1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب چهارمین جشنواره عکس خانه دوست منتشر شد

کتاب چهارمین جشنواره عکس خانه دوست منتشر شد

دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری عکس خانه دوست پس از پرداخت حق التالیف ها، همزمان با گشایش نمایشگاه عکس جشنواره از کتاب عکس جشنواره رونمایی کرد.
کتاب عکس « خانه دوست » همزمان با برگزاری آیین اختتامیه چهارمین جشنواره سراسری عکس خانه دوست و گشایش نمایشگاه عکس های راه یافته با حضور عکاسان و مدیران و نی چند از شرکت کنندگان و عکاسان صاحب اثر در نگارخانه رضوان مشهد مورد رونمایی قرار گرفت.

کتاب چهارمین جشنواره عکس خانه دوست به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، کتاب عکس چهارمین جشنواره سراسری عکس « خانه دوست » در قالب سه بخش : عکس های مستند، عکس های تلفن همراه، مجموعه عکس با ۱۱۹ قطعه عکس از دستاورد نگاه عکاسان با حضور کیارنگ علایی دبیر جشنواره و برخی اعضای دبیرخانه و هیات داوران و همچنین عکاسان صاحب اثر عصر روز پنجشنبه ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۵ در مشهد مورد رونمایی و معرفی واقع شد.
نمایشگاه عکس چهارمین جشنواره سراسری عکس خانه دوست در حالی گشایش یافت که بنابر اعلام دبیر جشنواره تمامی عکاسان صاحب اثر حق التالیف آثار راه یافته را دریافت کرده اند. این در حالی است که عکاسان بومی مشهد با مراجعه به دبیرخانه و یا دفتر نمایشگاه از حق دریافت نسخه ای از کتاب جشنواره برخوردار بوده و سایر عکاسان نیز طی هفته جاری از سوی دبیرخانه کتاب جشنواره عکس خانه دوست برای شان به واسطه ی نظام پستی کشور ارسال خواهد شد.

در بخشی از متن دبیر جشنواره «کیارنگ علایی» در ابتدای کتاب می خوانیم: « چگونه می توان انگیزه ای را که یک جشنواره در عده ای جوان ایجاد می کند نادیده گرفت؟ چطور می توان شعله ای را که یک جشنواره می تواند در روح و ذهن یک عکاس ایجاد کند و گاهی حتی مسیر او را عوض کند، نادیده گرفت؟ چگونه می شود در مدت زمانی معین وی ایده و موضوعی مشخص کار کرد و آنگاه به قیاسی میان کار خود و دیگران دست یافت، مگر در قالب یک جشنواره؟ و دیگر آنکه از یاد نبریم برگزاری جشنواره کاری پرهزینه و پر اصطکاک است که انرژی و حوصله فراوانی را در زمان بلند می طلبد و نتیجه آن در نهایت به گونه از تصویر (فرهنگی) سازی می انجامد. »
از جمله شاخص های کتاب در بخش ارایه اطلاعات آماری به مخاطب، نمایش دو نمودار با عناوین: رشد جشنواره بر اساس آثار رسیده در چهار دوره و پراکندگی جغرافیایی بر اساس بیشترین استقبال در دوره چهارم جشنواره است که در انتهای کتاب ترسیم شده است.
چهارمین جشنواره سراسری عکس خانه دوست توسط موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برگزار شد و بیش از هزار و هشتصد عکاس از یکصد و چهل شهر در این دوره از جشنواره شرکت کردند.

کتاب عکس چهارمین جشنواره سراسری عکس « خانه دوست » به شماره شابک: ۱-۰۲۹-۴۳۴-۹۶۴-۹۷۸ با قطع خشتی در ۱۷۴ صفحه گلاسه – رنگی طراحی و با نمایش ۱۱۹ قطعه عکس از آثار عکاسان راه یافته به چهارمین دوره جشنواره عکس خانه دوست با مقدمه ای به قلم علی ثابت نیا مدیرعامل موسسه آفرینش های هنری و کیارنگ علایی دبیر جشنواره و عکس روی جلد: صادق ضباح با طراحی و گرافیک (ضوان گرافیک) مریم جعفری در انتشارات آهنگ قلم با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه چاپ و منتشر شده و جهت معرفی در اختیار « پایگاه تخصصی کتاب عکس » قرار گرفته است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نگاه های برتر تور عکاسی مستند ماهیگیران معرفی شدند
پسین
فراخوان چهارمین جشنواره عکس « شیراز امروز »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست