1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس « خانواده عزیز » در کافه عکس

نمایشگاه عکس « خانواده عزیز » در کافه عکس

نمایشگاه عکس شفق کلهر با عنوان « خانواده عزیز » روز جمعه ۳۱ شهریور ماه جاری در محل کافه عکس گشایش می یابد.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، «خانواده عزیز» عنوان دومین نمایشگاه انفرادی عکس بانو شفق کلهر است که پس از تجربه نمایشگاهی «بودن در میان قاب» به بار نشسته است.
نمایشگاه عکس این بانو از دوازده قطعه تصویر که روایتگر لحظه های زندگی عکاس در ارتباط با خانواده اوست تشکیل شده است. همه آثار به شیوه تلفیق عکس ها و تصاویری از خانه دوران کودکی و جوانی عکاس و متن هایی حاوی گفتگو های خانوادگی او با دیگر اعضای خانواده تهیه شده است.
شفق کلهر در متن قاب نخست نمایشگاه عکس خود و عکس های به نمایش گذاشته آورده است: « بازگشت به گذشته همیشه از کنار هم گذاردن تصاویری به خاطر می آید که گاه پیوسته و گاه بر هم در ذهن شکل می گیرند. کمتر اتفاق، صدا، اسم و حتی رایحه ای است که زمان تداعی دوباره اش بخش ادراک ذهنی ما را به سمت و سوی تصویری نکشد.اتفاقی که نمایشگاه خانواده عزیز بر اساس آن بنا شده است. نمایشگاهی که از باز تولید عکس و متن های بر گرفته از ارتباط یک خانواده در شبکه های اجتماعی شکل گرفته است. مجموعه تصاویری که شاید در وهله نخست ادعای یک اثر هنری را ندارد. چرا که دغدغه اصلی آثار به تصویر کشیدن مجموعه روابط یک خانواده است که تحت سیطره روند نابسامان در کنار هم قرار گیری افراد یک خانواده روایتی غم انگیز از بودن های پراکنده را به تصویر کشیده است. خانه ای پس زمینه این گفتگوهاست که پس از جدایی پدر و مادر و در ادامه مهاجرت و از هم گسیختگی کانون خانواده که روزگاری عزیز و درکنار یکدیگر روزمرگی هایشان را سپری می کردند بازمانده هایی از اکنون تنها و رها شده برابر آخرین نگاه عکاس قرار می گیرد تا عریان تر از پیش آخرین فصل جدایی ها را به تصویر بکشد.
این مجموعه روایتگر یک نابسامانی است در فضایی غم انگیز از برهم گذاری عکس ، متن و شکلک هایی(ایموجی) که بیان احساسات را هم توان یاری ندارد.»

شفق کلهر متولد تیرماه سال ۱۳۵۵ در شهر تهران، دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته فلسفه است و از سال ۱۳۷۴ تاکنون مدرس پیانو نیز هست. ایشان از سال ۱۳۸۷ به طور مستمر به فعالیت عکاسی پرداخته اند.
نمایشگاه عکس « خانواده عزیز » ساعت ۱۶ روز جمعه ۳۱ شهریور ماه جاری گشایش یافته و تا ساعت ۲۱ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز شنبه ۱۵ مهر ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ از این نمایشگاه عکس دیدن کنند.
کافه عکس در تهران، خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از میدان ونک، تقاطع بلوار میرداماد، مجتمع اسکان، مرکز خرید اسکان، طبقه زیر همکف، شماره ۲۴ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه سالیانه کانون عکس اصفهان در نگارخانه بیان
پسین
تور عکاسی چیلیک و عکاسی از « گل آفتابگردان »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست