1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. کاوه گلستان به روایت عکس‌های دیده‌نشده‌اش

کاوه گلستان به روایت عکس‌های دیده‌نشده‌اش

منبع: خبرگزاری مهر –

مهرداد اسکویی مستندساز تعدادی از عکس‌های دیده نشده زنده یاد کاوه گلستان را همزمان با برگزاری مراسم یادبود این هنرمند در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد.

کاوه گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، چند روزی از شصت و ششمین سالروز تولد کاوه گلستان می گذرد؛ فیلمساز و عکاسی که ۱۳ سال است دیگر در میان ما نیست. او ۱۳ فروردین ۸۲ بود که در یک ماموریت تصویربرداری در خط مقدم جنگ آمریکا علیه عراق در شهر مرزی کفری در ۱۳۰ کیلومتری کرکوک در عراق بر اثر انفجار یک مین کشته شد.

این عکاس مجموعه غنی از عکس های انقلاب اسلامی ایران و جنگ عراق علیه ایران دارد. روزهای ۲۳ و ۲۴ تیرماه به همت هنگامه گلستان، همسر این هنرمند نمایشگاه-یادبودی برای او در گالری شیرین برپا شد و عکس هایی دیده شده و دیده نشده از آثار عکاسی کاوه گلستان به همراه ۱۵ عکس کلاژ پلوراید که فضایی سوررئال داشت به نمایش در آمد. یک فیلم و یک ویدئو هم در این نمایشگاه به نمایش در آمد و حتی هنگامه گلستان در حاشیه این نمایشگاه خبر داد تا کتابی از آثار کاوه گلستان که تا به حال نشان داده نشده است به زودی چاپ خواهد شد.

اما مهرداد اسکویی، فیلمساز و عکاس کشورمان که در آرشیو خود عکس های دیده نشده ای از هنرمندان مختلف دارد و چندی پیش تعدادی از عکس های دیده نشده زنده یاد عباس کیارستمی را در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد، این بار تعدادی از عکس های زنده یاد کاوه گلستان را در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد تا به بهانه مراسم یادبود این هنرمند منتشر شود.

اسکویی درباره این عکس ها به خبرنگار مهر گفت: من از بسیاری از هنرمندان عکس های خوبی دارم. از کاوه گلستان هم این عکس ها را دارم. آنها از خودشان عکس های زیادی برای من به یادگار گذاشته اند و من لحظات ارزشمندی را کنارشان تجربه کردم که هر وقت به عکس ها نگاه می کنم یادشان می افتم.

وی ادامه داد: رفتن هر کدام از هنرمندان دل مرا به آتش می کشد. برای تک تک هنرمندان کشورم آرزوی سلامتی می کنم چون جای خالی بسیاری از آنها هیچ وقت پر نمی شود.

در حالیکه به مناسبت یادبود کاوه گلستان عکس هایی از آثار این هنرمند به نمایش درآمده خبرگزاری مهر نیز به یاد او عکس هایی از این هنرمند را که با دوربین مهرداد اسکویی ثبت شده به نمایش می گذارد؛ عکس هایی که علاوه بر ارائه تصویری نزدیک از این هنرمند، خود پرتره هایی هنرمندانه از نگاه یک عکاس خلاق است.

پیشین
عکس های گرفته شده با پهپاد
پسین
برترین تصاویر جهان در ۲۷ تیر ۹۵

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست