1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب سفرنامه عکاس جوان به صورت آنلاین منتشر شد+دانلود

کتاب سفرنامه عکاس جوان به صورت آنلاین منتشر شد+دانلود

کتاب سفرنامه عکاس جوان به صورت آنلاین منتشر شد+دانلود
به گزارش پایگاه عکس چیلیک در بخشی از متن این کتاب به که رایگان و به صورت آنلاین در اختیار علاقمندان قرار گرفته، آمده است:
«حتما کارهای ساده‌تری هم از عکاس بودن در زندگی وجود دارد. البته من فکر می‌کنم هدفم در زندگی فقط عکاس شدن نبوده٬ هدفم این بوده که کسی باشم که داستانی برای تعریف کردن داشته باشد.
کار شما از همین الان جست‌وجو کردن است. ماموریت شما دقیق دیدن٬ توجه به خودتان و دنیای اطرافتان و عکاسی است. همه چیز را یادداشت کنید. چیزهایی را که علاقه دارید جمع کنید. به شکل‌ها و خط‌ها توجه کنید. به چهره‌ها دقیق شوید. عکس بگیرید و الهام‌بخش دیگران باشید.

کتاب “سفرنامه عکاس جوان” که به تازگی و به صورت اینترنتی ( مجانی) منتشر شده٬ راهنمایی‌ست که به نوجوانان کمک می‌کند تا خود را و محیط اطرافشان را بهتر ببینند و بشناسند. این کتاب دارای شصت و شش صفحه‌ و شامل هفت پروژه است که نوجوانان را تشویق به جستجوگری٬ پرسشگری و به آنها کمک می‌کند تا داستانها و احساساتشان را در قالب تصویر٬ با دیگران در میان بگذارند. این کتاب از عکاسی و داستانگویی تصویری استفاده کرده تا علاوه بر آموزش یک هنر به نوجوانان٬ آنها را با حقوق و دنیای اطراف خود آشنا کند.
روشی که در این کتاب برای آموزش انتخاب شده به نوجوانان نقشی فعال در یادگیری می‌دهد. نوجوانان تنها خواننده٬ گیرنده و منفعل نیستند بلکه در فرآیند یادگیری به صورت فعال حضور دارند. با انجام پروژه‌های این کتاب شما متوجه خواهید شد وقتی که رویاپردازی٬ تخیل و احساسات٬ داستانگویی وعکاسی را یکجا و باهم استفاده کنید چه اتفاقی می‌افتد.
نویسندگان این کتاب را برای استفاده عموم در اختیار کانون عکاسان جوان قرار داده‌اند.

“سفرنامه عکاس جوان” حاصل چندین سال تجربه و همکاری با هنرمندها و برگزاری کارگاههای آموزش داستانگویی تصویری برای نوجوانان است در گوشه و کنار دنیاست. کانون عکاسان جوان در سالهای اخیر٬ ۸ کارگاه برای ۸۰ نوجوان در شهرهای مختلف ایران برگزار کرده است.
تمرکز این کلاسها و کارگاهها بر شهرها و مناطق کوچک (از میانه تا بجنورد٬ از بوشهر تا چابهار ٬ فیروزآباد و …) و نوجوانانی‌ست که امکان دسترسی به کلاس‌های هنری و آموزشی برایشان کمتر مهیاست.
در پایان هر کارگاه دو ماهه٬ علاوه بر برگزاری نمایشگاههای گروهی عکس و ویدیو٬ نشستهایی حول محور “تاثیر هنر بر جامعه” و “نقش هنر در پرورش نوجوانان”٬ “چالش‌ها و فرصتهای آموزش نوجوانان” با همکاری موسساتی که در زمینه کودکان و نوجوانان کار می‌کنند برگزار می‌شود. در حال حاضر نمایشگاه گروهی عکس و ویدیویی با عنوان “از چهار گوشه ایران” در حال برگزاری‌ست که با بیش از ۱۹۰ اثر از کارهای نوجوانان به چهار شهر میانه٬ بجنورد٬ بوشهر و چابهار سفر می‌کند.
هدف این نمایشگاهها پیوند دادن و آشنا کردن این مناطق باهم است.

کتاب “سفرنامه عکاس جوان” را می‌توانید از کانال تلگرام(kanoon_akasan_javan/99) و گوگل‌پلی به صورت مجانی دانلود و استفاده کنید.

پیشین
نمایشگاه گروهی عکس «فرا نگاه۲» در نگارخانه معرفت
پسین
کتاب عکس «قاب نگاه» منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست