1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. چهارمین نمایشگاه گروهی عکس مهر و ماه در بابل

چهارمین نمایشگاه گروهی عکس مهر و ماه در بابل

چهارمین نمایشگاه عکس مهروماه (عکاسانِ عضو و دانش آموختگان موسسه فرهنگی هنری مهروماه بابل) با رویکرد انسان و زندگی معاصر، روز جمعه ۱۰ آذرماه جاری در نگارخانه خیامِ شهرستان بابل برگزار می شود.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در این نمایشگاه عکس که به همت اعضای گروه مهر و ماه برنامه ریزی شده، تعداد ۱۵ عکاس از اعضای گروه، هر کدام با دو قطعه اثر و همچنین ۵ عکاسِ مدعو از اساتید عکاسی و عکاسانِ با تجربه با نام: مهدی معصومی گرجی، محسن غلامی، داریوش منصوری، مصطفی میرطالب و میرصفی اندیکلایی هر کدام با یک قطعه عکس حضور دارند.
تمامی آثار این نمایشگاه عکس در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر به صورت رنگی و سیاه و سفید، چاپ و به شکل شاسی ارایه می شود.

در قاب نخست این نمایشگاه گروهی عکس به قلم گرداننده این نمایشگاه «میرصفی اندیکلایی» آمده است: زندگی انسان معاصر شئون گوناگونی دارد ونمایش تمامی این شئون از توانایی وعهده یک هنرمند خارج است و هنرمندفقط می تواند به بخشی از جنبه های زندگی انسان ویا بخش های مهم زندگی وی اشاره داشته باشد؛ اما آنچه که امروزه مهم می نماید این است که هنرمند خود را مکلف به پرداختن به زندگی انسان معاصر بداند و دغدغه ی صرفا زیباشناسانه و دکوراتیو هنرکلاسیک و یا دغدغه ی کاربرد هنرهای کاربردی را نداشته و پا فراتر نهاده و به عرصه بیان مفاهیم در هنرش وارد شود.
از این رو در گام چهارم از نمایشگاه های گروه عکاسی مهروماه (پس از موضوع آزاد در نمایشگاه نخست و فرم و انتزاع در نمایشگاه دوم و عکاسی مستند اجتماعی در نمایشگاه سوم) بنا بر آن شد تا به صورت مستقیم یا غیرمستقیم زندگی انسان معاصر در آثارِ این عکاسان به نمایش درآید.

در این راستا عکاسانی دغدغه زیست محیطی خویش را در زندگی انسان امروزین به نمایش درآورده و عکاسان دیگر به تغییر شیوه ی زندگی از سنتی به سمت مدرن (مدرنیزه شدن) و یا پایبندی به سنتها اشاره نموده و تعدادی دیگر نیز به بیان مفاهیمی نظیر دوستی، گذر عمر، مرگ، آینده و … پرداخته اند.
در هر حال زندگی انسانِ معاصر پیچیدگی ها و چالش های متعدد دارد که امید می رود پرداختن به گوشه های کوچکی از آن در این نمایشگاه و زوایای بیشتری از آن در کلِ آثار عکاسان حاضر در این رویداد فرهنگی، بتواند پاسخگوی بخشی از نیازِ مخاطبان و خودِ هنرمندان برای بیان مفاهیم به واسطه هنرِ عکاسی باشد.

اسامی سایر عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه گروهی عکس نیز به این ترتیب معرفی شده است: نوید امیری، محمدرضا بوستانی، آمنه حبیب پوریان، سعید دشتبانیان، ایمان ذوالفقاری، مجید رضوی، سینا روحی، زکریا سمایی، سیدامیر سیدی، حسن شیرزاد، محمدجواد صالحی، زهره فلاح پور، غلامرضا قاسمیان، حدیث هاشمیان و یاسر رمضان نتاج.

گفتنی است همزمان با روزِ آخر نمایشگاه عکس، نشستی با حضور استاد مصطفی مکبری از اساتید عکاسی استان در محل نمایش عکس ها در نگارخانه خیام برگزار خواهد شد.
این نمایشگاه گروهی عکس دارای بروشوری نیز خواهد بود که ضمن نمایش آثار هر عکاس، معرفی ایشان را هم برعهده دارد که همزمان از روز گشایش نمایشگاه در محل نگارخانه خیام بابل ارایه شده و تا آخرین روز نمایش عکس ها قابل دریافت خواهد شود.
بنابر اظهار برگزارکننده، صددرصد از عواید فروش عکس نیز برای کمک به زلزله زدگانِ غربِ کشور در نظر گرفته شده است .
این نمایشگاه گروهی عکس در ساعت ۱۶ روز جمعه ۱۰ آذرماه گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد یافت. سایر علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز چهارشنبه ۱۵ آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از عکس های ارایه شده در این نمایشگاه گروهی دیدن کنند.

نگارخانه خیام بابل در استان مازندران، شهرستان بابل، خیابان شریعتی، خیابان گل، گل چهارم واقع شده است.
پیشین
« شاهرخ حاتمی » عکاس ایرانی در پاریس درگذشت
پسین
یکصدودومین تور عکاسی چیلیک در جنگل های مازندران

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست