1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه «عکس‌های جدید» محمدرضا میرزایی در گالری اُ

نمایشگاه «عکس‌های جدید» محمدرضا میرزایی در گالری اُ

محمدرضا میرزایی در قالب نمایشگاهی با عنوان «عکس‌های جدید» عصر روز جمعه ۲۲ تیرماه ۱۳۹۷ در گالری اُ در تهران آثار خود را به نمایش می گذارد. 

به گزارش پایگاه عکس چیلیک در نمایشگاه «عکس‌های جدید» محمدرضا میرزایی تعداد ۲۱ قطعه عکس در اندازه های گوناگون در این نگارخانه به نمایش ی گذارد.

در بخشی از متن قاب ابتدای نمایشگاه «عکس های جدید» در گالری اُ آمده است:
«نکته‎ای که در نگاه نخست عکس‌های سومین نمایشگاه انفرادی محمدرضا میرزایی در گالری اُ را از سایر آثارش جدا می‌کند، تعدادی پرتره است. برخلاف آثار قبلی، اینجا چهره‌ها قابل تشخیص‌اند. گاهی در عین صمیمیت به دوربین زل زده‌اند و حتی می‌خندند و گاهی نقطه دیگری را نگاه می‌کنند. اما هنوز نور پر حجم و همیشگی میرزایی میان چیزی که می‌بینیم و خود آن چیز، فاصله می‌اندازد. این نور مدل‌ها و چیزها را برای لحظه‌ای کوتاه، از آنجا که هستند جدا می‌کند و در صحنه‌ای دیگر می‌نشاند.

برای ما هیچ مشخص نیست که عکس‌ها چقدر مستند هستند و چقدر ساختگی‌. میرزایی در عکس‌های دیگر نمایشگاه، آنقدر بر نور به عنوان متریال اصلی عکاسی تاکید می‌کند که در عکس‌هایی، نور به جای دیدن، باعث ندیدن ما می‌شود و تصاویر در مواقعی معادلی تصویری برای «شکست» می‌شوند.
این عکس‌ها به ما یادآوری می‌کنند که عکاسی همانقدر که در باب ثبت کردن و به دست آوردن است، در باب از دست دادن و باختن نیز هست…»

محمدرضا میرزایی، متولد ۱۳۶۴ است. او دانشجوی دکترای تاریخ هنر در دانشگاه کالیفرنیا، سانتابارابارا و دانش آموخته پایه کارشناسی‌ارشد از دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه پنسیلوانیا است. عکس‌های میرزایی تاکنون در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی به نمایش درآمده‌اند.

همچنین سه کتاب از آثار او به نام‌های «دیالکتیک دیدن»، «اینک خورشید می‌دمد»، «چیزی که ندارم» در کشورهای آمریکا و ایتالیا چاپ و منتشر شده است.

نمایشگاه عکس «عکس های جدید» ساعت ۱۶ روز جمعه ۲۲ تیرماه گشایش یافته و تا ساعت ۲۱ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند تا پایان روز ۹ اَمرداد همه روزه به جز شنبه ها از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از این نمایشگاه دیدن کنند.
گالری شنبه‌ها تعطیل است.
گالری اُ در تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، شماره ١٨ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس « بی آبان» کریم متقی در تبریز
پسین
نگاه های برتر عکاسی از «سرآقاسیّد و عشایر» معرفی شدند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست