1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «طواف درخت» با یاد عباس کیارستمی

نمایشگاه عکس «طواف درخت» با یاد عباس کیارستمی

نمایشگاه عکس محمدرضا کیوانفر با عنوان « طواف درخت » به یاد عباس کیارستمی روز پنج شنبه ، یکم تیرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه که همزمان با سالروز میلاد هنرمند فقید عباس کیارستمی و مراسم نکوداشت این فیلمساز و عکاس توسط انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران برگزار می شود، مجموعه ای با الهام از شیوه و نگاه عباس کیارستمی که در فواصل سال های ٨٨ تا ۹۴ در شهرهای مختلف ایران عکاسی شده است به نمایش گذاشته می شود.
محمدرضا کیوانفر در گالری محیطی خانه هنرمندان به نمایش ۲۰ قطعه منتخب از این مجموعه بسنده کرده است.
در متن مربوط به استیتمنت و قاب ابتدای این نمایشگاه به قلم کیوانفر آمده است:
 نه سینما بلکه نگاهی دیگر به جهان برای من با تماشای فیلم ده شکل گرفت، پیش رفت و هرگز به شرایط معمول خود باز نگشت. تغییر تصور از سینمای رایج و مرسوم دهه۸۰ با دیدن فیلمهایی که شبیه هیچ فیلم دیگری نبودند. تماشای اندیشه ای شگرف متجلی در تصاویر مسحور کننده.
و این سرآغازی بود بر گشایش دنیایی پر از رمز و راز و سرشار از کشف.
پس از تماشای زندگی و دیگر هیچ، زیر درختان زیتون، باد ما را خواهد برد، هفت چنار و لذت اکتشاف جهانی ورای این جهان ، تماشای درخت نه یک عادت، بلکه یک درس برای هنرآموزی تشنه تماشابود.
 تماشای درخت بهانه طوافی شد، گرد درختان هر شهر، برای کشف حسرتها، شادی ها، ناکامی ها، غم ها و عشق های مردمان آن دیار. تماشایی که قریب یک دهه چشمهای کنجکاو این تشنه تماشا را می نوازد.
پس از سفر طولانی و  پر حسرت استاد کیارستمی ، بر آن شدم تا با یادآوری  درسهای آموخته ازاستاد به خود که همانا گذر زمان و جریان قدرتمند زندگی است، ارادت و احترام قلبی خویش را با نمایش تعدادی از دگردیسی درخت نگاره های مردمان شهر، به استاد نگاه و اندیشه ابراز نمایم.
باشد که مورد قبول دوست قرار گیرد.
طواف کرده ام تمام درختان شهر را
بهانه ام جُستن نام تو بود.
محمدرضا کیوانفر متولد سال ۱۳۶۳ در شهر گرگان و دانش آموخته مقطع کارشناسی مدیریت است که از سال ۱۳۸۲ عکاسی را آغاز و طی چندین سال اخیر به شکل حرفه ای ، تجربه می کند.
بنابر اعلام برگزارکننده، نمایشگاه طواف درخت با همکاری خانه هنرمندان ایران، موسسه کارنامه، لابراتوار عکاسی سایان و شرکت فیلمسازی موج نو تدارک دیده شده است.
نمایشگاه عکس طواف درخت در تاریخ یکم تیرماه گشایش یافته و علاقمندان می توانند تا پایان روز ۱۴ تیر ماه جاری از این آثار دیدن کنند.
گالری محیطی خانه هنرمندان در تهران، خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی(فرصت)، بوستان هنرمندان، خانه هنرمندان ایران واقع شده است.
پیشین
نمایشگاه گروهی عکس « تهران شهر زندگی »
پسین
نمایشگاه گروهی عکس «٣٧ × ۳۷» در مشهد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست