1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب عکس «راهنمای کامل عکاسی» منتشر شد

کتاب عکس «راهنمای کامل عکاسی» منتشر شد

کتاب عکس «راهنمای کامل عکاسی» کاری از گروه آموزشی نشنال جئوگرافیک چاپ و منتشر شد و به دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک رسید تا علاقمندان به تهیه و سفارش از طریق پایگاه تخصصی کتاب عکس (KetabeAks.ir) اقدام کنند.
در بخشی از مقدمه و معرفی کتاب «راهنمای کامل عکاسی» به قلم اسکات اس استاکی سردبیر نشنال جئوگرافیک مسافر آمده است: حالا چرا به خودمان عذاب بدهیم و روش های عکاسی حرفه ای را یاد بگیریم؟ امروزه می توان با تقریبا هیچ هزینه ای تعداد فراوانی عکس انداخت. اگر شانس یار باشد یکی از آن عکس ها خوب از آب در می آید. پس چه نیازی به یادگیری تکنیک های سخت عکاسی است؟
پاسخ این است: با کمی تلاش می توانید از تکیه کردن به شانس دست بردارید و به بهترین نتایج برسید. حال که دوربین دیجیتال امکان عکاسی مجانی را فراهم کرده، پس شماهم از این امتیاز استفاده کنید و با توجه به اصولی که یک به یک در فصول این کتاب شرح داده شده تمرین کنید. آن قدر تمرین کنید تا خودتان حس کنید به یک عکاس حرفه ای تبدیل شده اید. به عکس هایی که در این صفحات ارائه شده دقت کنید و سعی کنید خودتان هم بتوانید همین حالت ها را درعکس های تان به وجود بیاورید: پس زمینه مات، حرکت منجمد شده، منظره های  لایه لایه  و دیگر نکات. به مرحله آخر نیز توجه داشته باشید: فایل هایتان را به کامپیوتر وصل کنید، تغییرات لازم را در آن ها ایجاد کنید و نتیجه زحماتتان را به بهترین تبدیل کنید. اگر می خواهید عکستان میان هزاران عکس مشابه  آنلاین بدرخشد، هوشمندانه و هدفمند عکاسی کنید. این کتاب در این مسیر به شما یاری خواهد رساند.

در بخش آغازین متن و درباره این کتاب «راهنمای کامل عکاسی» نیز جهت آگاهی دید خواننده کتاب آمده است: به دنیای کتاب «راهنمای کامل عکاسی نشنال جئوگرافیک» خوش آمدید؛ در این کتاب به شما دانش لازم برای عکاسی ارائه می شود، توصیه های خوبی دریافت می کنید و با ایده هایی جالب مناسب هر سن و هر میزان تونایی تغذیه می شوید.
بیش از ۱۰۰ سال است که کتاب ها و مجالات نشنال جئوگرافیک و اکنون وب سایت نشنال (nationalgeographic.com) آثار بزرگترین عکاسان جهان را تقدیم دید عموم می کنند.
ما در این کتاب مجموعه ای از بهترین عکس های عکاسان حرفه ای و همچنین آثار قابل قبول عکاسان آماتور را گردهم آورده ایم.
مطالب کتاب راهنمای عکاسی تنها محدود به مهارت های عکاسی نیست. در این کتاب به نحوه ی عملکرد دوربین های عکاسی نیز پرداخته می شود. در طول مطالعه این عکس مولفین سه سوال اصلی از شما می پرسند: دوربین عکاسی چگونه کار می کند؟ یک عکس شاهکار چگونه تاثیری بر مخاطب می گذارد ؟ یک عکاس حرفه ای چگونه عمل می کند؟ صفحات این کتاب مالامال از این سوال ها و جواب هاست.

همچنین در بخش فهرست بندی کتاب «راهنمای کامل عکاسی» می خوانیم: بخش نخست/ عکاسی و دوربین، هنر و تکنولوژی، مبانی دوربین، ترکیب بندی، نورپردازی، فراتر از اتوماتیک و اتاق نور (لایت روم) دیجیتال؛ بخش دوم/ گاهشمار عکاسی، تا سال ۱۸۱۰، قرن نوزدهم، قرن بیستم و قرن بیست ویکم؛ بخش سوم/ عکاسی از دنیای خودتان، انسان ها و حیوانات خانگی، طبیعت و چشم اندازها، حرکت و ماجراجویی، اماکن آشنا، سفر کردن و تکنیک های ویژه.

در متن پشت جلد کتاب عکس «راهنمای کامل عکاسی» نیز با اشاره به بخشی از متن کتاب آمده است: علم و هنر عکس گرفتن، چه چیزی یک عکس را برجسته تر می سازد، آخرین تکنولوژی ها و تجهیزات، خط زمان تحول عکاسی و زاویه دید عکاسان نشنال جئوگرافیک.

کتاب عکس «راهنمای کامل عکاسی» دستاورد تلاش گروه آموزشی-پژوهشی نشنال جئوگرافیک است که با ترجمه لیلا رعیت، ویراستاری الهام فلاح، طراحی جلد فاطمه تقدسی، در قالب ۳۸۴ صفحه به شماره شابک: ۲-۹۶۶۳۹۱-۶۲۲-۹۷۸ در قطع وزیری، در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در انتشارات خانه هنرمندان به چاپ رسیده است. این اثر تالیفی با موضوع عکاسی و سرشناسه افزوده انجمن ملی جغرافیای آمریکا با قیمت پشت جلد نود وهشت هزارتومان/ ۹۸۰۰۰تومان چاپ شده و جهت معرفی و ارایه در اختیار « پایگاه تخصصی کتاب عکس » قرار گرفته است.
در صورت تمایل به سفارش و دریافت نسخه ای از این تالیف به سایت کتاب عکس مراجعه و یا « ایـنـجـا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
نمایشگاه انفرادی عکس «عکس از م. صیاد» در گالری مرکز نبشی
پسین
نمایشگاه عکس « مرگ به وقت تنهایی » در ارومیه

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست