1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه « گلستان نگارستان ایران » در ارسباران

نمایشگاه « گلستان نگارستان ایران » در ارسباران

نمایشگاه انفرادی از عکس های سهیل قنبرزاده گرگری با عنوان « گلستان نگارستان ایران » عصر روز جمعه ۲۹ بهمن ماه در نگارخانه فرهنگسرای ارسباران گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه عکس تعداد ۲۵ قطعه عکس در اندازه ۴۰ در ۶۰ سانتیمتر با موضوع طبیعت و جاذبه های گردشگری استان گلستان و قوم ترکمن با نگاهی واقعگرایانه (رئالیستی) در گالری شماره ۱ فرهنگسرای ارسباران اجرا می شود.

نمایشگاه « گلستان نگارستان ایران » در ارسباراندر بخشی از متن قاب نخست این نمایشگاه عکس به قلم عکاس آمده است:
استرآباد سرزمینی کهن از خبطه ایران زمین است که در حاشیه  شرقی دریای خزر واقع شده و به یمن وجود اقلیم های مختلف تجلیگاه زیبای آفریدگار در قالب کوه ، دشت و دریا می باشد. این سرزمین کهن از دیرباز  رویشگاه جنگل های هیرکانی با پوشش گیاهی بسیار متنوع می باد که به این سبب باعث ایجاد زیستگاه مناسب برای  حیات وحش در منطقه شده است. با وجود بی مهری های انسان نسبت به  حفظ و حراست از این طبیعت زیبا و با ارزش همچنان می توان شاهد رویت زیبایی های چشم نواز بود.

به سبب وجود این ذخیره گاه زیست محیطی  استرآباد  اقامتگاهی گردیده است برای انسان ، از اقوام مختلف ، فارس و ترک و کرد و بلوچ  و ترکمن در کنار یکدیگر در این سرزمین ساکن هستند.

استر آباد امروز که با نام گلستان شناخته می شود ترکمن های ایران که در کنار اقوام فارس بومی این منطقه ، قومیت خاصی را شکل می دهند، که دارای فرهنگ بومی و غنی هستند که باعث شده تا این منطقه را با نام ترکمن صحرا بشناسیم . ازجمله ویژگیهایی که در نگاه اول توجه هر مسافری را جلب می کند نوع پوشش خاص زنان و مردان می باشد. و همچنین ترکمن ها در موسیقی و سوارکاری دارای شهرت فراوان هستند .

در این نمایشگاه سعی بر آن بوده  تا با نگاهی هنری اقدام به بازنمایی گوشه کوچکی از زیبایی های پنهان گلستان نماییم.  امید است تا با درک هرچه بیشتر جاذبه های طبیعی و قومیتی این استان انگیزه حضور مسافران و گردشگران در این سرزمین شود.

نمایشگاه عکس « گلستان نگارستان ایران » ساعت ۱۶ روز جمعه ۲۹ بهمن ماه جاری در نگارخانه شماره یک فرهنگسرای ارسباران گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. علاقمندان می توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل تا پایان روز یکشنبه ۸ اسفندماه در طی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ و پنجشنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ از این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه روز جمعه ۶ اسفندماه تعطیل است.
فرهنگسرای ارسباران(هنر) در تهران، خیابان دکترعلی شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
کارگاه آموزشی تجربی عکاسی در کویر برگزار می شود
پسین
نمایشگاه « تهران و آن‌ سو‌ تر » در گالری راه‌ ابریشم

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست