1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. پنجمین پرسش نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک

پنجمین پرسش نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک

با طرح پنجمین پرسش عمومی، نتایج چهارمین پرسش طرح نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک معلوم و نهایی شد .
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، چهارمین پرسش طرح نظرسنجی موضوعی در رسانه پایگاه عکس چیلیک در قالب چهار گروه اثرگذار در رای ها تعیین و نهایی شدند .
چهارمین پرسش طرح شده به این پرسش از مخاطبین و مراجعین پرداخته بود:
در رفع موانع و مشکلات عکاسی در جامعه، تا چه اندازه عکاسان را موثر می دانید؟
که در پاسخ اکثریتی برابر با ۴۸% از مجموع شرکت کنندگان به به شکل مستقل و با رایی برابر به دو گزینه « اثرگذارند » و « کاملا می توانند موثر باشند » اشاره داشته اند .
این نتیجه در حالی به دست آمد که در طی مدت زمان نیمه دوم بهمن ماه جاری به ترتیب گزینه های: « فاقد تاثیر » ۸% از رای کل شرکت کنندگان و گزینه « کم تاثیر » هم با کسب رای و نظر ۸% از رای کل شرکت کنندگان در این نظرسنجی موضوعی را به خود اختصاص دادند .

طرح نظرسنجی ماهانه پایگاه عکس چیلیکالبته پر واضح است عکاسان و جامعه دوربین به دستان علاقه مند بنابر دلایل امنیتی و شرایط خاصی که در فرهنگ عامه تعریف شده است برای حضوری آزاد، امن و مطمئن در سطح جامعه با مشکلاتی متعدد مواجه اند؛ ولی بر اساس نتایج به دست آمده از این نظرسنجی می توانیم استدلال کنیم که جامعه مورد نظر ما -عکاسان- خود به عنوان نیرویی موثر هم می توانند به حل و فصل مسایل و مشکلات و طرح اشکالات چرایی نبود امنیت عکاسان و علاقه مندان در سطح اماکن عمومی و عدم وجود اطمینان از حضوری قانونی و ضابطه مند بپردازند و در حل این گره خود عامل گشایش باشند.
ایجاد بسترهایی برای گفت وگو در میان مسئولین و مدیران و سیاست گذاران و فعالیت متمرکز و خارج از مناسبت های تقویمی و دوره ای و سالانه می تواند مهمترین شکل مواجهه با این موانع باشد. موانعی که طرفین گفت وگو هر یک با وجود استدلال هایی بر حقانیت حضور و فعالیت و تاثیرگذاری مدعی اند و تنها ایجاد شرایط یک تعامل و گفت وگوی مستمر است که شاید بتواند گره گشای این خطای محاسباتی باشد.
خطایی که شخصیت فرهنگی هنری یک عکاس را به نیرویی خاطی در نگاه آمران تامین امنیت مردم تعریف کرده و در نهایت روح عدم تحمل و پذیرش را در طرفین این معادله حاکم می کند. روحی که نه برای مانع فعال عکاسی، تعریفی صحیح از تاثیر عکاس و تامین امنیت هنرمند در جامعه باقی می گذارد و نه برای عکاس تعریفی صحیح از انعطاف و تطبیق با عاملین قانون در جامعه.

پرواضح است که تحلیل این نتایج به بحث و بررسی های بسیار دقیقی از منظر کارشناسان و صاحبنظران نیازمند است ولی بی هیچ بحث و نظری به آنچه مخاطبین و مراجعین رای داده اند احترام گذاشته و با توجه به شرایط موجود در جامعه عکاسی و عکاسان کشور تلاش خواهیم کرد که باز هم در راستای ارتقای سطح ارایه خدمات پایگاه عکس چیلیک کوشا باشیم .
اگر چه در گام چهارم این نظرسنجی موضوعی به بررسی « در رفع موانع و مشکلات عکاسی در جامعه، تا چه اندازه عکاسان را موثر می دانید؟ » در نگاه و منظر مخاطبین و مراجعین به رسانه پایگاه عکس چیلیک پرداختیم، اکنون برآنیم تا در گام پنجم – با توجه به درخواست هایی که در بخش ارتباط با ما طرح شده بود – به ارزیابی مراجعین و مخاطبان از رفع موانع و مشکلات عکاسی در سطح عمومی جامعه بپردازیم
منتظر هستیم تا در طی نیمه نخست اسفند ماه جاری از نگاه مخاطبانی که در گروه های مختلف شغل و حرفه، جنسیت، سن، تجربه، دانش، اعتقاد و … قرار دارند و هر یک به قدر یک رای و یک نظر، در نظرسنجی ها تعیین کننده و صاحب تاثیراند، نتیجه را دریافت و اطلاع رسانی کنیم.
پرسش نیمه نخست اسفند ماه جاری این است که مهمترین شاخص اعتباری و دلیل شرکت در جشنواره ها را چه می دانید؟ دبیر جشنواره، داوران جشنواره، برگزارکننده جشنواره و احترام به حقوق(مادی و معنوی) عکاس ، برای درج پاسخ لحاظ شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
مهدی منعم ، میهمان همایش تخصصی عکس در مازندران
پسین
تندیس جام منقوش به حمیدرضا بازرگانی اهدا شد

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • علیرضااکبری
    ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۹:۳۱

    درودبرشما مدیریت فعال وپویا مجموعه فرهنگی وهنری پایگاه عکس چیلیک
    پرسش بسیارخوب وبجایی است که مهمترین شاخص اعتباری ودلیل شرکت درجشنواره هاراچه می دانید؟
    امیدوارم مدیران برنامه ریز و مدعو نظری به نوشته های این مجموعه داشته باشند و نسبت به حل مشگلات اقدام نموده و اولویت را از دقدقه ها خود به دقدقه های فرهنگی و هنری تغییر دهند
    نظربنده اینست که آیا به نظرشما شاخصه دیگر برای اعتبارسنجی آثار و مقایسه برتری و اولویت یک اثر بر دیگری وجود دارد؟ آیا این نوع اعتبارسنجی راهکار درستی برای معرفی اثر می باشد؟ آیا گروه داوری درزمان کوتاهی که به آنان داده شده می توانند به لایه های پنهان یک اثر هنری و به فلسفه آن دست یافته و با دیگر مقایسه نمایند و به آن نمره قبولی بدهند .
    مسلما نه ولی چه اتفاقی می افتد . به دلایل متعددی می توان گفت که ارتباط بین داور و اثر هنری ازچه شاخص های صورت می گیرد که یکی ازمهمترین آن سلیقه فردی است و غیرآن نمی تواند باشد؛ زیرا چگونه می شود که یک پروپزال دانشجوی درطول مدت یک ترم انجام می شود و دانشجو و استاد در طول یک ترم با اثر ارتباط پیدا کرده و روند شگل گیری آن رادنبال می کند و در این زمان شاید به نتیجه مطلوب دانشجو و استاد دست نیابند ولی این اتفاق بصری در طول ۲ الی ۳ ساعته شگل می گیرد پس سلیقه مهمترین تاثیر را خواهد داشت و آموخته ها و تجربیات خود را به عنوان هنر شاخص دخیل می نماید و این دور از انصاف و اصول زیباشناسی در روند شگل گیری اثر می باشد.
    تنها یک نکته که اگر بعنوان توهین تلقی نشود اینست که اثر مربوطه قبلا از طرف داور دیده و بررسی شده یا فرد تولید کننده اثر دارای دست خط ویژه ای است که جای بحثی برای داور نگذاشته و در صدد بررسی بیشتر و مقایسه با آثار دیگر بر نمی آید.
    درجوامع پیشرفته این روش را کمتر مورد استفاده قرار می دهند و اگر هم از این روش استفاده شود مورد کنکاش و بررسی موشکافانه اثر و خالق اثر در لایه های مختلف بررسی و انتخاب می شود این موضوع جای بحث بیشتری دارد که فکرمی کنم می توان آن را از حالت یک پرسش خارج و بعنوان یک معضل آن را مورد نقد وبررسی قرارداد.
    پیروز باشید. علیرضا اکبری

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست