1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس آقای بازیگر در نگارخانه شلمان

نمایشگاه عکس آقای بازیگر در نگارخانه شلمان

نمایشگاهی از آثار عکاسی بهروز بقایی هنرمند بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با عنوان « اَ… ، عکاشی » از عصر روز جمعه ۳ دی ماه در گالری شلمان گشایش می یابد.
بهروز بقایی که با این حرکت ، نخستین نمایشگاه عکس را برای خود رقم می زند تعداد ۲۵ قطعه عکس با موضوع آزاد به محیط پیرامون در اندازه ۳۰ در ۴۰ سانتیمتر را با تکنیک پانینگ (Panning) یا‌‌ همان حرکت همزمان دوربین هنگام عکاسی و ایجاد حس حرکت به نمایش می گذارد.
بهروز بقایی - گالری شلمانبقایی در گفت وگو با واحد خبر پایگاه عکس چیلیک اظهار داشت: تعداد عکس های این نمایشگاه منتخب از بین ۵۰۰ فریم عکس است که با کارشناسی و مشورت علی مزرعه ای مدیریت گالری شلمان به این تعداد رسیده ایم.
بقایی در پاسخ به این پرسش که «آیا خودتان را یک عکاس می دانید؟» عنوان کرد: من عکاس نیستم ؛ من یک بازیگر هستم که عکاسی هم می کنم. البته عکاسی هم مانند هر توانایی و تبحر دیگری از جمله استعدادهای خدادادی در نهاد هر بشری است و تنها کسی که به بروز و پرورش آن دقت دارد می تواند آن را به مرحله توانمندی برساند.
این بازیگر که نخستین تجربه های عکاسی اش را مربوط به سالهای نوجوانی اش عنوان کرد یادآور شد: «شانزده ساله بودم که در کنار بازیگری به هنر خوب دیدن و متفاوت ثبت کردن روی آوردم و از همان زمان با وجود اینکه عکس را مشق و عکاسی را تجربه می کردم دانستم در نیروی عکس ، استعدادی نهفته است که با گذر زمان این استعداد می تواند جاذبه هایی برای بیننده فراهم کند و کار عکاس ، شناخت همان زمان پنهان در موضوع و موقعیت آن است ». وی نخستین تجربه های حضور در لابراتوار عکاسی و ظهور فیلم و چاپ سیاه سفید و رنگی را مربوط به دوران دانشجویی و سالهای ۱۳۵۲ تا ۱۳۵۷ دانست و مرحوم محمدرضا شریفی را به عنوان مربی عکاسی دانشکده از موثرترین اساتید عکاسی آن دوران نام برد.
بقایی نگاه مردم را بهترین قاضی برای ارزیابی عکس ها دانست و هنر بازیگری را در هر لحظه از حس و بیان و حرکت، موقعیت هایی ناب توصیف کرد که بدون دوربین عکاسی و به واسطه ی نگاه بازیگر در حال عکاسی شدن است تا در منظر قضاوت دیگران به نمایش درآید».
بهروز بقایی متولد تیرماه سال ۱۳۳۲ و دانش آموخته رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه سینما تئاتر (هنرهای دراماتیک سابق) است و این نمایشگاه را با حمایت مالی- مشورتی موسسه ی هنرمندان پیشکسوت(م.پ.ک) برگزار می نماید.
نمایشگاه عکس آقای بازیگر با عنوان: « اَ… ، عکاشی » ساعت ۱۶ روز جمعه سوم دی ماه جاری در نگارخانه شلمان گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت.
علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز پنجشنبه ۹ دی ماه همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه شلمان در تهران، بلوار میرداماد، خیابان رودبار غربی(جنوبی)، کوچه کاووسی، شماره ۲۷ واقع شده است.

پیشین
یادداشت: به بهانه اختصاص جایزه عکس سال یونیسف آلمان
پسین
نمایشگاه عکس « آرامش خیال » در نگارخانه کاپری

به تازگي منتشر شده

۶ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • اعظم حشمتي
    ۰۶ دی ۱۳۹۵ ۲۳:۳۱

    نمایشگاه عکس آقای بهروز بقایی مجموعه ای انتزاعی از بازتاب احساسات عکاس به محیط پیرامون بود، رنگ در اکثر رنگ ها عنصر غالب بود.در این میان عکس هایی که در فضای مترو گرفته شده بود از فرم و ترکیب خوبی برخوردار بود.
    در مجموع عکس ها بازتابی از شخصیت این هنرمند عزیز بود که در غالبی انتزاعی و شعر گونه همراه با شعر هایشان به نمایش در آمده بود.

    پاسخ
  • ابراهیم باقرلو
    ۰۷ دی ۱۳۹۵ ۱۵:۳۰

    آثار آقای بهروز بقایی از واقعیت فاصله گرفته و به نقاشی نزدیک شده اند. تصاویری آزاد و رها از جنس نور و رنگ همراه با شعر هایی در میان قابها، که نشانگر احساسات و درونیات این هنرمند با احساس بود.
    دیدار آقای بهروز بقایی که با مهربانی و خوشرویی میزبان و پاسخگوی پرسشهایمان بودند، خاطره خوشی را برایمان رقم زد.

    پاسخ
  • هانیه حجازی
    ۰۷ دی ۱۳۹۵ ۱۵:۵۳

    روز جمعه ۳ دی ماه برای افتتاح نمایشگاه جناب بقایی به گالری شلمان رفتیم و خود استاد بقایی و آثارشان که رنگ بویی از زلالی روح خودشان داشت ملاقات کردیم. چه خوب سروده بودند از عمق وجود و تلاش برای به تصویر کشیدن احساس در قاب عکس….

    پاسخ
  • عرفانه سعیدیان
    ۰۸ دی ۱۳۹۵ ۲۲:۴۹

    نمایشگاه آقای بقایی حس و حال خاصی داشت.
    ظرافت های روح یک هنرمند کاملا در آن مشهود بود.
    رنگ ها به طرز خاصی با روح وجان بازی میکردند و اشعار زیبا کنار آن همه الوان بر دل می نشست
    چه خوب تصاویری که ما گاهی می بینیم وبی تفاوت از کنار آن رد میشویم در نگاه ایشان نشسته و هنرمندانه ثبت شده بود .

    پاسخ
  • میترا محمدی
    ۰۸ دی ۱۳۹۵ ۲۳:۵۶

    عکسهای آقای بقایی فرمهای انتزاعی و فرمهایی که به صورت اتفاقی همراه با تکان دادن دوربین بوجود میایند ،که به نوعی بی شباهت به سبکی از عکاسی به نام پیکتوریالیسم میباشد ،
    که تمام کارها سرشار از روح لطیف این بازیگر هنرمندمان بود ، چهره صمیمی و مهربان ایشان، در هنگام بازدید زینت بخش نگارخانه بود.
    با تشکر از این هنرمند گرامی .

    پاسخ
  • رزیتا شهریاری
    ۰۹ دی ۱۳۹۵ ۰۱:۲۳

    برداشت و دیدی متفاوت از دنیای پیرامونمان، دیدن اشیاء از زاویه ای دیگر همراه با رنگهای چشم نواز و شاد، دستمایه نمایشگاه آقای بهروز بقایی بود. مکانهایی که هر روزه آنها را می بینیم و براحتی از کنارشان می گذریم و در این نمایشگاه با دید و سبکی متفاوت از آنچه در ذهنمان است نمایش داده شده است، نه همان اشیاء، بلکه فقط بخشی از آنها که همان رنگ است. رنگها که گاهی هویت هر شی می گردد و اشکال انتزاعی را پدید می آورد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست