1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب عکس « خشت و آفتاب » فرزین ناظم زاده منتشر شد

کتاب عکس « خشت و آفتاب » فرزین ناظم زاده منتشر شد

کتاب عکس فرزین ناظم زاده با عنوان « خشت و آفتاب » با مقدمه ای به قلم معصومه اکبری ناشر انتشارات سیب سرخ منتشر و در پایگاه تخصصی کتاب عکس برای فروش و سفارش عرضه شد.
در بخشی از مقدمه این کتاب به قلم معصومه اکبری که نگاهی به مردم، معماری و طبیعت منطقه تاریخی و کویری مروست در ایران دارد، می‌خوانیم:

«مقدمه ای که مقصود ماست بوطیقای تصویر و شعر است که از نظر انسانی گویا پازل هزار تکه ایی است که قصه دلدادگی هاست در افق سرزمینی دور که نگاه مردانش سبز و گلچین است، تاریخش تکرار درد است در پناه مهتاب که دهانی زیبا می افریند برای نوشتن و جغرافیای آن همان جستجوی هماهنگی هاست در ابنیه خشت و آفتاب.»

فرزین ناظم زاده  نیز به عنوان عکس در بخش دیگری از مقدمه مربوط به عکاس آورده است: «سنت ها و آیین های مذهبی در استان یزد و مروست خاص است. این ایین ها اکثرا با مراسم هنرهای نمایشی سنتی در ایام سوگواری همراه است. مراسم هایی همچون تعزیه و شبیه خوانی در روزهای قبل از عاشورا(روز شهادت امام سوم شیعیان) و بخصوص مراسم بازار شامو نخل برداری که به صورت نمادین و با استفاده از تمثیل ها و نمادها و اشارات بهع وقایع و تفسیر اتفاقات بعد از عاشورا در همین روز اشاره می کند.جوش که در ربان محلی به معنای عزاداری است و مراسم، جوش دوره و کسانی که با یک دست بر سینه می زنند و دست چپ را بر شانه های کناری خود حلقه زده اند تا دایره ای بزرگ، که گاهی به چند ردیف می رسد و سمبلی از همبستگی را نیز می رساند، تشکیل شود. آنها بر گرد این شعاع فرضی حرکت می کنند و نواهای محلی و مذهبی را می خوانند.»
ناظم زاده در انتهای متن مقدمه کتاب یادآور شده: «کتاب عکس، برای دیدن است و نوع خوانش یک عکس، توسط روش و نوع نگاه مخاطب انجام می گیرد. در واقع این مخاطب یا بیننده است که بخش دیگری از داستان تصویر و یا کل مجموعه را در ذهن خود می سازد».

فرزین ناظم‌زاده، متولد ۱۳۴۱ در شهر رشت است و در طراحی با گرایش های معماری، معماری داخلی و مبلمان و همچنین عکاسی الهاست که تجربه و تبحر دارد. برگزاری نمایشگاه عکس انفرادی -مَروَست  تاریخی در کویر – در موزه گنجینه فرهنگ و هنر یزد سال ۹۵ و برگزاری دو کارگاه آموزشی عکاسی و چاپ کتاب عکس « از خاک تا خیال » را در سوابق اجرایی و هنری خود دارد.

کتاب عکس « خشت و آفتاب » با عکس های فرزین ناظم زاده ، با نگاهی به مردم و معماری و طبیعت مروست در منطقه کویری ایران به شماره شابک: ۶-۸۳۸-۷۳۴-۹۶۴-۹۷۸ در ۲۰۰ صفحه در قطع خشتی، طرح روی جلد و گرافیک حمیدرضا ابوالفتحی و ترجمه فارسی به انگلیسی امین اصلانی در انتشارات سیب سرخ، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به قیمت شصت هزار تومان/ ۶۰۰۰۰۰ریال چاپ شده و جهت معرفی و ارایه در اختیار « پایگاه تخصصی کتاب عکس » قرار گرفته است.

در صورت تمایل به سفارش و دریافت نسخه ای از این تالیف به سایت کتاب عکس مراجعه و یا « ایـنـجـا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه گروهی عکس «پرسه های سپید» در مشهد
پسین
چهارمین شماره از « فصلنامه عکاسی » منتشر شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست