1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب عکس «نگاهی به فتوژورنالیسم جنگ تحمیلی» منتشر شد

کتاب عکس «نگاهی به فتوژورنالیسم جنگ تحمیلی» منتشر شد

کتاب عکس «نگاهی به فتوژورنالیسم جنگ تحمیلی» به قلم نازلی عباسی اهوازی و دکترمحمدرضا شریف زاده چاپ و منتشر شد و جهت تهیه علاقمندان در اختیار پایگاه تخصصی کتاب عکس(KetabeAks.ir) قرار گرفت.
کتاب «نگاهی به فتوژورنالیسم جنگ تحمیلی» در چهار فصل مستقل: نگاهی به تاریخچه فتوژورنالیسم در جهان، عکاسی و جنگ تحمیلی در ایران، بازتاب تصویری جنگ در روزنامه های اطلاعات و کیهان، مصاحبه با عکاسان جنگ تحمیلی تنظیم و نگارش شده است.
کتاب در فصل نهایی در قالب سخن آخر هم به انتشار اسامی عکاسان حرفه ای و غیرحرفه ای از جنگ تحمیلی و همچنین به انتشار اسامی اعضای گروه «چهل شاهد» در سالهای آغازین جنگ هم اشاره داشته است.
نگاهی به فتوژورنالیسم جنگ تحمیلیدر بخشی از مقدمه کتاب به قلم دکتر محمدرضا شریف زاده به تاریخ پاییز ۱۳۹۴ آمده است: «عکس و عکاسی همیشه خلاقیتی را به تصویر می کشد که در پی نگاه جستجوگر عکاس پدید می آید و این پدیدۀ تصویری همیشه در تلاش بوده است تا آنچه را که هست به هستی درآورد و جاودانه کند، اما در این میان، برخی چنان به واسطه این هنر و صنعا نوین بشری در جاودانه های ملتی ریشه دوانیده اندکه فراتر از هر عنوان یا هر کادر تصویری است».
نازلی عباسی در انتهای مقدمه مربوط به نویسنده کتاب نیز آورده است: «این کتاب به بررسی پوشش تصویری جنگ در روزنامه های کیهان و اطلاعات می پردازد. پژوهش حاضر بر اساس مطالعه میدانی و با تکیه بر سخنان عکاسان جنگ انجام شده است. کتاب سعی دارد به معرفی عکاسی خبری جنگ در دوران دفاع مقدس بپردازد. با توجه به اینکه منبع مکتوب و مدوّنی در باب عکاسی جنگ در ایران وجود ندارد و تاریخچه فتوژورنالیسم در ایران در دسترس نیست، امید است این کتاب با همه کاستی هایش بتواند فتح بابی برای پژوهش های بعدی در این زمینه باشد».

این کتاب بنابر معرفی نویسنده عکس محور و پژوهش محور تنظیم شده است و نگارنده در قسمتی از معرفی کتاب آورده است :
” به واقع این خاطرات تصویری همیشه طعمی از لذت و خوشی با خود به همراه ندارند و گاه یاد آور آرمان هایی هستند که باید می ماندند و ماندند ، حتی به قیمت آن ها که رفتند و اکنون فقط در کادر تصاویر ذهنی و تاریخی ما باقی مانده اند و چه نیکو .”

کتاب عکس «نگاهی به فتوژورنالیسم جنگ تحمیلی» به تالیف ” نازلی عباسی اهوازی ” و ” دکتر محمد رضا شریف زاده ” در ۳۴۴ صفحه به شماره شابک: ۵-۲۲۵۹-۰۳-۶۰۰-۹۷۸ در قطع خشتی انتشارات سوره ی مهر با شمارگان ۱۲۵۰ نسخه به قیمت پشت جلد هشتاد هزار تومان/ ۸۰۰۰۰۰ ریال چاپ شده و جهت معرفی و ارایه در اختیار « پایگاه تخصصی کتاب عکس » قرار گرفته است.
در صورت تمایل به سفارش و دریافت نسخه ای از این تالیف به سایت کتاب عکس مراجعه و یا « ایـنـجـا » کلیک کنید.

پیشین
نمایشگاه گروهی عکس «زندگی روزمره» در بوشهر
پسین
نمایشگاه عکس مریم سعیدپور با عنوان «نیم فاصله» در گالری فرمانفرما

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست