1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. مریم زندی مدرک درجه یک هنری وزارت فرهنگ و ارشاد را نپذیرفت

مریم زندی مدرک درجه یک هنری وزارت فرهنگ و ارشاد را نپذیرفت

 مریم زندی بانوی سرشناس عکاسی ایران که چندی است عهده دار عنوان ریاست انجمن عکاسان ایران بوده و زحمت پیشبری آن را به سوی اهداف اساسنامه تقبل کرده است با دعوت رسمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای سیدمحمدحسینی به نشستی که روز گذشته دوشنبه ۲۴ خردادماه جاری در سال اجلاس سران برای اعطای مدارک هنری به هنرمندان برگزار شده بود فراخوانده شد.
این بانوی عکاس ایرانی با ارسال نامه ای به ” پایگاه عکس چیلیک ” از عدم حضور خود در این نشست یاد کرد و با رونوشت قرار دادن انجمن ها و پایگاه های اطلاع رسانی عکاسی کشور به ذکر دلایل عدم حضور و امتناع خود از دریافت این سند ارزشمند هنری پرداخت.

ایشان در ابتدای نامه تنظیمی شان خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آورده اند:

جناب آقای سید محمد حسینی، با سلام

در پاسخ به نامه شماره ۱/۷۸۹۴ مورخ ۱۳۸۹/۰۳/۱۸ مبنی بر دریافت مدرک درجه یک هنری، به اطلاع می رسانم، دریافت این مدرک برای همه کسانی که با سال ها تلاش خود در خدمت ایران و ایرانی بوده اند، مسلما موجب افتخار و خوشحالی خواهد بود.

زندی در ادامه نامه با اشاره به برخی مشکلات پیش آمده برای عکاسان و الزامات کاملا متحیری که منجر به وجود شرایط نامطلوب انجام وظیفه و رسالت متعهدانه صنف عکاسان در محیط های عمومی و اجتماعی شده است از عدم امکان انتشار کتاب عکس های انقلاب اسلامی خود می گوید و عینا ذکر می کند که: در چنین شرایطی برای گرفتن این مدرک، دلیل و اشتیاقی در خود احساس نمی کنم.

مریم زندی که با تالیف مجموعه کتاب ترکمن و صحرا/۱۳۶۱، ایران گل محبوب من/۱۳۸۵، عکاشی /مریم زندی و ابراهیم حقیقی /۱۳۸۰، آبی با خط قرمز /۱۳۸۷، کتاب معماران ایران ج۱ /۱۳۸۶، چهره ها ۱ /چهره های ادبیات معاصر ایران /۱۳۷۲، چهره ها ۲ /چهره های نقاشان معاصر ایران /۱۳۷۳، چهره ها ۳ /چهره های سینما و تئاتر معاصر ایران /۱۳۷۶، چهره ها ۱ /چهره های ادبیات معاصر ایران /۱۳۷۷، چهره ها ۴_جلد۲ /چهره های ادبیات معاصرایران /۱۳۸۳ در انتظار چاپ کتاب عکس های خود از روزهای انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ به سرمی برد، نامه خود را این چنین به پایان می رساند که: مسلما اگر در شرایط دیگری بودیم دریافت چنین مدرکی شوق تداوم آنچه را که تا امروز برای وطنم، ایران، انجام داده ام ” ادای دین بوده است ” مضاعف می کرد. به همین دلیل از دریافت چنین نشان هایی تا زمانه ای که چنین باشد معاف خواهم بود.

ایشان در آخر پس از ادای احترام و امضا، متن نامه را برای چندین مرکز که در حوزه عکاسی کشور مشغول می باشند، به این ترتیب رونوشت نموده اند:
انجمن عکاسان ایران
انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی
انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس
خانه عکاسان ایران
انجمن عکاسان بحران
انجمن عکاسان دوستدار میراث فرهنگی
انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی
دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک
سایت عکاسی

منبع: پایگاه عکس چیلیک

 

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
شانزدهمین تور عکاسی چیلیک در زنجان برگزار شد
پسین
اصفهان میزبان آثار عکس فیروزه تبریز شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست