1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه عکس تاریخی‌ «طهران» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه عکس تاریخی‌ «طهران» در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه مجازی عکس تاریخی‌ «طهران»
نمایشگاه مجازی عکس تاریخی‌ «طهران» از روز شنبه ۱۲ مهرماه ۱۳۹۹ در صفحه اینستاگرام موزه عکسخانه شهر افتتاح می‌شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، این نمایشگاه به مناسبت هفته تهران برگزار می‌گردد که شامل ۱۹ قطعه عکس از تصاویر شهر تهران بین سال‌های ۱۲۲۵ تا ۱۳۲۰ هجری شمسی است. تصاویر این مجموعه توسط عکاسان دوره قاجار مانند لوئیجی پشه، آنتوان خان، عبدالله قاجار و دیگر عکاسان آن سال‌ها عکاسی شده است.

در تاریخ ۱۴ مهرماه سال ۱۲۸۶ هجری شمسی در اولین دوره مجلس شورای ملی که بعد از مشروطیت تشکیل شده بود، از شهر تهران به عنوان دارالخلافه نام برده می‌شود و برای اولین بار شهر تهران به صورت قانونی به عنوان پایتخت معرفی می‌شود. اعضای شورای اسلامی شهر تهران در سال ۱۳۹۵ یک فوریت طرح پیشنهادی به شورای فرهنگ عمومی کشور برای تعیین روز تهران در تقویم عمومی کشور را تصویب کردند و به مناسبت دویست و سی و امین سالگرد اعلام تهران به‌عنوان پایتخت، از آن سال ١۴ مهر به عنوان روز «تهران» نامگذاری شده است. گفتنی است شهرداری تهران به منظور اهمیت بازشناسی هویت پایتخت ایران اسلامی، همه ساله هفته تهران را از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه برگزار می‌کند و با ویژه برنامه‌هایی این روز را گرامی می دارد.
نمایشگاه مجازی عکس تاریخی «طهران» تا تاریخ ۳۰ مهرماه ۱۳۹۹ به صورت روزانه یک قطعه عکس در صفحه اینستاگرام موزه عکسخانه شهر بارگذاری خواهد شد.
علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند به صفحه مجازی موزه در اینستاگرام به آدرس www.instagram.com/akskhaneh_shahr مراجعه کنند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
آلفرد یعقوب زاده: حال عکاس لوموند مساعد است
پسین
عکاسان به گاه شمار فراخوان « عکسواره حسینی جان من است او » اعتماد کنند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست