1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس « فان » در نگارخانه اُ

نمایشگاه عکس « فان » در نگارخانه اُ

نمایشگاهی از آثار عکاسی مسعود حاج جعفری زاده، با عنوان فان (Ephemera) از روز جمعه ۱۶ بهمن ماه جاری در نگارخانه اُ برگزار می شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه عکاس تعداد ۲۵ قطعه عکس در اندازه های ۱۲۰ در ۸۰ سانتیمتر و ۷ در ۴.۵ سانتیمتر همراه با یک اینیستالیشن به نمایش خواهد گذاشت.
نمایشگاه عکس « فان » پس از نمایشگاه های : «بدون عنوان » در سال ۱۳۸۳ و « پیاده راه » در سال ۱۳۹۱ به عنوان سومین نمایشگاه انفرادی از آثار این عکاس به شمار می رود.
مسعود حاج جعفری زاده متولد فروردین ماه سال ۱۳۵۹ و دانش آموخته مقطع مهندسی رشته الکترونیک از دانشگاه آزاد قزوین می باشد که عکاسی را علاقه مندانه از سال ۱۳۷۴ آغاز و از سال ۱۳۸۰ به شکل جدی تری تجربه و دنبال می کند.

مسعود حاج جعفری زاده فان
در قاب نخست این نمایشگاه – استیتمنت – در متنی از سوی عکاس آمده است:
براى هر عکاس، عکاسى فرآیندی است که همواره میل به جاودانگى در آن خودنمایى مى کند. در واقع در ذات عکاسى ردپایى از تلاش انسان براى جاودانگى وجود دارد، در حالى که خود عکس که قرار است انسان را جاودانه کند، مانند هر چیز دیگری میراست.
عکس هاى این مجموعه از میان نگاتیوهایی که حاج جعفرى زاده در تابستان سال ۱۳۸۰ / ۲۰۰۱ کشورهای ایتالیا، آلمان و اتریش عکاسی کرده و سه سال بعد در اثر نشت فاضلاب (حدود ٢٠٠٠ فریم) دچار آسیب جدی گشته، برگزیده شده اند.
این حادثه ی ویران کننده، تا مدت ها دل مشغولى اصلى هنرمند در باب ماهیت عکاسی بوده است. از این منظر، تجربه ی عکاس در این مجموعه یادآور تلاش برای جاودانگی، به دست آوردن و از دست دادن در اثر تمدن، و زایش موجودی نو از میان ویرانه های این رویا و نهایتا دستیابی دوباره است.
این آثار نگاهی دارند به میرا بودن عکس به عنوان پدیده ای که خود برای جاودانه کردن انسان اختراع شده است.
نمایشگاه عکس « فان » ساعت ۱۶ روز جمعه شانزدهم بهمن ماه جاری در نگارخانه اُ گشایش یافته و تا ساعت ۲۱ ادامه خواهد داشت. سایر علاقه مندان می توانند تا پایان روز چهارشنبه ۲۸ بهمن ماه جاری همه روزه به جز شنبه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند .

گالری اُ در تهران ٬ خیابان استاد نجات الهی (ویلا)٬ کوچه خسرو٬ شماره ۴۶ واقع شده است.
منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
آشنایی با عکاسان : « برت هاردی »
پسین
نمایشگاه « فیلتر قرمز » در نگارخانه شلمان

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست