1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی عکس « سایه بی رنگ » در نگارخانه تم

نمایشگاه گروهی عکس « سایه بی رنگ » در نگارخانه تم

نمایشگاهی از آثار هنرجویان عکاسی با عنوان « سایه بی رنگ » از روز جمعه ۱۹ آذر ماه جاری در گالری تم گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در این نمایشگاه تعداد ۲۸ قطعه عکس در اندازه ۴۰ در ۶۰ از ده تن از هنرجویان دوره آموزش مقدماتی عکاسی موسسه سروش خراسان رضوی بر روی سینه دیوار می نشیند.
مدرس این دوره کیارنگ علایی است و هنرجویان در این دوره، تجربه های تصویری خود را در قالب چهار موضوع «خودنگاره»، «سازگاری با محیط»، «همسایه» و «مجاز» ارائه کرده اند.
کیارنگ علایی - سایه بی رنگ » در نگارخانه تم عکس های نهایی که در نمایشگاه به روی دیوار میروند توسط: اسماعیل عباسی ، دکتر نعما محمدیان روشن و سحر سقا در جلسه ای آموزشی در حضور هنرجویان، گزینش شده است.
کیارنگ علایی در قاب نخست این نمایشگاه آورده است: «این نمایشگاه حاصل یک دوره آموزش مقدماتی عکاسی در فضای آموزشگاهی و کوتاه مدت در مشهد است و طبیعتا میوه های این درخت نوپا، نخستین تجربه های جدی هنرجویان من در این دوره پایه است. دوره ای که در آن فارغ از آموزش تکنیک مقدماتی عکاسی، شناخت ابزار و مواجهه اولیه با رویکردهای عکاسی، تمام تلاش ام خط کشیدن بر روی عادات تصویری است که هنرجو در بدو امر از مدیاها و رسانه های دیگر تاثیر می گیرد و لحن شخصی اش را گم می کند. هدف غایی من دستیابی به تجربه هایی بود که در آن بتوانم «فردیت» هنرجویانم را پیدا کنم. این فردیت اگر حتی به میزان ناچیز و اندک در بعضی عکس ها نمود داشته باشد، برای من بارقه امیدی است که هنرجویانم را به استمرار و تلاش بیشتر تشویق کنم و به آن ها در کشف دنیای شخصی شان امیدوار باشم. به این دلیل در پروژه های کلاسی رویکردهای مختلفی از مستندگرایانه تا ذهنیت گرایانه مورد محک و ارزیابی قرار گرفت».
اسامی صاحبان اثر در این نمایشگاه گروهی عکس به این ترتیب معرفی شده است: علیرضا حسین پور، حمید دلدار، رویین رزمگیر، فاطمه رسولی راد، سید محمد رضوی، سعید شیبانی، سید حسین علوی مقدم، سحر قبادی محبی، فریدون کوروشی، امیر مبارکی .
نمایشگاه عکس « سایه بی رنگ » عصر روز جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ در ساعت ۱۶ در گالری تم گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز چهارشنبه یکم دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری تم مراجعه و از این عکس ها دیدن کنند.
همچنین در مراسم گشایش این نمایشگاه عکس از کتاب عکس « سایه بی رنگ » این نمایشگاه که توسط انتشارات آهنگ قلم منتشر شده، رونمایی می شود.
گالری تم تهران در تهران، خیابان کریمخان زند، خیابان استاد نجات اللهی شمالی، کوچه زبرجد، شماره ۱۰ واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه آثار جشنواره عکس ایرانشناسی در نگارخانه شفق
پسین
اسامی راه یافتگان به داوری چهارمین جشنواره عکس صنعت تاسیسات

به تازگي منتشر شده

۶ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • جواد میرزاپور
    ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ۲۳:۰۸

    گذشته از عنوان نمایشگاه که ارتباطش با نمایشگاه برایم گنگ بود، و مشکلات فنی چون ادیت رنگی در یکی از عکس ها، و همچنین مزاحمت قاب های اطراف عکس ها، خلاقیت در ارائه ، همراهی خوب نوشته های قاب اول با مجموعه عکس های هربخش و قابل فهم بودن نوشته ها جالب و جذاب بود .
    شاید چالشی ترین بخش نمایشگاه ، مجموعه عکس های ارائه شده تحت عنوان مجاز بود، که مخاطب را با توجه به پیش زمینه ذهنی از آرایه مجاز ، و انواع دیگر مجاز ، بسیار درگیر می کرد ، هرچند در قاب اول به خوبی به توضیح و شرح انواع پرداخته نشده بود.
    در کل نمایشگاه خوب و چالش برانگیزی بود. لذت بردم.

    پاسخ
  • اعظم حشمتي
    ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ۰۹:۳۳

    تلاش عکاسانه ی هنرجویان برای به تصویر کشیدن مفاهیمی چون مجاز، همسایگی، سازگاری و خود نگاره، تلاشی ستودنی بود، که تمرین و رعایت ترکیب بندی های خوب در اکثر عکس ها قابل مشاهده بود.
    مفاهیم مورد نظر به خوبی نگاه های این عکاسان را به چالش کشیده بود .
    در بعضی مفاهیم چون همسایگی و سازگاری تلاش این هنرمندان نوآموز موفق تر بود و در تلاش برای به تصویر کشیدن مفهوم مجاز عکس ها کمی دچار سردرگمی و تضاد در برداشت این مفهوم بودند.
    تلاش آقای کیارنگ علایی در آموزش و هدایت ذهن و نگاه این هنرجویان جای تقدیر و دست مریزاد دارد.
    با آرزوی موفقیت در ادامه راه برای این دوستان.

    پاسخ
  • ابراهیم باقرلو
    ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ۱۶:۰۰

    نمایشگاه سایه بی رنگ، کوشش موفقی بود در مسیر دستیابی به دید عکاسانه هنر جویانی که نخستین تجربه های عکاسانه را پشت سر گذاشته اند.
    موضوع های تعیین شده، چالشی موفق بود برای عکاسانه دیدن محیط پیرامون که با تفکر، جستجو و خوب دیدن، فارغ از پیچیدگیها، کشف و ثبت شده اند.
    البته در این مسیر برخی از هنرجویان در یافتن نشانه های ژرفتر مرتبط با موضوعات تعریف شده، موفق تر عمل کرده بودند، اما تمامیت آثار را می توان در چهار چوب های تعیین شده قرار داد و به گمان من مهم حرکت در مسیر صحیح است.
    از عکاسان حاضر در نمایشگاه آقای رویین رزمگیر که با استقبال گرم و حوصله توضیحات و اطلاعاتی را پیرامون آثار نمایشگاه دادند و آقای فریدون کوروشی عزیز و مهربان که کتاب نمایشگاه را به یکایک دوستان هدیه دادند بسیار سپاسگزارم.

    برای آقای کیارنگ علایی و هنر جویانشان آرزوی موفقیتهای بیشتری را دارم.

    پاسخ
  • عرفانه سعیدیان
    ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ۱۸:۲۴

    در این نمایشگاه تلاش هنر آموزان در رشته عکاسی بسیار خوب بود و موضوعاتی که پیرامون آن کار کرده بودند برای من به شخصه جذاب بود البته خوب نکاتی هم بود که کاملا در ابهام بودم با مواجه ان و چاپ بعضی آثار در قطع بزرگ برایم ملموس نبود ، بودن زیرنویس زیر عکسها میتوانست به بیننده کمک کند که متاسفانه وجود نداشت .
    بخش همسایگی مجموعه به نظر من قوی تر بود و تلاش خوبی در این زمینه صورت گرفته بود .نگاه عکاسانه مجموعه به طور کل قابل تحسین هست
    برای عکاسان این مجموعه آرزوی موفقیت دارم.

    پاسخ
  • نسرین رستمی
    ۲۶ آذر ۱۳۹۵ ۰۰:۴۷

    بالا و پایین بودن سطح کارها بسیارمشهود بود ولی با در نظر گرفتن این نکته که هنرجویان دوره ی مقدماتی عکاسی بودند خود جای خسته نباشید دارند چرا که بعضی از کارها خود جای بسی تامل داشت و با توجه به حرف های اقای رزمگیرو تلاش هاو پیگیری های خود بچه ها چه در مرحله داوری و چه در اجرا و …خود جای خسته نباشید و ارزوی موفقیت برای تک تک صاحبان اثر دارد.

    پاسخ
  • گل گونه نجفی
    ۲۶ آذر ۱۳۹۵ ۱۱:۵۹

    سایه های بی رنگ عنوانی است که میتواند مخاطب را جذب کند ولی ارتباط زیادی با آثار نداشت و شاید این عنوان با این هدف انتخاب شده که بی طرف بودن عکاس نسبت به موضوع را نشان دهد .
    این نمایشگاه تشکیل شده از آثار ۱۰ عکاس با ۴ موضوع همسایگی، سازگاری، مجاز و خود نگاره .
    با توجه به این که این نمایشگاه حاصل یک دوره کلاس آموزشی است و۴ موضوع مفهومی انتخاب شده و در راستای آن عکاسان قاب های خود را ثبت کردند این نمایشگاه تلاش جدی بسیار خوبی بود.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست