1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس « جامی است که … » در نگارخانه دنا

نمایشگاه عکس « جامی است که … » در نگارخانه دنا

نمایشگاه انفرادی عکس «جامی ست که …» از آثار آزاد احمدی همراه با ویدئو آرت « بر زمین می زندش » از عارف ندایی عصر روز جمعه ۳۰ مهرماه جاری در نگارخانه دنا گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در این نمایشگاه تعداد ۱۳ قطعه عکس رنگی در اندازه ۲۰ در ۲۰ سانتیمتر با موضوع  به نمایش گذاشته می شود.

نمایشگاه عکس « جامی است که ... » در نگارخانه دنادر قاب نخست این نمایشگاه به عنوان استیتمنت به قلم الهام زارع نژاد آمده است:
نتوان به امیدِ شک همه عمر نشست …
خیام به دم است و لحظه ! به گذرِ عمر و غم ِ جهان ِ فرسوده را نخوردن!
حکیمِ عکاس در این مجموعه ی ” جامی ست که … ” شیشه ی شکننده عمر را نشان می دهد که آنسویش همه سراب است، جام با گل ِ کوزه در می آمیزد و گردون ِ زمان هر لحظه به زمین می زندش.
ترکیب پیاله ای که در هم پیوست/ بشکستن آن روا نمی دارد مست/ و این زن است واین مرد است در حباب ِ دم! در زندگانی واین سرای شورستان.
گویی آدمی حباب وار در دایره ی حیات به سر می برد و بی آنکه بداند در پرده ی اسرار که مانَد و که نخواهد ماند، به انتظار ِ جرعه ای می است،حتا اگر ز ملک کاووس باشد، تا آنوقت دست افشان و پایکوبان این تلخی ِ دهر مقیم را لحظه ای ز یاد ببرد.
به گفته ی غلامحسین مراقبی ، خیام در زندگی اش همسری بر نگزیده است و انگار عکاس با  حضور ِ زن در این مجموعه به راوی غایب و زیبایی سرای ِ خیام نیز  اشاره کرده است.
زن و شراب و می، شاخصه هایی که بعد ِ معنوی از اشعار وی می ستاند و تعلیق در رباعیات و مراد وی از می و‌معشوق را  می آفرینند…
از دیگر سو، تصاویر محو و فلو بودن عامدانه ی جام ،به نظر چهار عنصر آب و باد و خاک و آتش را در پشت شیشه به رخ می کشاند که هر چه هست در همین چار عنصر است و بس.
نگاه ِ هنرمند در حرکت و‌پویش و  باید زیستن و به کام در آوردنِ حضور را به قاب کشانده است…
تا چند حدیث پنج و چار ای ساقی/ مشکل چه یکی چه صد هزار ای ساقی/ خاکیم همه چنگ بساز ای ساقی/ بادیم همه باده بیار ای ساقی.

آزاد احمدی متولد تهران و دانش‌آموخته‌ی رشته معماری در دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۷۲ و رشته سینما در دانشگاه یورک کانادا در سال ۱۹۹۹ است.

این نمایشگاه ساعت ۱۶ روز جمعه ۳۰ مهر ماه جاری گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد یافت. علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز دوشنبه ۱۰ آبان ماه سال ۱۳۹۵ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه عکس دیدن کنند .
نمایشگاه عکس « جامی است که … » با حمایت قابسازی هفت(Seven Frame) برگزار شده و طراحی پوستر این نمایشگاه را استودیو پارسی برعهده داشته است.
نگارخانه دنا در تهران ، خیابان طالقانی ، سپهبد قرنی، کوچه سوسن، شماره ۴ واقع شده است .

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
سوگواران حسینی ، موضوع سفر عکاسان عاشورایی
پسین
نمایشگاه عکس « این شهر صنعتی است » در اراک

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست