1. خانه
  2. اخبار
  3. اخبار ویژه
  4. کارگاه آموزشی عکاسی در طلوع کویر بر فراز رمل ها برگزار شد

کارگاه آموزشی عکاسی در طلوع کویر بر فراز رمل ها برگزار شد

با حضور عکاسان علاقمند به عکاسی طبیعت و حضور در موقعیت کویر ، کارگاه آموزشی عکاسی در طلوع کویر بر فراز رمل های کویر مرنجاب برگزار شد.
علاقمندان به عکاسی از فرم های زیبا و اَشکال منحنی طبیعت کویر همراه با همسفران با ۱۲۲ومین تور عکاسی چیلیک در سفری یکروزه عکاسی از کویر را تجربه کردند.
در این سفر عکاسی که از شامگاه چهارشنبه ۱۶ مهرماه از مقابل دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک آغاز شد همسفران در ایستگاهی بین راهی برای ساعتی در محوطه آستان امامزاده هلال ابن علی(ع) اجازه حضور یافتند و با ادامه حرکت مطابق زمان بندی انجام شده، ساعاتی پیش از طلوع خورشید روز پنجشنبه ۱۷ مهرماه جاری در موقعیت عکاسی حضور یافتند و مستقر شدند.
عکاسان علاقمند و همسفران همراه در این سفر عکاسی پس از دریافت توصیه های لازم، همزمان با طلیعه صبح بر فراز رمل ها مهیای عکاسی از طلوع خورشید صبحگاهی بر فراز رمل های کویری شدند.

همچنین پس از این مرحله از برنامه عکاسی همسفران در قالب حرکت گروهی ساعاتی را در وسعت کویر و در میان فرم ها و شکل ها و ترکیب های گوناگون به عکاسی گذراندند و در نهایت با فاصله گرفتن از شرایط مطلوب برای عکاسی عازم منطقه شهری آران و بیدگل شدند.
موقعیت کویر مرنجاب با وجود فرم های هندسی و منحنی های زیبا و خمیدگی های حین زمان طلوع استعدادی در تجربه عکاسی از اَشکال دارد که عکاسان همسفر با تور عکاسی چیلیک بارها این مشق زیبا را تمرین و تجربه کرده اند.
۱۲۲ومین تور عکاسی چیلیک با تمرکز بر حضور در وسعت کویر و عکاسی از این فرم ها تلاش کرد تا در فهرست تنوع موضوعی خود فرصتی جدید را در اختیار عکاسان جوان و علاقمند به عکاسی از منحنی های زیبا در زمان طلوع خورشید در کویر قرار دهد.
پایان بخش برنامه های این سفر دیدار از عصارخانه یکصدساله در حال مرمّت شهید حسین عصاری آرانی بود که با هماهنگی انجام شده از طرف متولیان میراث فرهنگی و گردشگری منطقه و با حضور استاد محمد عصاری و ارایه توضیحات ایشان مورد دیدار و تماشا قرار گرفت.
تور عکاسی چیلیک

اسامی عکاسان حاضر در این سفر عکاسی به این ترتیب معرفی شده است: ندا رهگذر ، سیّد راستین موسی زاده، حمید ابوالفتحی ، نسترن فقیهی ، مصطفی فهید، مریم خداوردی ، زهرا دلاوری ، اعظم حشمتی ، جلال میرزایی ، عرفانه سعیدیان ، شیدا فرجی ، آریو مینوسپهر ، صبرا رئیسی ، امیرعلی محمدی ، سبحان سروری ، سحر سیرانی ،  مهدی سروری .
نشست نقد تور و بررسی فایل عکس های تولید شده توسط عکاسان همسفر و علاقمندان عصر روز چهارشنبه ۲۴ مهر ماه جاری پس از صرف عصرانه در سالن آموزش دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک برگزار و عکس های برتر این سفر توسط کارشناسی عکاسان تعیین و معرفی خواهند شد.

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی: مستند، مفهومی، منظره و طبیعت، روایی وگزارش، چهره، اجتماعی، معماری و … افزایش دهند.

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی « پایگاه عکس چیلیک » مقرر شد تا با مشارکت همسفران فعال (صاحب اثر در گزارش تصویری و عکس های منتخب)، نشست نقد و بررسی عکس های این تور به شکل رایگان در محل سالن آموزش پایگاه عکس چیلیک برگزار شده و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار می گیرند.
برای مشاهده گزارش تصویری تور کارگاهی عکاسی طبیعت در کویر « اینـجـــا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه انفرادی عکس «کپی برابر اصل» ‎آی سودا اکثت در گالری شمیده
پسین
سخنرانی «نسرین ترابی» پیرامون «عکس، فرهنگ، ارتباط» در ماترا

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست