1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. چند خبر از حوزه هنرهای تجسمی

چند خبر از حوزه هنرهای تجسمی

منبع: ایسنا –

سرویس: فرهنگی و هنری – تجسمی و موسیقی

خانه عکاسان جوان میزبان نمایشگاه گروهی «فرم و احساس» از هنرجویان رشته‌ عکاسی است.

به گزارش ایسنا، عکاسان حاضر در این نمایشگاه با کمک فرم و نگاه فرمالیستی به ارائه آثار خود پرداخته‌اند. ۳۰ عکس ۵۰ در ۷۰ رنگی از ۱۰ عکاس جوان در این نمایشگاه روی دیوار رفته است. این عکاسان تلاش کرده‌اند تا در جریان برگزاری این نمایشگاه به ارائه آثاری ملهم از اتفاقات مختلفی که در محیط اطراف آن‌ها افتاده است، بپردازند و رویدادهای پیرامونی خود را با استفاده از نگاه فرمالیستی روایت کنند.

عکاسان حاضر در این نمایشگاه هنرجویان کلاس‌های خانه عکاسان جوان هستند که بعد از آموزش‌های آکادمیک از سوی این نهاد به درجه‌ای دست یافته‌اند که بتوانند آثارشان را در نمایشگاه‌های گروهی به معرض نمایش بگذارند.

فاطمه کوه‌بر، فاطمه عزیزی، محمدنجفی، لیلی غیاثی، سها حجاری‌زاده، فاطمه عثمان‌زاده، ریحانه مقامی، بهنام صابری، طناز رحیم، شیما نصیری و بهارک زرگر از جمله عکاسانی هستند که در این نمایشگاه آثار فرم‌گرایانه خود را به معرض نمایش می‌گذارند.

این نمایشگاه تا ۲۰ اسفند در خانه عکاسان جوان واقع در خیابان یوسف‌آباد، کوچه چهارم، پلاک ۳، واحد ۳ میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران

نگارخانه «لاله» چهارمین نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر ایران را با هدف رونق اقتصاد فرهنگ و هنر و عرضه آثاری گران‌بهای ارزان‌قیمت در فضای زندگی شهروندان تا ۲۴ اسفندماه ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، در این رویداد آثار ۱۰۹ هنرمند پیشکسوت و جوان در قالب نقاشی، طراحی، فتوآرت و چاپ دستی در معرض نمایش قرار گرفته که از آغاز نمایشگاه تا کنون از استقبال و فروش خوبی برخوردار بوده است، به‌طوری که از بعضی هنرمندان آثار جدید به‌نمایش درآمده است.

در این نمایشگاه، هنرمندان با نیت توسعه فرهنگی، آثار خود را بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی، بین ۱۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان ارائه کرده‌اند که فرصتی استثنایی برای خرید آثار هنری در اختیار شهروندان و علاقه‌مندان قرار می‌دهد. این رویداد می‌کوشد به ارتقای آگاهی عمومی از تحولات و تجربیات هنری معاصر یاری برساند و تعامل هرچه بیشتر هنرمندان را در توسعه اقتصاد فرهنگی و هنری در پی داشته باشد.

رضا بانگیز، محمدابراهیم جعفری، مهدی حسینی، حسینعلی ذابحی، همایون سلیمی، محمدرضا دادگر، مینا نوری، ثمیلا امیرابراهیمی، فرشته غازی‌راد، بهزاد شیشه‌گران، حمید پازوکی، ترانه صادقیان، نیلوفر قادری‌نژاد، آنه محمد تاتاری، علی ندایی، رضا خدادادی، فرح ابوالقاسم، احمد وکیلی، جمشید حقیقت‌شناس، داور یوسفی، مریم طاهریانفر، مجتبی تاجیک، جواد نوبهار، رضا هدایت، کیوان عسگری، رضا افسری، داریوش حسینی، پژمان رحیمی‌زاده، محمد خلیلی، ابوالفضل لیره، فرشید شیوا، فرخ نورونی، جلال‌الدین مشمولی، محمدحسین سعلبی‌فرد، سارا جعفری، مرتضی زاهدی، حجت امانی، شاهو بابایی، حسین سلطانی، حسن عامه‌کن، امیر سقراطی، امیرعلی قاسمی و … هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید و خرید این آثار تا ۲۴ اسفند ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ به نگارخانه «لاله» واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله مراجعه کنند.

نمایشگاه سوگواره‌ی تصویری از عزاداری فاطمی

موسسه فرهنگی – هنری صبا دومین سوگواره «عکس یاس» را برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، این سوگواره‌ی تصویری که روایت عکاسان ۲۰ استان کشور از آیین‌های عزاداری فاطمی در سراسر ایران را به‌نمایش می‌گذارد در دومین سال برگزاری خود روز یکشنبه ۱۷ اسفند ساعت ۱۶ در نگارخانه خیال نو این مؤسسه گشایش می‌یابد.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه این سوگواره می‌توانند از ساعت ۱۶ به نگارخانه «خیال نو» موسسه فرهنگی – هنری صبا واقع در خیابان ولی‌عصر، چهارراه طالقانی به سمت سینما فلسطین، خیابان شهید برادران مظفر، روبه‌روی خروجی سینما فلسطین، شماره ۱۲۵ مراجعه کنند.

افتتاح نمایشگاه نقاشی‌های محمدعلی یزدچی

نمایشگاه آبرنگ‌های محمدعلی یزدچی با تم موضوعی گل، طبیعت و فضای شهری در گالری «شکوه» افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، محمدعلی یزدچی در این نمایشگاه ۳۵ اثر آبرنگ را روی مقوا ارائه داده است. در آثار او ترکیبی از مظاهر دیروزی و امروزی مانند برج میلاد و تراموای قرمز رنگ معروف خیابان استقلال شهر استانبول دیده می‌شود.

این هنرمند درباره‌ی این آثار گفت: آثاری با تم موضوعی گل، طبیعت و فضای شهری را در این نمایشگاه به تماشا گذاشته‌ام. آثاری که با موضوع گل ارائه شده‌اند شبیه آثارم در نمایشگاه قبلی‌ام است، اما آثاری که در آن‌ها مناظر و فضای شهری چون برج میلاد و تراموای قدیمی شهر استانبول را به تصویر کشیده‌ام جزو آثاری است که به‌تازگی روی آن‌ها متمرکز بوده‌ام.

او افزود: معتقدم در هر دوره زمانی، تغییر مسیر در آثار صورت می‌گیرد و این تغییر مسیر می‌تواند به لحاظ تکنیک، ابزار کار و یا نوع اجرا و برخورد با اثر باشد. دوست داشتم در این نمایشگاه موضوع آثارم را تغییر دهم و همین تغییر موضوع باعث تغییر تکنیک نیز شد. سعی کردم از آثار قبلی‌ام کمی فاصله بگیرم و فضای آثارم در اجرای کارها را به سمت انتزاع ببرم. قصد دارم در آینده نیز تم تمام آثارم انتزاعی شود و کارهایم معادل بیرونی نداشته باشند و برداشت موضوعی به عهده مخاطب باشد.

وی درباره‌ی پالت رنگی آثارش گفت: تنوع رنگی این آثار بسیار زیاد است. انتخاب رنگ در آثارم منطبق بر احوالات من است، اگر به دنبال هیجان باشم دست خود را برای انتخاب رنگ باز می‌گذارم البته تا جایی که موضوع اجازه می‌دهد از رنگ‌های شاد و شارپ بهره می‌گیرم، اما در بعضی آثار مانند مناظر و فضای شهری که کمتر می‌توان مانور رنگی داد و کارم را با کمپوزیسیون رنگی مشخص‌تر و انتخاب‌های محدودتری جلو می‌برم.

یزدچی حدود ۲۰ سال است که به شکل حرفه‌ای با آبرنگ کار می‌کند. او برای خلق آثارش از منابع مختلفی مانند عکس و ایده‌های ذهنی‌اش بهره می‌گیرد. از نظر او چیزی که در این بین اهمیت دارد جذابیت‌های بصری و زیبایی یک تصویر است. بنابراین هرگاه ارتباط و احساس خوبی با عکس یا ایده ذهنی مورد نظرش برقرار کند آن را به تصویر می‌کشد.

نمایشگاه محمدعلی یزدچی تا چهارشنبه ۲۰ اسفندماه در گالری «شکوه» واقع در بلوار اندرزگو، خیابان شهید سلیمی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

انتهای پیام

پیشین
تصویر سال برگزیدگانش را شناخت
پسین
جشنوراه عکس شیخ بهایی اصفهان برگزار می شود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست