1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. مجموعه مجازی « عکس سال ایران ۸۸ » در قالب کتاب منتشر شد

مجموعه مجازی « عکس سال ایران ۸۸ » در قالب کتاب منتشر شد

مجموعه عکسهای منتخب عکاسان ایرانی در سال ۱۳۸۸ با عنوان “عکس سال ایران ۸۸” در قالب کتاب مجازی منتشر شد.
بنا به گزارش ارسالی دبیرخانه این فراخوان به ” پایگاه عکس چیلیک” تعداد ۱۱۲ تن ازعکاسان ایرانی آثار خود را برای انتشار در این مجموعه به پایگاه عکس آنلاین ارسال کرده‌اند که در این میان نام عکاسان شناخته شده‌ای چون: مجید سعیدی، بهروز مهری، ساتیار امامی، فرزانه خادمیان، یلدا معیری، نیوشا توکلیان، حسین فاطمی و… نیز به چشم می‌خورد.
با توجه به اینکه عکاسان موظف به ارسال زیرنویس (caption) آثار خود نیز بودند سایت عکس آنلاین اعلام می‌دارد، ضعفهای بسیاری در زیرنویسهای دریافت شده دیده می‌شود و بنظر می‌رسد این موضوع یکی از جدی‌ترین معضلات عکاسی مطبوعاتی ایران باشد. همچنین پایگاه عکس آنلاین از آقایان: بهروز مهری، محمد قدمعلی و عبدالحسین رضوانی بخاطر زیرنویس های کامل و اصولی تقدیر و تشکر می‌نماید.

عکس سال ایران فراخوانی بود که از سوی پایگاه عکس آنلاین به عنوان یک رسانه مستقل، غیرانتفاعی و تخصصی عکاسی منتشر شده و در آن از عکاسان مطبوعاتی کشور برای ارسال برترین عکس های سال دعوت شده بود.

این مجموعه به شکل کتاب مجازی منتشر شده است. منظور از کتاب مجازی نوعی از ارائه عکس است که در آن با استفاده از تکنولوژی نرم افزاری برنامه فلش، صفحات یک کتاب بازسازی می‌شود و کاربران مانند یک کتاب با ورق زدن هر برگ، عکس ها را مشاهده خواهند کرد. در این شکل ارایه آثار، کاربران نیاز به نصب فلش پلیر روی سیستم خود دارند و بهتر است از اینترنت با سرعت بالا استفاده کنند تا سرعت لودینگ صفحات بالاتر برود.
همچنین نسخه PDF این کتاب مجازی را هم منتشر شده است تا کاربرانی که این امکان را ندارند بتوانند از آثار این مجموعه استفاده کنند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه گروهی « گفتمانی روایی در پنج قاب »
پسین
اطلاعیه دبیرخانه جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست