1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. فراخوان دومین جشنواره ملی اردویی عکس سیستان و بلوچستان

فراخوان دومین جشنواره ملی اردویی عکس سیستان و بلوچستان

دبیرخانه دومین فراخوان ملی جشنواره اردویی عکس سیستان و بلوچستان (دومین جشنواره ملی اردویی عکس نگاران) همزمان با برگزاری آیین رونمایی در استان و ارسال فراخوان و پوستر به دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک به عنوان حامی رسانه ای جشنواره، اطلاع رسانی پیرامون این جشنواره را به شکل رسمی آغاز کرد.

استان سیستان و بلوچستان با موقیعت جغرافیائی خاص و فرهنگ و تمدن غنی و بافت بومی ویژه و جاذبه های طبیعی و بکر خود می تواند برای هنرمندان بخصوص هنرمندان عکاس موقیعت مناسبی برای به تصویر کشیدن همه ی زیبایی های این منطقه داشته باشد.
جشنواره ملی عکس نگاران با هدف ثبت تصاویر زیبا از استان سیستان و بلوچستان، همه ی عکاسان را دعوت به شرکت در این جشنواره می نماید.

دبیر جشنواره : مهدی نجارپیشه
مدیر اجرایی : صادق سوری
هیأت داوران : کیارنگ علایی، اسحاق آقایی، سعید عرب زاده، یلدا معیری، صادق سوری

بخش های جشنواره:
الف/ طبیعت سیستان و بلوچستان
ب/ چشم انداز
ج/ ویژه سیستان و بلوچستان

معرفی بخش ها:
۱ – اردویی
الف/ طبیعت
شامل تمامی عکس هایی که با رویکرد مستندگرایانه به ثبت طبیعت بکر و زیبای استان سیستان و بلوچستان، مناظر کویری بخصوص کویر لوت، آسمان شب، فضاهای طبیعی خارج از شهرها و همچنین موضوعاتی چون محافظت از محیط زیست، گردشگری، عشایر و حضور مردم در طبیعت به منظور بهره وری صحیح از آن بپردازند.

ب/ چشم انداز
شامل تمامی عکس هایی که با رویکرد مستندگرایانه و با نگاه امیدبخش به تعاملات و ارتباطات اجتماعی – شهری، شهرنشینی، فرهنگ عامه، سنت ها و هنرهای بومی- محلی، اقتصادفرهنگ، اقتصاد مقاومتی، وحدت و انسجام ملی، اماکن، معابر، تفرجگاه ها و فضاهای عمومی شهری و روستایی در کل استان سیستان و بلوچستان بپردازد.

۲- آرشیوی
الف/ ویژه
شامل تمامی عکس هایی که با رویکرد استانی، معماری، طبیعت، پرتره، عکاسی شب، عکس های خانوادگی و آرشیوی و … در محدوده ی جغرافیایی استان سیستان و بلوچستان ثبت شده باشند. این آثار از نظر زمانی محدود به تاریخ خاصی نمی باشند.

آیین‌نامه:

۱ – شرکت تمامی عکاسان آماتور و حرفه‌ای از سراسر ایران در این جشنواره آزاد می باشد.
۲ – جشنواره بنا بر اهداف فرهنگی برگزارکننده، اقدام به برگزاری یک اردوی عکاسی پنج روزه برای عکاسان غیربومی در آذرماه سال جاری می نماید. عکاسان در این اردو، میهمان جشنواره هستند و ایاب و ذهاب برای شهر مقصد اردو در استان و کمک هزینه خوراک، بر عهده جشنواره است. عکاسان مدعو در این اردو به شهرستان های زاهدان، زابل، سراوان، ایرانشهر، نیکشهر و چابهار سفر می کنند.
۳- شرکت کنندگان می بایست در سایت جشنواره به آدرس اینترنتی www.zahedanphoto.ir مراجعه و ثبت نام نمایند و شهر مورد علاقه شان جهت عکاسی انتخاب نمایند.
۴ – ثبت نام و حضور در اردوها رایگان است و هیچگونه هزینه‌ای به عنوان حق ثبت نام نخواهد داشت.
۵ – عکاسان غیر بومی مدعو به اردو، توسط شورای اجرایی جشنواره و بر اساس شرح فعالیت شان انتخاب می شوند.
۶- جشنواره از اسکان و پذیرایی عکاسان غیر بومی و آزاد معذور است.
۷ – جزییات چگونگی ثبت نام برای اردو و ارسال رزومه جهت بررسی و دعوت، متعاقبا در اطلاعیه های بعدی دبیرخانه اعلام خواهد شد.
۸ – شرکت در جشنواره، برای عکاسان بومی به این صورت خواهد بود که همزمان با اردوی کشوری، برای تمامی متقاضیان بومی کارت و مجوز عکاسی صادر شده و مانند عکاسان اردو در آخرین مهلت ارسال آثار بایستی عکس های خود را به دبیرخانه تحویل نمایند.
۹- کلیه شرکت کنندگان در جشنواره اعم از اردو و آزاد می بایست در روز پذیرش به دبیرخانه مراجعه نمایند. عدم مراجعه در روز پذیرش موجب حذف شرکت کننده از بخش اردویی جشنواره می شود.
۱۰– زمان تولید عکس های بخش طبیعت و مستند اجتماعی باید صرفا برابر با روزهای اردو باشد و جشنواره پذیرای عکس های آرشیوی در این بخش ها نیست.
۱۱ – کلیه شرکت کنندگان در بخش اردویی( مدعو و آزاد ) جشنواره می بایست عکس های این دو بخش ( طبیعت و چشم انداز ) در فولدر جداگانه، بر روی دی وی دی ، الزاما با دو فرمت JPEG سایز اصلی و RAW ضبط و به صورت حضوری به دبیرخانه تحویل نمایند.
۱۲- شرکت کنندگان در بخش ویژه سیستان و بلوچستان، می توانند از ۲۲ آبان تا تاریخ ۵ آذرماه سالجاری عکس های خود را تا حجم ۳ مگابایت از طریق سایت جشنواره بارگذاری نمایند.توجه فرمایید که مهلت ارسال آثاراین بخش بهیچ وجه تمدید نمیگردد.
۱۳ – کلیه عکاسان شرکت کننده در جشنواره لازم است جهت شرکت در جشنواره، ابتدا ثبت نام اولیه را در سایت رسمی جشنواره به نشانی: www.zahedanphoto.ir انجام داده و پس از ثبت نام، نام کاربری و رمز عبور خود را برای تمامی مراحل بعدی جشنواره نزد خود حفظ کنند.
۱۴ – ویرایش عکس‌ها نباید به مرزهای گرافیک، تصویرسازی و حذف بعد و پرسپکتیو نماها بیانجامد. لازم به ذکر است تراز نور و کنتراست، تنظیم و کنترل رنگ، کراپ، پاسپارتو، اعمال یا کاهش گرین و تقویت شارپنس و کلاریتی آزاد است.
۱۵ – هر عکاس می‌‌تواند در هر بخش طبیعت و چشم انداز ۱۰ اثر و در بخش ویژه ۱۰ اثر ارسال کند که مجموعا ۳۰ اثر خواهد شد.
۱۶ – در بخش ویژه سیستان و بلوچستان عکس‌های ارسالی می‌‌توانند رنگی یا مونوکروم باشند و با هر قالبی ثبت شده باشند اما در نهایت باید به صورت یک فایل JPEG که اندازه ضلع بزرگ آن حداقل Pixel1500 (در عکس‌های افقی Width =1500 Pixel و در عکس‌های عمودی Height =1500 pixel باشد) و حجم فایل ارسالی از ۳ مگابایت تجاوز نکند، ارسال شوند. DPI عکس‌ها را تغییر ندهید و با همان رزولوشنی که دوربین شما خروجی می‌دهد، ارسال نمایید.
۱۷ – بدیهی است در بخش ویژه عدم ارائه فایل خام عکس در زمان مطالبه دبیرخانه، منجر به حذف عکاس از بخش مسابقه و نمایشگاه خواهد شد.
۱۸ – برگزار کننده حق استفاده از آثار ارسالی برای مصارف کاملا فرهنگی را دارد.
۱۹ – آثار راه یافته به بخش مسابقه در قالب نمایشگاهی حرفه ای به روی دیوار خواهد رفت و سپس در دیگر شهرستان های کشور به نمایش گذاشته خواهد شد.
۲۰ – تمامی شرکت کنندگان اعم از مدعوین اردو، عکاسان بومی و دیگر علاقه مندان باید آثار خود را تا حداکثر پایان روز۱۳ آذر از طریق روش هایی که در بند ۱۱ این فراخوان توضیح داده شده، ارائه نمایند.
۲۱ – با توجه به برگزاری جشنواره به صورت زنده و داوری آثار در روز پس از پایان اردو و اتمام مهلت ارسال آثار، زمان جشنواره به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.
۲۲- نفرات اول جشنواره در هر بخش بصلاحدید دبیرخانه جشنواره بعنوان کاندید داوری دوره ی بعدی این جشنواره انتخاب خواهند شد.
۲۳- تصمیم گیری در رابطه با موارد پیش بینی نشده بر عهده ی دبیرخانه جشنواره می باشد.
۲۴ -شرکت در جشنواره و ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره است.

جوایز:
نفر اول در بخش طبیعت : تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ سه میلیون تومان
نفر دوم در بخش طبیعت : تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ دو میلیون تومان
نفر سوم در بخش طبیعت : تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ یک میلیون تومان

نفر اول در بخش چشم انداز : تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ سه میلیون تومان
نفر دوم در بخش بخش چشم انداز : تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ دو میلیون تومان
نفر سوم در بخش بخش چشم انداز : تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ یک میلیون تومان

نفر اول در بخش ویژه سیستان و بلوچستان : تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ سه میلیون تومان
نفر دوم در ویژه سیستان و بلوچستان : تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ دو میلیون تومان
نفر سوم در بخش ویژه سیستان و بلوچستان : تندیس جشنواره، لوح افتخار و مبلغ یک میلیون تومان

گاه‌شمار:
ارسال آثار در بخش ویژه سیستان و بلوچستان : ۲۲ آبان ۱۳۹۷
ثبت نام اردوها در سایت : ۲۲ آبان ۱۳۹۷
آخرین مهلت ثبت نام در اردو : ۲ آذر ۱۳۹۷
آخرین مهلت ارسال آثار در بخش ویژه سیستان و بلوچستان : ۵ آذر ۱۳۹۷
برگزاری اردوها : ۹ تا  ۱۳ آذر ۱۳۹۷
مهلت ارسال اثر بخش اردو : ساعت ۲۴ – ۱۳ آذر۱۳۹۷ (تمدید نمی‌شود)
داوری آثار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷
اختتامیه و اهدای جوایز : ۱۵ آذر ۱۳۹۷

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
کتاب « عکس درصد » تازه ترین اثر تالیفی سعید فلاح فر منتشر شد
پسین
اطلاعیه شماره۱ دبیرخانه دومین جشنواره عکس نگاران

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست