰ قطعه عکس رنگی در اندازه ۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر را با ارایه در قالب شاسی از اماکن و ابنیۀ استان هایی نظیر آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، زنجان ، کردستان ، فارس ، کرمانشاه ، کرمان ، مازندران و البرز تهیه و ارایه کرده است .
ناصر میزبانی متولد ۱۳۴۳ در شهر تبریز می‌باشد و دانش آموخته رشته حفاظت و مرمت آثار تاریخی و موزه داری است.
photo_2015-10-05_16-17-14در قاب نخست این نمایشگاه به قلم ناصر میزبانی آمده است : طبیعی‌ترین نوع معماری، معماری صخره‌ای یا همان دستکند می‌باشد که در واقع معماری دستکند تعامل عینی انسان با محیط پیرامون خود بوده، و می‌توان آن را حرکت طبیعی در محیط هماهنگ کننده و به وجودآورنده‌ی فرم و فضا دانست. دستکند نوعی تولید فضا از طریق ایجاد فضای منفی در بستر کوه و سنگ می‌باشد. دستکند، متعادل کننده‌ی هنر انسان و نیروی طبیعت بوده، چنانچه در آن، هنر و علم انسان بر عناصر طبیعت غلبه می‌نماید.
این نوع معماری با استفاده‌ی هوشمندانه از مواهب طبیعی و جوابگویی به نیازهای اقلیمی توانسته است الگوهای مناسبی از زیست پایدار را که پدید آمده از انباشت و تکامل تجارب نسل‌هاست فراهم آورد، که نه تنها تخریب و ضایعه‌ای را بر محیط طبیعی تحمیل نمی‌کند، بلکه فراتر از آن به عنوان عامل کمال بخشیدن به این نوع معماری نیز ایفای نقش می‌نماید.
با آغاز دوران مدرن و پیشرفت فناوری و در پی آن آسایش و راحتی، این سکونتگاه‌ها به دست فراموشی سپرده شد. اما با شروع قرن جدید و مطرح شدن مباحث انرژی و پایداری، بار دیگر این شیوه معماری و مزایای آن با دیدگاهی آگاهانه نسبت به مسایل محیطی مطرح شد. با توجه به نگاه جهانی به معماری بومی و سازگار با طبیعت، معماری دستکند روز به روز بیشتر مورد توجه متخصصان علوم گوناگون قرار می‌گیرد.
ایران با توجه به پیشینه تاریخی و گستردگی جغرافیایی و برخورداری از بستر مناسب شکل‌گیری این گونه از معماری، آثار متعددی را در خود جای داده است. بسیاری از این آثار هنوز به طور کامل شناسایی و معرفی نشده‌اند.
نمایشگاه حاضر با توجه به ارزش واقعی این نوع معماری برپا شده، و امیدوار است بتواند قدمی موثر در خصوص معرفی این آثار ارزشمند برداشته باشد.
این نمایشگاه ساعت ۱۱ روز چهارشنبه ۱۵ مهر ماه جاری در نگارخانه موزه ملی ایران گشایش یافته و علاقه مندان می توانند همه روزه تا پایان روز سه شنبه ۲۱ مهر ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ از این عکس ها دیدن کنند.
موزه ملی ایران در تهران ، خیابان امام خمینی(ره) ، تقاطع خیابان سی تیر واقع شده است.
پیشین
نمایشگاه عکاسان گیلانی در نگارخانه مارلیک
پسین
آمار شرکت کنندگان ششمین جشنواره ملی عکس فیروزه تبریز

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست