1. خانه
  2. اخبار
  3. نمایشگاه عکس «حجاب و عفاف»‌ گشایش یافت

نمایشگاه عکس «حجاب و عفاف»‌ گشایش یافت

نمایشگاه عکس حجاب و عفاف، یکی از بخش‌های پنج‌گانه نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای «حجاب و عفاف» در خانه عکاسان ایران گشایش یافت.

 

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس،نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای حجاب و عفاف در بخش‌های فیلم،‌رسانه‌های دیجیتال،گزارش‌های رسانه‌ای،ادبی،پژوهشی و عکس از روز گذشته کار خود را آغاز کرده و تا ۱۱ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.
در نمایشگاه عکس این جشنواره، حدود ۹۰ قطعه عکس از میان ۱۳۰۰ عکس ارسالی به دبیرخانه جشنواره، در سه بخش خلاقه،خبری و حجاب در اقوام به نمایش گذاشته شده است.
این آثار اسفندماه سال گذشته از سوی هیئتی ۹ نفره از عکاسان داوری شد که بر اساس آن در بخش خلاقه با داوری امیر امیری،محمود مروتی ونازی نیوندی ۲۷ اثر پذیرفته شد.
در بخش عکس خبری ۲۵ اثر به نمایشگاه راه یافت که این آثار را فریبا اباذری،رسول اولیاءزاده و محمود ظهیرالدینی داوری کردند و ۳۶ اثر نیز در بخش حجاب در اقوام پذیرفته شد که علیرضا کریمی صارمی،سعید محمودی ازناوه و افشین بختیاری داوری آثار این بخش را بر عهده داشتند.
بر اساس اعلام هیئت داوران، مجموعه عکس ابوالفضل ندایی از روسری‌های ترکمن در بخش حجاب در اقوام جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرد.
در بخش خلاقه هیچ اثری شایسته دریافت جایزه نخست انتخاب نشد، جایزه دوم به نعیمه نعیمایی رسید و سید احسان باقری جایزه سوم این بخش را از آن خود کرد.
در بخش عکس خبری،‌محمد حسن باقری،سحاب زری‌باف و آزاد پراکنده جوایز اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
در بخش حجاب در اقوام نیز جمشید فرحوند،روشن نوروزی و علیرضا عزتی به جوایز اول تا سوم این بخش دست یافتند.
جوایز برگزیدگان این نمایشگاه در روز اختتامیه این جشنواره پنج‌شنبه ۹ آبان‌ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما اهدا خواهد شد.
مریم خزاعی دبیر بخش عکس نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای حجاب و عفاف در گفت و گو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، از انتشار عکس‌های بخش حجاب در اقوام خبر داد.
وی دلیل انتخاب آثار این بخش را برای چاپ،‌ احیاء سنت‌ها و ترویج حجاب اقوام در جامعه امروز عنوان کرد.
خزاعی همچنین از برگزاری این جشنواره به صورت دوسالانه خبر داد.
این نمایشگاه تا ۱۱ آبان‌ماه در خانه عکاسان حوزه هنری برپاست و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ از این آثار دیدن کنند.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست