1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه « پایتخت » در خانه ی هنرمندان ایران

نمایشگاه « پایتخت » در خانه ی هنرمندان ایران

نمایشگاهی از آثار عکاسی سیدحسین موسوی فراز با عنوان « پایتخت » در نگارخانه بهار خانه ی هنرمندان ایران در حال برگزاری است .
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه تعداد ۱۳ قطعه عکس سیاه سفید در اندازه ۱۰۰ در ۸۰ سانتیمتر دستاورد نگاه متمرکز عکاس به موضوع فردگرایی ، تنهایی و انزوای انسان شهرنشین در تهران به نمایش گذاشته شده است .
موسوی فراز در قاب ابتدای نمایشگاه عکس « پایتخت » عکاس آورده است : « تهران از ۲۰۰ سال پیش که پایتخت ایران شد ، تغییر و تحولات چشمگیری را از حیث مناسبات اجتماعی تجربه کرده است . تا پیش از سال‌های ۵۰ میلادی مناسبات سنتی و بعضی اوقات قبیله‌ای بر روابط مردم تهران حکم‌فرما بود . در سال‌های ابتدایی دهه ۷۰ اولین جرقه‌های ارتباط میان مردم تهران با دنیای مدرن از طریق مدرنیزاسیون حاکمیتی و برنامه‌های فرهنگی دولتی خورد.
از نظر من امروز جمعیت ۱۲ میلیونی تهران تک‌تک افراد تنها هستند ، گرچه به ظاهر یک جامعه ۱۲ میلیونی را تشکیل می‌دهند ، توان ارتباط با دیگران را از دست دادند و همچون روح‌های سرگردان در خیابان پرسه می‌زنند . همواره عجله دارند و هیچ‌وقت و حوصله‌ای برای دیگران ندارند .»

سیدحسین موسوی‌فراز متولد سال ۱۳۶۴ و دانش‌آموخته رشته حقوق است و نزدیک به هشت سال تجربه عکاسی خبری و تبلیغاتی را در شرح سوابق اجرایی و هنری خود دارد . موسوی فراز با وجود اینکه با برگزاری نمایشگاه عکس « پایتخت » نخستین نمایشگاه انفرادی خود را می گذراند تابحال در سه عنوان نمایشگاه گروهی از عکاسان نیز صاحب اثر بوده است .

در تولید این عکس ها همگی به عمد از نوعی فیلتر محوکننده در خلق‌شان بهره‌ برده شده و این هاله ی مبهم در کنار مفاهیم و موضوعات مورد نظر عکاس ، یادآور خاکستری بودن شهر تهران از مناظر معماری و آلودگی هوا نیز هستند .

علاقه مندان می توانند تا پایان روز یکشنبه یکم آذرماه همه روزه در طول هفته از این نمایشگاه دیدن کنند .
نگارخانه بهار در تهران ، خیابان طالقانی، بعد از خیابان ایرانشهر ، خیابان موسوی شمالی ، باغ هنر ، خانه ی هنرمندان ایران واقع شده است .منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
دومین جشنواره ملی عکس سرمایه اجتماعی تمدید شد
پسین
« مواجهه اتفاقی » در نگارخانه شماره ۶

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست