1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی عکس «سیل خوزستان» در اهواز

نمایشگاه گروهی عکس «سیل خوزستان» در اهواز

نمایشگاه گروهی عکس از آثار تنی چند از عکاسان حاضر در رویداد سیل خوزستان از روز جمعه ۲۲ آذر ماه جاری در محل گالری انجمن هنرهای تجسمی خوزستان در اهواز گشایش می یابد. 
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه گروهی عکس که با گردانندگی/ کیوریتوری امیر عبیداوی طراحی و اجرا شده است تعداد هفده تن از عکاسان حاضر در جریان سیل خوزستان دعوت شده و در مجموع تعداد ۵۰ قطعه عکس در اندازه ۴۰ در ۶۰ سانتیمتر به نمایش گذاشته شده است.
اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه گروهی عکس به این ترتیب معرفی شده است: امین نظری، یلدا معیری، امیر عبیداوی، مهدی قنواتی، مرتضی جابریان، مصطفی غلام نژاد، علی محمدی، مهدی پدرام‌خو، علی معرف، سیدحامد موسوی، مازن هواشم، مصطفی عبیداوی، مهناز دژبان، آیه دشت بزرگ، فاطمه یارعلی، محمد سواری و احمد کمالی
نمایشگاه گروهی عکسدر بخشی از قاب متن نخست این نمایشگاه عکس به عنوان استیتمنت آمده است:
«سیل خوزستان سبب خسارات و زیانهای اقتصادی زیادی شد که با یک کلیک در فضای مجازی می توان به راحتی به این اعداد و ارقام دست یافت، اما چیزی که ما عکاسان مستند اجتماعی را بر آن داشت تا هرچه بیشتر و جدی تر این واقعه را ثبت کنیم زیان های انسانی، فرهنگی و اجتماعی این سیل است که به راحتی و با یک جستجوی ساده به دست نخواهد آمد.
سیل سبب شد عکاسان ایرانی از نزدیک با درد و رنج مردم خوزستان و نیز مسایل و‌مشکلاتی که از قبل نیز وجود داشت، آشنا شوند و عکاسان بومی استان با نگاهی دوباره و شناخت عمیق تر زوایای پنهان آن را نشانه روند.
سیل خوزستان محبت، بزرگواری و همدلی مردم این سرزمین از اقوام مختلف را دوباره به رخ کشید و یادمان آورد که خوزستان اگرچه خیلی از امکانات را ندارد اما مردمی دارد که در خشک ترین و غبارآلودترین شرایط، دلی به وسعت دریا دارند.
سیل یادمان آورد استان خوزستان سالهاست به عنوان یکی از مظلوم ترین استانهای ایران همچنان زنده و پویا، قطب اقتصادی کشور و یکی از سرزنده ترین استانهای کشور است. خوزستانی که سالها خشکی کارونش، هوای پرگرد و غبارش و گرمای سوزاننده اش را تحمل کرد تا امروز کارونش را پرآب و سرزنده ببیند، هرچند که این پرآبی و زیبایی به قیمت به گل نشستن خانه های بسیار و به غم نشستن دلهای بسیاری تمام شد، اما نمی شود از برق شادی و شعف چشم های مردمان از لرزه های کارون زیر پیکر پل سفید چشم پوشید.
خوزستان از نخل های بار بر زمین ریخته اش، تا گندم های تا کاکل در آب نشسته اش، از گاومیش های بی قرارش تا زنان دل آشوبش، از مردان بغض کرده تا کارون خشمگین اش، از خانه های آب گرفته تا دلهای لبالب از غم اش، همه و همه سوژه عکاسان مستند اجتماعی است و ما در این نمایشگاه سعی کردیم با این بغض و پریشانی و آشوب و خشم صادقانه رفتار کنیم».

نمایشگاه گروهی عکس “سیل خوزستان” در ساعت ۱۸ روز جمعه ۲۲ آذر ماه در گالری هنرهای تجسمی خوزستان در شهر اواز گشایش یافته و تا ساعت ۲۱ ادامه خواهد داشت. سایر علاقمندان می توانند تا پایان روز ۲۷ آذر ماه همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ از عکس های ارایه شده در این نمایشگاه دیدن کنند.

گالری انجمن هنرهای تجسمی خوزستان در شهر اهواز، بلوار ساحلی شرقی، ضلع جنوبی موزه هنرهای معاصر اهواز واقع شده است.
طراح پوستر: مهسا نوروزی

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
فراخوان دومین جشنواره عکس طبیعت نوشهر
پسین
نمایشگاه عکس «میان لحظه و خاک» در گالری مژده

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست