1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه مرتضی نیک‌نهاد و بهنام ذاکری در نگارخانه طراحان آزاد

نمایشگاه مرتضی نیک‌نهاد و بهنام ذاکری در نگارخانه طراحان آزاد

نمایشگاهی از آثار عکاسی مرتضی نیک‌نهاد و بهنام ذاکری با عنوان « مکان عمومی » از عصر روز جمعه یکم مرداد ماه در نگارخانه طراحان آزاد برگزار می شود.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه ثبت عکس‌های مجموعه توسط عبدالحسین رضوانی انجام شده‌ است و تعدادی از بازیگران صحنه تئا‌تر در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته اند.
مرتضی نیک نهاد متولد سال ۱۳۶۳ که تجربیاتی در زمینه عکاسی و فیلمسازی دارد  و بهنام ذاکری متولد بهمن ماه سال ۱۳۶۹ در هرمزگان است که تا پیش از این با دو عنوان نمایشگاه عکس « ابتدا به ساکن » و « گرمساری » تجربیاتی در زمینه عکاسی و ارایه داشته است.
نمایشگاه طراحان آزاددر بخشى از متن قاب نخست نمایشگاه عکس « مکان عمومی » آمده است: «جاندارانى که بر روی کره ى زمین زندگى می کنند ، از هر گونه و دسته اى که باشند، عموماً داراى عواطف و احساسات مشترکى هستند که نسبت تنگاتنگى با اندازه مغز و چگونگى زیست شان دارد .
نوع زیست هر جانورى در شکل ابراز احساس، عشق ورزى ، خشونت، محبت و ارتباط آن با جهان پیرامونش تاثیر مستقیمى دارد. در کنار همه این موضوع ها قلمرو هم اهمیت مهمى دارد .
در میان جانداران دریایى موجودى به نام “دلفین” وجود دارد که داراى ویژگى هاى خاصى ست . آنها پس از آمیزش حامله  شده و زمانى که بچه دار شدند به وسیله ى شیر آنها را تغذیه می کنند. این آبزى طى میلیون ها سال به زندگى در آب عادت کرده است . قوتِ غالب این جانور را ماهى و سرپایان تشکیل می دهد. | دلفین ها به دلیل اینکه مغز متفاوتی نسبت به دیگر پستانداران دریایى دارند می توانند اتفاقات را در حافظه ی کوتاه مدت و بلند مدت خود ذخیره کنند،این توانایى دلفین ها را به موجودات اجتماعى تبدیل کرده به گونه اى که آنها در گروه هایى با جمعیت های گوناگون زنــــــــــدگی مى کنند. زندگی گروهى و تشکیل جمعیت دلفین ها برآمده از نیاز آن ها برای کم کردن احتمال شکار توسط مهاجمان “دشمن” است . دلفین ها همچنین نشانه هایی از “فرهنگ” در میان خود نشان می دهند . آنها گاهى اوقات موجودات پرخاشــــــــگری می شوند ، آنهم به این دلیل که در پی بدست آوردن “جنس مخالف” از گروه های دیگر هستند.اغلب دلفین ها چندهمسر هستند . اندام های تناسلى دلفین ها در بخش زیرین و انتهای بدنشان قرار دارد . آمیزش جنسی دلفین ها از چسباندن شکم به شکم انجام شده و طی مدت زمان کوتاه ممکن است چندبار تکرار شود .
یکی از مهمترین رفتارهاى دلفین ها، خودکشى مشکوک آنهاست .
نظریه هاى مختلفى از جمله افسردگى، تغییر نســــــــل توسط دلفین های پیر،آلودگى آب دریا ها،تردد بیش از حد کشتى هاى نظامى و غیر نظامى و دلایل غیر علمى زیادی برای توجیه پدیده ى خود کشى  این موجود ارائه شده است .
نکته ى حائز اهمیت مرگ دلفین ها این است که آنها نه زنده بلکه مرده به ساحل می رسند، آنچه قطعى بنظر می آید انقراض نسل دلفین هاســـــــــــت، اما دانشمندان تاریخ معینى را اعــــــــــــلام نکرده اند »

این نمایشگاه ساعت ۱۷ روز جمعه یکم مرداد ماه در محل نگارخانه طراحان ازاد گشایش یافته و تا ساعت ۲۱ ادامه خواهد داشت.
سایر علاقمندان نیز می توانند تا پایان روز چهارشنبه ۶ مرداد ماه  هر روز (به جز پنج‌شنبه‌ها) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از عکس های ارایه شده در این نمایشگاه دیدن کنند.
گالری طراحان آزاد در تهران ، میدان فاطمی ، میدان گل‌ها ، میدان سلماس ، شماره ۵ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
سعید دستوری: نگاه عکاسانه را نمی توان به کسی تزریق کرد
پسین
نمایش منتخب عکس های عباس کیارستمی در نگارخانه بوم

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست