1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب عکس « همراه طبیعت ایران » منتشر شد

کتاب عکس « همراه طبیعت ایران » منتشر شد

کتاب عکس « همراه طبیعت ایران » با عکس هایی از آثار عکاسان ایرانی در انتشارات کتاب پرگار چاپ و منتشر شد و جهت معرفی در سایت کتاب عکس ، به دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک رسید.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، در کتاب عکس « همراه طبیعت ایران » که دستاوردی از نمایشگاه گروهی عکس با همین عنوان است فرشید احمدپور به عنوان گرداننده / کیوریتور نمایشگاه تعداد ده تن از عکاسان ایران را به این مجموعه عکس تالیفی دعوت کرده است.
این کتاب عکس که در مجموع پذیرای ۳۰ قطعه عکس می باشد آثاری از عکاسان: کریم متقی، عباس عرب زاده، پیمان حامدی بهتاش، علیرضا دروچی، علی شکری، بردیا سعادت، فرشید احمدپور، وحید دل سعید، مسعود طالبی و سونا مویدزاده در خود جای داده است.

فرشید احمدپور به عنوان کیوریتور و عکاس صاحب اثر در نمایشگاه عکس «همراه طبیعت ایران» در بخشی از متن خود آورده است: «هدف از گردآوری و راه اندازیِ این نمایشگاه، نمایش هرچه بهتر آثار عکاسان با فـُرمتی با استانداردهای کیفی بالا و ‌درخور است؛ و هدف از تعریف این استاندارد برای این نمایشگاه، تأکید این مهم است که هنرِ هنرمندان این مرز و بوم ارزان نیست، ارزان به دست نیامده و ارزان ارائه نخواهد شد. گرچه هنرِ مردمی، می‌تواند و بایسته است با ساده‌ترین شیوه‌های ممکن به مخاطبان عام عرضه شود، لیکن تلاش ما در این‌جا این بوده است که نشان دهیم، بسیاری از این آثار هنری به راحتی تولید نمی شوند و شایسته است با بالاترین استانداردهای ممکن عرضه شوند.
نیک امید آن داریم، با نمایش این آثار در شهرهای مختلف، به شهرتاشان و وطن‌تاشان هنردوستمان، قدمی در راه تکامل هنر این زادبوم برداریم.
احمدپور در ادامه به شناسنامه فنی و اصالت عکس ها می پردازد و تاکید می کند: «نمایشگاه پیشِ‌رو، شامل ٣٠ فریم عکس در چاپ نفیس ۷۰در۱۰۰ سانتیمتر روی پارچه کَنواس آلمان است. هر کدام از عکس ها دارای شناسنامه ی شاخص، تضمین اصالتِ اثر و ضمانت نامه ٢٠٠ ساله‌ی کیفی چاپ است.

در بخشی دیگر از متن های آغازین کتاب عکس «همراه طبیعت ایران» به قلم کریم متقی می خوانیم: در گذر از دوران پستورال (Pastoral) به مدرنیته (Modernity)، همواره طبیعت را ستوده ایم و صنعت را علی رغم رفاهی که همراه آورده، تقبیح می کنیم که بیش از پیش گرفتارمان نیز می کند. به همان اندازه که طبیعت را زیبا دانسته و تمجید می کنیم، زندگی صنعتی و مدرن را نیز زیبا تلقی می کنیم، زیبایی اش اغواگر است و ناچار مصیبتش را هم تحمل می کنیم.
در دهه های پیش تر با طبیعت اُخت بودیم و پنجره های اتاق ها را بزرگ تر می ساختیم تا نور طبیعیِ کافی داشته باشیم و طبیعت را در سایز بزرگ ترِ آن ببینیم. عصر صنعت و مهم تر از آن، اقتصاد اقتضا می کرد که پنجره ها کوچک تر و کوچک تر شده و در نتیجه طبیعتِ بیرون نیز منظری هرچه کوچک تر پیدا کرد.
در دهه های پیش که به اقتضای صنعت و اقتصاد پنجره ها را نیز از دست دادیم، برای جبران مافات به تابلوهای نقاشی و عکس ها پناه بردیم. اما دیری نگذشت که عصرِ صنعت و اقتصاد وادارمان کرد تا تابلوها و عکس ها را نیز در سایز کوچک تر در دیوار اتاق هایمان بیاویزیم.
اکنون که جهان و زندگی مان مجازی تر شده، ناگزیر و ناگریز، طبیعت محیط مان را مجازی دیده و مجازی ثبت می کنیم، و برای نسل های آتی نیز به طور مجازی به ارث می گذاریم.
اما هر طور که باشد، تعلق خاطرِ انسان به طبیعت، همواره ابدی و ازلی است. باشد که این نمایشگاه مرثیه ای باشد برای فقدان طبیعتِ در حال انقراض.

کتاب عکس « همراه طبیعت ایران » به سعی فرشید احمدپور، با موضوع طبیعت چهار فصل کشور به شماره شابک: ۷-۷-۹۷۱۳۶-۶۰۰-۹۷۸ در ۷۲ صفحه در قطع … ، طراح گرافیک: فرشید احمدپور، ناظر فنی چاپ: مهرداد ربیع لاله ، در شرکت چاپ مهر رایان تبریز، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به قیمت بیست وپنج هزار تومان/ ۲۵۰۰۰۰ ریال چاپ شده و جهت معرفی و ارایه در اختیار « پایگاه تخصصی کتاب عکس » قرار گرفته است.
در صورت تمایل به سفارش و دریافت نسخه ای از این تالیف به سایت کتاب عکس مراجعه و یا « ایـنـجـا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
کارگاه آموزشی عکاسی از آب و آتش در قم برگزار می شود
پسین
نمایشگاه گروهی عکس «روایت نزدیک۲» در گیلان

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست