1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کارگاه آموزشی کاووس صادقلو با عکاسان بازار اراک

کارگاه آموزشی کاووس صادقلو با عکاسان بازار اراک

کارگاه آموزشی ” چگونه مجموعه عکس ارائه دهیم” در اراک برگزار شد.
کارگاه دو ساعته ” چگونه مجموعه عکس ارائه دهیم” با حضور کاووس صادقلو عکاس برجسته و رییس انجمن صنفی عکاسان مطبوعات کشور، در شامگاه سومین روز نخستین جشنواره ملی عکس بازار تاریخی اراک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی جشنواره، صادقلو در این کارگاه به اهمیت و شاخصه های یک مجموعه خوب پرداخت.
نخستین جشنواره ملی عکس « بازار تاریخی اراک » وی گفت: هر هنرمند عکاس می تواند یک تعریف از مجموعه داشته باشد و نمی توان یک تعریف کلی و قطعی از مجموعه داد.
صادق لو ادامه داد: با این وجود در مجموعه پارامترهایی وجود دارد که در سراسر مدارس عکاسی جهان پیشنهاد داده و رعایت می شود که می تواند به قوت و تاثیر گذاری یک مجموعه کمک کند.
وی با بیان اینکه هر مجموعه در دل خود یک پیام دارد، توضیح داد: معمولا نگاه و برداشت این است که با برداشتن یک عکس مجموعه بهم می ریزد؛ در حالیکه اینطور نیست فقط ممکن است این کار در ارائه پیام مجموعه موثر باشد و آن را تقویت یا تضعیف کند.
رییس انجمن صنفی عکاسان مطبوعات کشور گفت: در ارائه هر مجموعه سه ویژگی مهم است اول مقدمه، بعد بدنه اصلی کار و در نهایت نتیجه و پیام مورد نظر عکاس که قطعا فریم اول همیشه مقدمه و فریم آخر پیام مجموعه است.
صادقلو با اشاره به اینکه استاندارد تعداد عکس در یک مجموعه از ۵ تا ۱۵ قطعه عکس است، اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما این مسئله خیلی رعایت نمی شود و معمولا مجموعه ها شامل تعداد بالایی عکس است.
وی گفت: این مسئله باعث شده عکاسان ما برای یک موضوع تعداد زیادی عکس بگیرند به طوری که ادیت و انتخاب عکس برایشان از خود عکاسی بیشتر زمان می برد.
صادق لو در ادامه به نبود ادیتور در حرفه عکاسی کشورمان اشاره کرد و افزود: هم اکنون در سراسر جهان ادیتور یک فاکتور مهم کنار عکاس است و کار انتخاب، ویرایش و حذف عکس ها بر عهده اوست مسئله ای که در کشور ما اصلا جدی گرفته نمی شود.
وی در ادامه این کارگاه مجموعه عکس هایی از عکاسان برجسته جهان را نمایش و در خصوص ویژگی های آن ها صحبت کرد.

 
منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
« غار کرفتو و اهالی زیویه » در قاب نگاه عکاسان همسفر با تور عکاسی چیلیک
پسین
گزارش اختتامیه جشنواره بازار تاریخی اراک

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست