1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. نگاه های برتر تور عکاسی « قورتان و ورزنه » معرفی شد

نگاه های برتر تور عکاسی « قورتان و ورزنه » معرفی شد

نگاه های برتر عکاسان با برگزاری نشست آموزشی نقد و بررسی عکس های تولید شده در کارگاه عکس هشتاد و دومین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک معرفی شد .

نگاه های برتر تور عکاسی نشست تور عکاسی قورتان و ورزنهنقد و بررسی آثار عکاسان همسفر با هشتاد و دومین تور عکاسی چیلیک به مقصد قلعه قورتان و کویر ورزنه و عکاسی از بانوان چادر سپید این شهر با حضور عکاسان همسفر و سایر علاقه مندان به حضور در این نشست آموزشی ، در سالن اجتماعات دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک برگزار و پس از بحث و گفت وگو پیرامون آثار دریافتی ، نگاه های برتر این تور عکاسی معرفی شدند .

به گزارش « پایگاه عکس چیلیک » (Chiilick.com) در این نشست که عصر روز دوشنبه ۲۴ اسفند ماه جاری برگزار شد ، ابتدا عکاسان همسفر با حضور میهمانان متقاضی حضور در این جلسه ، پس از مشاهده گزارش تور عکاسی از نگاه همسفران ، پیرامون موارد کمی و کیفی این سفر به تبادل نظر پرداختند و در ادامه با نمایش عکس های دریافتی از سوی عکاسان همسفر به عنوان عکس های منتخب همسفران ، دربارۀ عکس ها و موارد فنی و ساختار زیبایی شناختی آثار به ارایه نظر و سعی در نقد فنی ، حسی و ساختاری عکس ها پرداختند.

هشتاد و دومین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک با حضور در استان اصفهان و عبور از شهرستان های قورتان و ورزنه ، با رویکردی مبتنی بر عکاسی مستند و طبیعت ، موضوعاتی چون: دومین بنای خشتی و گلی جهان قلعه قورتان ، کبوترخانه ، بانوان سپید چادر ورزنه ، گلزار شهیدان شهر ، کویر ورزنه ، تالاب بین المللی گاو خونی و کارگاه بافت سنتی برگزار شد و تشکیل این نشست ، محفلی مهیا کرد تا با نمایش دستاوردهای این سفر از نگاه همسفران ، شرایط کمی و کیفی این کارگاه آموزش کارگاهی عکاسی از منظر عکاسان همسفر مورد نقد و تحلیل و ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

نگاه های برتر تور عکاسی نشست تور عکاسی قورتان و ورزنه
در بخش بعدی این جلسه پس از نقد و بررسی عکس های برتر عکاسان همسفر ، پیرامون تنوع موضوعی در تور عکاسی برگزار شده گفت وگو شد و با ارایه تعریف نشانه ها در عکاسی طبیعت ، و نقش ارتباطات در درک موضوع و مستند سازی ارزش های بومی و مردم شناسی ، جایگاه خلاقیت در معرفی یک نگاه نو و … به عنوان ملاک های ارزیابی عکس ها مورد طرح قرار گرفت و در نهایت آثار منتخب همسفران از نگاه حاضرین این نشست با صرف زمان کافی مورد سعی در نقد و تحلیل فنی و بصری و محتوایی قرار گرفت.
پایان بخش برنامه های مورد نظر در این نشست انتخاب نگاه های برتر با رای و نظر حاضرین بود که به ترتیب عکس های : گل گونه نجفی، شقایق یوسفی زاده، مهری راست قدم، مریم خداوردی، و صبوره منتظرین مورد کسب آرای اکثریت حاضرین در نشست قرار گرفت.

نگاه های برتر تور عکاسی نشست تور عکاسی قورتان و ورزنههمچنین در بخش سعی و نگاه از عکاسانی چون: مهسا علی محمدی، فاطمه افشار، سمانه میلانلو ، روح ا.. سنجرانی، آمنه عبادی و منوچهر(اُمید) صرامی تقدیر به عمل آمد .
لازم به یادآوری است در این نشست عکس های : فاطمه افشار، مهسا علی محمدی، آمنه عبادی، مریم خداوردی ، محمد کیانی ، سمانه میلانلو، گل گونه نجفی، مهری راست قدم، بوره منتظرین، روح ا.. سنجرانی، منوچهر صرامی و مهدی سروری مورد تحلیل فنی و بررسی بصری و بحث و گفت و گوی حاضرین قرار گرفت .
اسامی عکاسان همسفر در هشتاد و دومین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک با عنوان کارگاه عکاسی « قورتان و ورزنه » به این ترتیب عنوان شده است : مهری راست قدم، روح الله سنجرانی ، فاطمه افشار، آمنه عبادی ، مهسا علی محمدی ، شقایق یوسفی زاده ، محمد کیانی ، مریم خداوردی ، صبوره منتظرین ، آزاده گلابگیران ، سبحان سروری ، گل گونه نجفی ، سیدعرفان علی پور ، منوچهر(اُمید) صرامی ، سمانه میلانلو و مهدی سروری .

این نشست آموزشی کارگاهی به شکل رایگان، برای همسفران که با ضوابط در نظر گرفته شده ویژه همسفران فعال در انتشار گزارش تصویری و ارایه عکس های منتخب مشارکت داشته اند، برگزار شد.
جلسات نقد و بررسی تورهای عکاسی چیلیک بستری مناسب برای باردهی یک حرکت گروهی عکاسی است تا به واسطه اشتراک تجارب به دست آمده و مشاهده هرچه دقیق تر تلاش همسفران تور عکاسی در یک موقعیت و شرایط مشترک، امکان بیان نقد و نظر و سعی در تحلیل عکس های برتر همسفران توسط ایشان فراهم باشد.
از جمله تورهای بعدی پایگاه عکس چیلیک ، روستاهای کردستان ، مناطقی از اسالم به خلخال، ارتفاعات سوباتان می باشد .
علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه برگزاری و شرکت در تورهای پایگاه عکس چیلیک، با شماره های مسئول تور ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ دفتر پایگاه: ۸۸۳۴۸۸۲۴ تماس حاصل نمایند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
سومین مجمع عمومی انجمن عکاسان ایران رسمیت نیافت!
پسین
عقد مبارک پیوند ازدواج بین دو عکاس جوان

به تازگي منتشر شده

۷ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • تبریک میگم به دوستانم که عکسشان با عنوان نگاه برتر شناخته شد . تجربه ی عکاسی در جمع شما دوستان خلاق باعث افتخار است . امیدوارم که در سفرهای بعدی من هم بتوانم عکسهایی با کیفیت بصری بالاتر ارائه کنم .

    پاسخ
  • با تشکر از پایگاه عکس چیلیک برای برگزاری جلسات نقد پس از تور. به نظر من این جلسات به اندازه خود تور و حتی بیشتر برای کسب آگاهی وبالا بردن دانش عکاسی مفید هستند.
    صحبتهایی که دوستان روی عکسها می کنند و نظرات کارشناسی جناب آقای سروری بسیار آموزنده و مفید هستند که باعث می شود در تورهای بعدی بکار ببندیم و فایلهای بهتری تولید کنیم.

    پاسخ
  • گل گونه نجفی
    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۰۳

    مناطقی در ایران وجود دارد که دیدن آن ها و ثبت کردن لحظه ای طلایی از آن مناطق بسیار دلچسب و مناسب عکاسی است ؛و همچنین سنت ها وآدب و رسوم هایی که متاستفانه در حال از بین رفتن است که درک آن برای هم نسلی های من و حتی نسل های بعد من دشوار است و دور از دسترس .بسیار خوش حالم که در این تور یکی از همسفران چیلیکی بودم و نگاه من چیزی فرا تر از آن چه که این روز ها از آداب و رسوم گفته اند درک کرد .زنان سپید پوش هرگز از خاطر من دور نخواهند شد .
    سپاس فراوان از همسفران خوب چیلیک و همچنین پایگاه عکس چیلیک .

    پاسخ
  • شقایق یوسفی زاده
    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۲۱

    ممنون از برگزاری این جلسه خوب

    پاسخ
  • با تشکر از شما خوبان.تبریک به همه دوستان عزیزم که عکسهاشون منتخب شد و سپاس که علیرغم حضور بنده عکسم مورد نقد و بررسی قرار گرفته و نظر لطف شما منتقدین شامل حال بنده شده است.

    پاسخ
  • مهری راست قدم
    ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۹:۴۰

    دیدن کویر زیبا در کنار دوستانی بهتر از گل و جناب آقای سروری عزیز که با تلاشی شبانه روزی در جهت بالا بردن کیفیت عکسها ونگاه زیبا شناسانه عکاسان گروه از هیچ کوششی فرو گذار نکردند مجموعه ای از عکسهای دیدنی را به وجود آورد که در جلسه نقد و بررسی باز هم به دانش علاقمندان افزود .با تشکر از زحمات بسیار زیاد جناب سروری .

    پاسخ
  • روزبه ساعتی
    ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ۲۰:۴۷

    با تشکر از پایگاه عکس چیلیک و آرزوی موفقیت برای تمامی همراهان و عکاسان. امیدوارم تلاش شما دوستان در ثبت جاذبه های ایران بزرگ به غنای فرهنگ کشور عزیزمان و شکوفایی هنر شما بزرگواران بیانجامد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست