1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. مراسم تجلیل از مقام هنری استاد آل یاسین در تبریز+۱۲ عکس

مراسم تجلیل از مقام هنری استاد آل یاسین در تبریز+۱۲ عکس

منبع: تارنمای عکاسی از ایران – آیین تجلیل از مقام هنری استاد ‘میرعباس آل یاسین’ از عکاسان پیشکسوت ایران در بیست و نهم ۱۳۹۴ ساعت ۱۷ در مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن تبریز برگزار شد.

در این آیین که بیست و نهم مردادماه جاری برگزار شد از پنج دهه فعالیت فرهنگی و هنری این عکاس نام آشنا که از از چهره های ماندگار آذربایجان است تجلیل گردید.
میرعباس آل یاسین متولد۱۳۲۷ شهر اهر بوده و ۵۵ سال است که در زمینه عکاسی فعالیت می کند.
از تالیفات و ترجمه های وی می توان به ‘تکنیک و هنر عکاسی’، ‘لحظه های بی تکلف’ مجموعه عکس های استاد شهریار، سه مجموعه کارت پستال، جزوه های آموزش عکاسی برای دانشجویان و هنرجویان عکاسی، مجموعه عکس آذربایجان سرزمین زیبایی برای اداره میراث فرهنگی به چهار زبان برای میراث فرهنگی و گردشگری اشاره کرد.
همچنین چندین اثر از وی همچون نورپردازی پرتره، عکس برداری ماکرو، آذربایجان سرزمین زیبایی ها، آینه آب- تو قدر آب می دانی آذربایجان و تن ها و تندیس ها، نیز در انتظار چاپ هستند.
میرعباس آل یاسین همچنین در زمینه ی هنر تئاتر و فیلم نیز فعالت دارد، ایفای نقش اول در چندین نمایش و فیلم در کارنامه ی فعالیت های هنری وی ثبت شده است.
وی موسس انجمن هنر عکاسی در تبریز بوده و ۳۵ سال مدرس هنر عکاسی در مراکزی همچون  انجمن سینمای جوان، دانشگاه آزاد، ‌دانشگاه تبریز، جهاد سازندگی، اداره کار و امور اجتماعی، آموزشگاه هنری بامداد،‌آموزشگاه هفت هنر و انجمن هنر عکاسی تبریز است.
این استاد نام آشنای تبریزی ، هنرمندی متعهد است که لحظات ناب و تاثیرگذاری را به تصویر کشیده و آن را در حافظه تاریخ آذربایجان ماندگار کرده است.


پیشین
هدیه‌ای برای تمام مردم دنیا
پسین
مهدی سروری : از خیر این لذت نمی‌توان گذشت

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست