1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نشست عکاسی مستند با حضور منصوره معتمدی در اهر برگزار شد

نشست عکاسی مستند با حضور منصوره معتمدی در اهر برگزار شد

نشست عکاسی و ورکشاپ نظری عکاسی مستند با حضور بانوی عکاس منصوره معتمدی روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه در شهرستان اهر برگزارشد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، به همت آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی باخیش ، ورکشاپ عکاسی مستند و دیلی لایف گرافی با حضور منصوره معتمدی عکاس ایرانی ساکن در کشور بوسنی و هرزگوین روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه در محل کتابخانه عمومی شیخ شهاب الدین شهرستان اهر برگزارشد.

در این ورکشاپ چهار ساعته منصوره معتمدی با ارائه مطالب علمی در خصوص نحوه تهیه عکس مستند اجتماعی و جایگاه عکاسی مستند در زندگی روزمره و جامعه گفت : عکس یک زبان بین المللی و جهانی است و میتوان از طریق یک عکس با کل دنیا ارتباط برقرار کرد به همین منظور در تهیه عکس مستند نباید عکاس کارگردانی یا دخل و تصرفی داشته باشد و واقعیت را آنگونه که هست باید ثبت و نمایش دهد.

معتمدی با نمایش مجموعه عکس های مستند خود از زندگی کودکان کار و کودکان گل فروش و همچنین مجموعه عکس زندگی پدر و مادر شهدا به سختی ها و دشواری های تهیه آن مجموعه ها اشاره کرد و خاطرنشان شد: برای تهیه این مجموعه ها ماه ها و سالها وقت گذاشتم و برای اینکه بتوانم تصاویر زیبا و واقعی را ثبت کنم با سوژه های خودم زندگی کردم تا به عنوان یک عکاس مستند با برقراری ارتباط معنوی با افراد احساس درونی شان را در ثبت های خودم به نمایش بگذارم.

این عکاس سرشناس به بیان مطالبی در خصوص فعالیت هنری خود با آژانس های بین المللی عکاسی و زندگی خود در کشور بوسنی پرداخت و عنوان کرد: دیدگاه آژانس های بین المللی عکاسی در حوزه عکاسی مستند با خبرگزاریها و آژانس های عکس داخلی تا حدودی متفاوت است به طوری که در آژانس های خارجی هرگونه عکس را بدون هیچ محدودیتی انتشار می دهند و با فروش آن درآمد خوبی را به دست می آورند.
استقبال مردم هم در کشورهای خارجی برای خرید آثار هنری و مستند بسیار بالاست وی همچنین با بیان اینکه در کشور بوسنی هم تهیه عکس مستند مستلزم برقراری ارتباط و صرف وقت است ، افزود چون اهالی بوسنی با دوربین میانه خوبی دارند، راحت تر می توان تصویر دلخواه را از زندگی شان ثبت کرد.

معتمدی با نمایش تصاویر زیبایی که از زندگی روز مره مردم کشور بوسنی ثبت کرده بود به بیان مطالب فنی و آموزنده در تهیه عکس های مستند پرداخت و با هنرمندان حاضر در این ورکشاپ در خصوص تصاویر ثبت شده بحث و گفتگوی علمی انجام داد.

گفتنی است منصوره معتمدی تجربه چندین سال حضور و فعالیت در خبرگزاری ها و روزنامه های داخلی ایران را در کارنامه خود دارا هست.
این بانوی عکاس چندین عنوان نمایشگاه عکس نیز در سوابق خود داراست که از آن جمله می توان به: کــودکان خیابانی / کـــودکان گل فروش / «ی پلاک»/ مسجدسلیمان ۱۰۰ سال پس از نفت و… ) نام برد.

در پایان این ورکشاپ از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر و آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی باخیش به رسم یادبود لوح تقدیری به منصوره معتمدی اهداء و از زحمات وی قدردانی به عمل آمد و به هنرمندان شرکت کننده در این ورکشاپ گواهی دوره ارایه شد.

معصومه فریبرزی مدیر آموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی باخیش نیز ضمن تشکر از حضور ارزشمند منصوره معتمدی در اهر و شرکت تک تک هنرمندان از شهرستان های اهر ، کلیبر و تبریز در این ورکشاپ از حمایت روسای محترم ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های اهر و کلیبر و رئیس محترم انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر در برگزاری ورکشاپ عکاسی مستند و دیلی لایف گرافی تشکر و قدردانی نمود.

عکاس : توحید مهدی زاده ، پرویز گلی زاده
منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نشست «تجربه شهر و مراکز خرید در تهران» در موزه عکسخانه شهر
پسین
نمایشگاه عکس « قاچاق سوخت » صادق سوری در زاهدان

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست