1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب « شب نشینی در هشتی » منتشر شد

کتاب « شب نشینی در هشتی » منتشر شد

کتاب « شب نشینی در هشتی » سعید فلاح فر حاوی مجموعه مقالات، گفتگوها و یادداشت ها در موضوع تاریخ، هنر، معماری و حفاظت منتشر شد و جهت معرفی به دفتر پایگاه عکس چیلیک رسید.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، سعید فلاح فر دانش آموخته در رشته های: مرمت ابنیه تاریخی/ مرمت بافت های تاریخی/ تاریخ هنر است که یک آگاه و فعال هنری، در پاره ای موارد نظریات و نقدهایی را در حوزه هنرمطرح می کند. کتاب یاد شده سعی در گردآوری مجموعه نظریات این منتقد هنری و نظریه های طرح شده از سوی ایشان را دارد که در باب برخی رفتارهای غیرمسئولانه و دور از اصول برخوردهایی صریح داشته است.

کتاب « شب نشینی در هشتی » منتشر شددر ابتدای مقدمه کتاب « شب نشینی در هشتی » در باب معرفی شخصیت هنری سعید فلاح فر آمده است: فعالیت های تلفیقی، مستمر و حرفه ای سعید فلاح فر در حوزه های متنوع شعر و ادبیات، نقاشی، عکاسی، معماری و حفاظت بناهای تاریخی و … او را به صاحب نظری متفاوت، حساس، دقیق، دلسوز و پرکار تبدیل کرده است و با شیوه های شخصی و خلاقانه در تدریس دروس تاریخ هنر، جامعه شناسی هنر، معماری ایرانی، مرمت، طرح معماری و…(بنابر اظهار اهل فن، هنرجویان و دانشجویان) یکی از تاثیرگزارترین های این رشته محسوب می شود.
در بخشی دیگری به سوابق هنری و اجرایی ایشان چنین اشاره شده است که: … برگزاری چندین نمایشگاه عکاسی و نقاشی گروهی و انفرادی در داخل و خارج کشور، دبیری و داوری جشنواره های معتبر هنری، اداره شوراهای مختلف تخصصی، همکاری با پروژه های ملی حفاظت از آثار تاریخی و … باعث آگاهی عمیق او از امور اجرایی هنر و مرمت شده است.
در انتهای مقدمه به نقل از فلاح فر نیز می خوانیم: می گوید؛ شاید بعضی نظراتش، در مقاطعی تند و گاهی بیش از حد یک سویه به نظر برسد، اما با توجه به فضای قابل نقد علمی و اجتماعی غالب آن روزگار، تنها به منظور بازگشت به تعادل، لازم بوده است.

فضای متن های ارایه شده در کتاب ، روان مخاطب را به شکل کلی در جریان هنر به پیش می برد و در بین بیش از یکصد عنوان مقاله و یادداشت و شرح گفتگو با فراز و فرود یک رویداد داخلی و بنیادین درگیر می کند ولی در بین عناوین ارایه شده برخی مطالب به شکل مستقیم و بی واسطه به موضوع عکس و عکاسی و تاثیرگذاری در عرصه عام به هنر پرداخته است.
از این همه و در این میان می توان به: هنر مدرسه نیست، عکاسی/معماری، ما جادوگریم، عکس سالاری، عکاسی در زیر عنوان، در اصالت موضوع و عکاسی، داوری آثار هنری، چرا عکاسی از میراث فرهنگی مهمه؟، من نوح نیستم، نماد ایران و تهران را پاس بداریم و … اشاره داشت.

سعید فلاح فر متولد سال ۱۳۵۰ در تهران است و پیش تر نیز کتاب هایی با عناوین: مجموعه اشعار، فرهنگ واژه های معماری سنتی، طراحی دیوار، مطالعه و شناخت بناها و محوطه های تاریخی، مذاکرات مجلس در قانون ۱۳۰۹ و… داشته اشت.

کتاب « شب نشینی در هشتی » سعید فلاح فر به شماره شابک: ۳-۱-۹۵۷۵۲-۶۰۰-۹۷۸ با قطع وزیری در ۵۶۴ صفحه با کاغذ تحریر- سیاه سفید طراحی و با ثبت بیش از یک صد مقاله، گفتگو و یادداشت از سعید فلاح فر ، پس از مقدمه ای کوتاه در چهار فصل در انتشارات آوینه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه چاپ و به قیمت ۳۵۰۰۰۰ ریال (سی و پنج هزار تومان) منتشر شده و برای تهیه علاقه مندان در سراسر کشور در اختیار « پایگاه تخصصی کتاب عکس » قرار گرفته است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
تسلیت به عکاس « دایوش عسکری »
پسین
پایان ثبت ­نام اولیه­ اینترنتی هفتمین جشنواره­ ملی عکس فیروزه

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست