1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. کودکانه به همه ی جهان پشت کرد .

کودکانه به همه ی جهان پشت کرد .

منبع: آژانس عکس همشهری –

یادداشت هادی برجی عکاس جوان و فرزند رضا برجی از عکاسان دفاع مقدس
کودکانه به همه ی جهان پشت کرد .
این روز ها همه مان به یاد تو خط های کاغذ را سیاه می کنیم ، اما چه کسی نمی داند که دل های نویسندگان در سوگ تو چقدر سیاه است ؟ ننگ بر ما که کنار فنجان قهوه خود در ارامش کامل سوگ نامه تو را می گوییم .

کودکانه به همه ی جهان پشت کرد .
دیگر چیزی از این جهان نمی خواهم ، همه ی رویاهایم را به دست آب سپرده ام . اکنون خواسته ام این است کودکانم را دفن کنم و تا زمان مرگم بر سر مزارشان بنشینم .
آیلان این جمله ی پدر توست . وقتی کنار ساحل آرام خوابیده بودی در سر پدرت این بود که روزی مرد بشوی اما افسوس تجسم رویایی شده ای که مادرش در عمق آب است . ایلان چه بی اعتنا و کودکانه پشتت را به همه ی جهان کرده ای تا سیاهی قلم های مارا فریاد کنی . این روز ها همه مان به یاد تو خط های کاغذ را سیاه می کنیم ، اما چه کسی نمی داند که دل های نویسندگان در سوگ تو چقدر سیاه است ؟ ننگ بر ما که کنار فنجان قهوه خود در ارامش کامل سوگ نامه تو را می گوییم . آیلان ، ایلان عزیز ، هم سالانت منتظر تو اند . آن کودک سیاه پوست سودانی که از فرط گرسنگی داشت جان می داد و کرکس ها منتظر مرگش بودند ، حال شوق رسیدن هم بازی جدیدش را می کشد . پسرک چهار ساله ی من
به یاد دارم روزی که به دنیا امدی سرزمین مادریت ابستن نوزاد شومی دیگر به اسم جنگ بود و حال این کودک نفرین شده در مرزهای کشور هر روز بزرگ و بزرگ تر میشود و هیچ کس هم نمی داند چند کودک و مادر قرار است قربانی رشد او شوند .
شرم می کنم در روزگاری نفس می زنم که مرگ کودکان مانند مرگ افسران کهن سال و جنگ دیده عادی شده است .
اما این سنت تاریخ هر قدر ظلم بیشتر مظلومیت بی گناهان دو چندان خواهد شد .
اگر در سال ۶۵ هجری عاشورا رقم می خورد ، باید در مقابل بزرگ ترین ظالم تاریخ ، حسین زینت مظلومان عالم خون بهای این ظلم باشد و حال اگر سیاست مداران جهان دم از حقوق بشر می زنند و ژست های انسان دوستانه می گیرند ، بی شک باید آیلان هایی باشند با معصومیت ، مظلومیت و با مرگ خود بنویسند حقوق بشر دروغی است به بزرگی انحراف بشریت در دنیای مدرن . تو خوش حال باش که در این سنت خداوندی در کنار مظلومان تاریخ ایستاده ای و افسوس به حال ما که گرد قدرت قلب هایمان را فسرده است . کاش می شد اندکی از آن گرد را در عزای تو به سرمان می ریختیم بلکه فرجی حاصل شود و بیدار شویم .
مارا به سخت جانی خود این گمان نبود ….
والسلام
هادی برجی

پیشین
آتیش و خون و دود و باروت و مرگ…
پسین
با عکس می توان جهان را تغییر داد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست