1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس «نفس» در نگارخانه نگر

نمایشگاه عکس «نفس» در نگارخانه نگر

نمایشگاهی از آثار عکاسی پونه اولادعظیمی با موضوع طبیعت و عنوان « نفس » عصر روز جمعه دهم شهریور ماه جاری در نگارخانه نگر گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه تعداد ۴۴  قطعه عکس رنگی در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر از « پونه اولاد عظیمی » بانوی عکاس به نمایش گذاشته می شود.
تمامی مراحل جمع آوری ، انتخاب و نظارت بر چاپ توسط مستند ساز ایرانی « فرشاد فدائیان » انجام گرفته است.
در بخشی از متن قاب نخست این نمایشگاه فرشاد فدائیان(به تاریخ آذر ۱۳۹۲) آورده است: “من، نگاه می‌کنم، پس هستم، شاید قرینه اى باشد براى “من، شک مى کنم، پس هستم”؛ یکى در حوزه‌ى هنر و دیگرى در حوزه‌ى دانش.
شکى که به معناى هستى پیوند مى‌خورد، شکِ مُهمل و متداول نیست و نگاهی که هستى را، معنا مى‌کند تنها به نگریستن تا آستانه‌ى حسِ محض نمی‌انجامد. عبور از آستانه‌ى حس و در آمیختن با فهم و رنج و لذت، مفهوم جدایىِ حس‌هاى چندگانه را به چالش می‌کشد.
این جاست که با چشم، می‌توان شنید؛
با گوش، می‌توان دید،
با سکوت، مى‌توان حرف زد،
و بی‌برداشتن قدمى، مى‌توان راه رفت….
آن طور که مولاناى بزرگ گفت: “بی قدمى، رقص بین، بی دهنى، وّه وّهِه ”
رنجِ زیستن را باید با لذتِ زیستن همراه کرد و این هردو را بى‌تجربه ى زیستن نمى‌شود دریافت و تجربه‌ى زیستن، اگه با شناختِ ملزومات نگاه، توأم شود- از جمله – به “نگاه عکاسانه” مى‌رسد.
” پونه” ى بیست و سه ساله در اولین قدم، حسِ کم‌داشته‌اش، یعنى شنوایى را با فراخوان بینائى، ممکن و مائده‌ى شنیدن از نوع دیدن را پیش روى‌مان پهن کرده است و این، آغاز راهی‌ست که او را از رنج، گذر مى‌دهد و به لذت می‌رساند.
—————————————–
وقتى یاداشت سال نود و دو، روى عکس‌هاى پونه را سال نود و شش دوباره مرور می‌کنم، در مى‌یابم که گذر از وادى رنج و درنگ بر بالینِ لذت، استمرارِ همواره‌ى حیات است.
او امروز بیست و هفت ساله شده، اما اگر هشتاد و هفت ساله هم بشود ، قاعده تغییر نمی‌کند؛ مهم آن است که از چه به چه می‌ رسیم، به کدام وارگه ، بار می‌اندازیم و از چه محملى براى کاستن از هرگونه رنجى در مواجهه با هستى پیچیده‌ی خود کنار می‌ آییم وچه محملى باشکو‌ تر از طبیعت که این سال‌ها و روزها به قهرِ جهالت آدمى گرفتار آمده…
و من بسیار خوشحالم که انتخاب، اصلاح و نظارت برچاپِ عکس‌ها در هردو نمایشگاه به من واگذار شده زیرا که در نوع نگاه به طبیعت، همیشه نگاهش را دوست داشته‌ام.
فرشاد فداییان/ شهریور ۱۳۹۶

پونه اولادعظیمى متولد آذر ۱۳۶۸ در شهرستان قائمشهر است و دانش آموخته مقطع کارشناسی رشته ارتباط تصویری(گرافیگ) از دانشکده بابل است. شرکت در نمایشگاه گروهى عکس از هنر آموختگان موسسه فرهنگى و هنرى “مهروماه” سارى، نمایشگاه انفرادى بابل، نمایشگاه گروهی گالری آشنا در شیراز، نمایشگاه گروهى “شش نگاه یک اتفاق” در گالری “هفت آینه” – سارى و عکاسی پشت صحنه مستند عشاق مزرعه نیشکر به کارگردانی فرشاد فدائیان از جمله سوابق این بانوی عکاس است.
نمایشگاه عکس نفس در ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۰ شهریور در گالری نگر گشایش یافته و تا ساعت ۲۱ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند. گالری نگر روزهای شنبه تعطیل است.
نگارخانه نگر در تهران، خیابان قیطریه، ضلع جنوبی بوستان قیطریه، خیابان روشنایی، کوچه دلارآم، شماره ۳۳، زنگ سوم واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه عکس «اولین نگاه» در نگارخانه بوستان تاکستان
پسین
بخش جنبی نهمین نمایشگاه عکس‌های برترسال پایگاه خبری دوربین

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست