1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. نگاه‌های برتر عکاسان از « غار کرفتو » معرفی شد

نگاه‌های برتر عکاسان از « غار کرفتو » معرفی شد

منبع: خبرگزاری فارس –

عکاسان اعزامی «پایگاه عکس چیلیک» پس از مشاهده، ارزیابی و گفت و گو پیرامون آثار تولید شده در کارگاه عکاسی از غار کرفتو ، نگاه های برتر این سفر را انتخاب و معرفی کردند.

خبرگزاری فارس: نگاه‌های برتر عکاسان از «غار کرفتو» معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس، عکاسان اعزامی «پایگاه عکس چیلیک» پس از مشاهده، ارزیابی و گفت و گو پیرامون آثار تولید شده در کارگاه عکاسی از غار کرفتو، نگاه های برتر این سفر را انتخاب و معرفی کردند.

در این نشست که با حضور عکاسان همسفر و تنی چند از علاقه‌مندان به مباحث نظری پیرامون آثار برگزار شد، در ضمن نمایش بیش از ۳۰۰ قطعه عکس منتخب ارسالی عکاسان، پس از بحث و بررسی‌های فنی و تحلیل زیرساخت‌های معنایی و مفهومی آثار ، در نهایت نگاه های برتر عکاسان انتخاب و معرفی شدند.

غار کرفتو به عنوان غاری دارای بخش های زنده برای حیات وحش و بزرگترین غار دست کند ایران ، با جنسیتی آهکی مربوط به دوران سوم زمین شناسی و از جمله آثار با قدمت و باستانی است که نقش و نگاره هایی چون انسان ، حیوان و گیاه از دوران کهن تاریخی را با خود دارد.

این غار در دوران های مختلف تاریخی دارای کارکردهای گوناگون بوده و با وجود طبقاتی بودن درونی راهروها ، دارای نما و چشم اندازی فوق العاده است.

«مهدی سروری» سرپرست کارگاه‌های آموزش و تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک یکی از مهمترین اهداف برگزاری این قبیل نشست ها را تقویت بنیه نظری عکاسان و اشتراک گذاری دانش جوانان عکاس عنوان کرد و زمینه سازی برای حضور، ثبت و نمایش آثار عکاسان را در حوزه عکاسی مستند و معماری ، برگرفته از عشق به ایران اسلامی و سعی در این مسیر را همچون جهادی هنری در راستای ایران شناسی دانست.

در پایان این جلسه بنا بر رای حاضرین و نظرات کارشناسی عنوان «نگاه های برتر در غار کرفتو» به این عکاسان اختصاص یافت:

فاطمه ندیمی ، فاطمه شیخعلی میرالی ، سید ایمان میری ، سمانه میلانلو ، مهری راستقدم ، سیدصادق موسوی ، فاطمه سادات حجازی ، رضا بهادری ، لادن شجاع ، محمدرضا رحیمی و نیلوفر زارعی .

علی هژبری سرپرست دفتر میراث فرهنگی و گردشگری منطقه چندی است با حضور خود سعی داشته است تا با معرفی این غار به عنوان یک اثر ملی و باستانی ، هویتی دوباره در اذهان نسبت به این اثر فاخر تاریخی ایجاد نماید.

این غار در حاشیه شهرستان دیواندره و سقز و در استان کردستان واقع شده است که در یکی از کارگاه های آموزشی به عنوان تور عکاسی هدف موضوعی رسانه پایگاه عکس چیلیک قرار گرفت .

کتیبه یونانی بر سر در یکی از ورودی های طبقه سوم نشانه ای معتبر از ارزش تاریخی این غار است.

انتهای پیام/و

پیشین
مهدی سروری : از خیر این لذت نمی‌توان گذشت
پسین
جزئیات جدید از مزایده کلکسیون عکس ها و اسناد بیتل ها

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست