1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب «سبک شناسی عکاسی» منتشر شد

کتاب «سبک شناسی عکاسی» منتشر شد

کتاب «سبک شناسی عکاسی» در گروه «تولد و تحول سبک در عکاسی» نوشته شیما عابدی در انتشارات کتاب پرگار منتشر شد.
این کتاب که در ادامه سلسله عناوین حوزه تخصصی عکس و عکاسی نشر پرگار منتشر شده، دربرگیرنده شرحی از پیشینه و تعریف بسیاری از سبک‌های رایج و تاریخی هنری از جمله: کلاسیسم، رومانتیسم، سمبولیسم، رئالیسم، پیکتورئالیسم، ناتورالیسم، امپرسیونیسم، کوبیسم، فوتوریسم، اکسپرسیونیسم، کانسپچوال آرت، مکتب دوسلدورف، سورئالیسم، مینیمال آرت، مدرنیسم، پست مدرنیسم، فرمالیسم، پاپ آرت و … است.
شیما عابدی به عنوان نویسنده در مطلب پشت جلد کتاب آورده است:

“عکاس برای نگاه عکاسانه به پیرامون خود و ارائه‌ی بیان عکاسانه از این نگاه به طبقه‌بندی مفاهیم و سیر تاریخی عناصر عکاسی در ذهن خود نیاز دارد.
بنابراین آشنایی با سبک‌ها و چگونگی و رخداد آنها لازمه‌ی عکاسی اکنون است. آگاهی از این سلسله ‌مراتب باعث عدم تکرار ایده‌های قدیمی و گذشته می‌شود.
سبک‌شناسی عکاسی کتابی جامع برای شناخت بیشتر سبک در دوره‌های مختلف هنر عکاسی می‌باشد. هر سبک پیش‌زمینه‌ای برای ایجاد و ارتقای سبک‌های بعدی در دوره‌ها و قرون پیشروی خویش است. این اثر با نگاهی ساختارگرایانه به رویکردهای ایجاد سبک در سه قرن اخیر می‌پردازد. شاید با خواندن آن دریابید که دانسته‌هایتان در خصوص دنیای عکاسی ناچیز بوده است و این اثر شما را وارد دنیای جدیدی در زمینه‌ی شناخت عکاسی نموده است.

شیما عابدی در بخشی از مطلب سخن نگارنده پیرامون کتاب «سبک شناسی عکاسی» می گوید: «… کتاب حاضر مجموعه ای از مطالب اساسی برای معرفی سبک های مختلف تخصصی عکاسی هست.
مطالب این کتاب شامل شرح کامل و ذکر نکات اصلی بدون پرداختن به زوایای دید است. این کتاب در معرفی هر بخش از سبک ها به پیشینه، ویژگی، اهداف و در نهایت سرگذشت هنرمندان پرداخته است.
از آنجا که فقدان یک کتاب جامع مربوط به شناخت تخصصی سبک های عکاسی احساس می‌شد تصمیم به انتشار این کتاب گرفته شد.
در واقع هدف از تالیف این کتاب بیان اصول و قوانین سبک‌های مختلف عکاسی در رده‌های مختلف است.
امید است کتاب حاضر برای آن دسته از عزیزانی که علاقه مند به یادگیری تخصصی یک مکتب یا سبک هنری هستند راهنمای مفیدی باشد تا بتوانند مطالعات دقیقی در ارتباط با شناخت سبک‌های تخصصی عکاسی داشته باشند.
کتاب حاضر مجموعه ای از مطالب اساسی برای معرفی سبک های مختلف تخصصی عکاسی است».

کتاب عکس «سبک شناسی عکاسی»/Photography Stylistics به نویسندگی «شیما عابدی» دستاورد زیر مجموعه گروه «تولد و تحول سبک در عکاسی» است که در قالب زبان پارسی، به معرفی، تعریف و تشریح سبک در عکاسی پرداخته است. کتاب در قالب ۲۹۰صفحه به شماره شابک: ۷-۱۰-۶۶۲۴-۶۲۲-۹۷۸ در قطع رقعی با پیشگفتاری به قلم امیر محمودی و مقدمه ای با متن محمد ژولیده و در ادامه سخن نگارنده با مخاطب، در انتشارات: کتاب پرگار،  آرش کمالی به عنوان مدیر تولید، طراحی جلد کتاب بر عهده نسیم برجیان و صفحه آرایی آن را کوروش شبگرد برعهده داشته است.
کتاب عکس «سبک شناسی عکاسی» با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به قیمت پنجاه وپنج هزار تومان/ ۵۵۰۰۰ تومان چاپ شده و جهت معرفی و ارایه در اختیار « پایگاه تخصصی کتاب عکس » قرار گرفته است.
در صورت تمایل به سفارش و دریافت نسخه ای از کتاب عکس «سبک شناسی عکاسی» به سایت کتاب عکس مراجعه و یا «ایـنـجـا» کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
در چنین روزی «دیوید برنت» عکس «زن کامبوجی» را ثبت کرد
پسین
فراخوان ملی نمایشگاه و کتاب عکس « سیل مهربانی »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست