1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی ” عکس و اشک ” در نگارخانه مهر

نمایشگاه گروهی ” عکس و اشک ” در نگارخانه مهر

نمایشگاه گروهی " عکس و اشک " با نگاهی مستند به ابعاد عاطفی، عرفانی و حماسی سوگواری در ماه محرم در نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب اسلامی گشایش می یابد.
نمایشگاهی گروهی از آثار عکاسان پایگاه عکس چیلیک(Chiilick.com) با عنوان " عکس و اشک " با موضوع سوگواران تاسوعا و عاشورای حسینی از نخستین روز ماه محرم (یکشنبه ۴ آبان ماه جاری) در نگارخانۀ مهر فرهنگسرای انقلاب اسلامی گشایش می یابد.
در این نمایشگاه که به همت عکاسان و پشتیبانی فرهنگسرای انقلاب اسلامی و همچنین حمایت پایگاه عکس چیلیک برگزار شده، تعداد ۳۰ قطعه عکس رنگی و سیاه سفید با نگاه عکاسان مستند از استان های گوناگون کشور به ابعاد عاطفی، عرفانی و حماسی سوگواری در ماه محرم در مناطق گوناگون کشور به نمایش گذاشته شده است.

نمایشگاه گروهی

در بخشی از قاب ابتدای این نمایشگاه به قلم مهدی سروری، عکاس و دبیرنمایشگاه آمده است:
مجموعه عکس های نمایشگاه "عکس و اشک" دستاورد تلاشی است که تاسوعا و عاشورای حسینی را با اندیشه ای عاطفی، عرفانی و حماسی در عکاسی به ثبت رسانده و در قالب نگاهی مستقل از هر عکاس در عکس ارایه شده است.
بدون تردید ابزار هنر ابزاری موثر و رسا است و اگر مجهز به دانش و باور باشد به یقیین می تواند در راستای معرفی یک فرهنگ و بازشناسی یک هویت، نقشی موثر ایفا کند.
هویتی که اگر بر پایۀ شناخت، درک و ثبت، سایه گستر شود، می تواند با انواع هجمه های طبیعی زمان تقابل کرده و نتیجه ای عاشورایی را خلق کند و این تاثیر تنها در صورت " عکس " است که می تواند آرایه ای از آنچه "هویت" اش می نامیدیم، بازنمایی کند…

اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این شرح می باشند:
یدا.. عبدی، محمدرضا(امید) آقایی، اصغر بشارتی، محمد(شباب) گلچین کوهی، حمیدرضا مجیدی، مهدی معصومی گرجی، حسین ملکی، سیدصادق موسوی، رجبعلی(وحید) اصفهانیان، معصومه اصغری، ابراهیم باقرلو، فرزانه بی آزاران، اکرم جمعی، وجیهه سادات حسینی، مریم خادم بهمنیار، نیما خالدی کیا، محمدرضا خرازی، میترا محمدی، معصومه حضرتی، امین رحمانی، مهدی سروری، فاطمه شیخعلی میرالی، مهدی کاظمی خالدی، سارا فیروزی، مهدی طاهری، فاطمه سادات(هانیه) حجازی، مجتبی محسنی، سمانه نوری زاده، سمیه هاشمی.

این نمایشگاه عصر روز یکشنبه ۴ آبان ماه جاری(همزمان با آغاز ماه محرم) با حضور عکاسان صاحب اثر و تنی چند از مدیران فرهنگی و مسئولین هنری گشایش یافته و علاقه مندان می توانند همه روزه تا پایان ماه محرم(یکشنبه ۲ آذرماه) از ساعت ۱۰ تا ۱۹ از این نمایشگاه دیدن کنند.
نگارخانه مهر در تهران، بزرگراه شهید نواب صفوی، ابتدای خیابان کمیل شرقی، فرهنگسرای انقلاب اسلامی واقع شده است.

پیشین
گزارش تصویری: نمایشگاه خیابانی «سیستان فراموش شده»
پسین
نمایشگاه « عاشورا » در موزه عکسخانۀ شهر

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست